Alla inlägg den 2 mars 2008

Av Miss Iskalla - 2 mars 2008 10:28

Fiskar Pettersson från Mjällom hyrde varje sommar ut sin båt till sommargästerna som ville fara till Ulvön.
Grannarna påpekade att det var ansvarslöst att låna ut båten till sommargästerna som inte hade någon båtvana.
- Du måste förstå Pettersson att det är en stor risk att hyra ut en sådan dålig båt som du har.
- Nädå, svarade Pettersson. Det är ingen fara, jag tar alltid betalt i förskott.

Av Miss Iskalla - 2 mars 2008 10:27

På en restaurang i Paris kämpar en gäst förtvivlat med en seg duva. Ilsket frågar han servitören:
- Hur gammal är den här duvan?
- Min herre, den har vi köpt på torget i dag.
Gästen gör ett nytt försök med duvan och hittar då en papperslapp i duvans näbb:
"Vi angriper i gryningen. Napoleon".

Av Miss Iskalla - 2 mars 2008 10:26

I en liten engelsk by hade en skollärare avlidit, och i lokaltidningen kunde man läsa följande nekrolog:
"Ett trofast lärarhjärta och två arbetsamma händer har upphört att slå..."

Presentation

Komentera gärna en historia när du hittar någon du gillar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Omröstning

Tycker du att det är kul att läsa historierna som jag lägger ut nästan varje dag?
 Älskar dom
 Ja det gör jag
 Lite granna
 Nja
 Si-så-där
 Hatar dom
 Vet inte
 Har inte läst någon

Besöksstatistik

Miss Iskalla's gästbok

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards