Alla inlägg den 1 mars 2008

Av Miss Iskalla - 1 mars 2008 16:29

Han sitter på restaurangen och dricker vin. Den uppmärksamme kyparen noterar att hans glas är tomt och frågar:
- Ert glas är tomt. Önskar ni ett till?
- Nej tack, vad ska jag med två tomma vinglas till?

Av Miss Iskalla - 1 mars 2008 16:27

På en exotisk badstrand sa en turist till livräddaren:
- Törs man bada när eller är det risk för hajar?
- Ingen fara för hajar, sade livräddaren.
- Är det riktigt säkert det?
- Javisst. Där det finns krokodiler - finns inga hajar!

Av Miss Iskalla - 1 mars 2008 16:25

Kålle och Osborn promenerar hemåt längs kajen.
- Det ska jag säga dig, Osborn, att när man går på kvällskurser på ABF då får man lära sig mycket. Vet du t.ex vem Boström är?
- Är det inte han som säljer blommor på Grönsakstorget?
- Nä, nä. Han har ju Göteborgs största rederi, vetja. Vet du vem Wallenberg är då?
- Kan det vara han som ramla ned från lastbryggan?
- Nä, nä. Det är en stor finansgubbe. Du borde också gå dit och bli lite allmänbildad.
- Kan du, som är så allmänbildad, säga vem Artur Karlsson är?
- Nä...
- Det är han som är hemma hos din kärring när du är på ABF.

Av Miss Iskalla - 1 mars 2008 16:25

En man hade fått lov att leva om sitt liv och kom efter att ha varit död femtio år tillbaka till jorden. Glad i hågen gick han till en kiosk och lånade telefonen, ringde upp sin bank och frågade efter storleken på sitt tillgodohavande. Det var åtskilliga miljoner, kapitalet hade växt.
- Här ska levas loppan, tänkte han.
- Det blir en halv miljon för samtalet, sa flickan.

Av Miss Iskalla - 1 mars 2008 16:24

Att det var ett ruffigt hotell som Rubin hade tagit in på blev han varse klockan sex på morgonen då han bryskt blev väckt av att ägarinnan stod och rev i hans säng.
- Vad ska det här betyda utropade Rubin ilsket, jag beställde väckning först till klockan åtta.
- Jaja, sa ägarinnan. Jag tänkte inte väcka er. Jag ska bara hämta lakanet så att vi kan duka frukostbordet.

Av Miss Iskalla - 1 mars 2008 16:22

Det brakade till i hans trädgård under stormen. Han hoppade ur sängen och rusade ut. I päronträdet hängde ett spritt naket par i en fallskärm.
- Är ni alldeles galna, skrek han. Hur kan ni ge er till att hoppa fallskärm i den här stormen och två i en sele också?
- Du har inte hajat det här, ropade killen tillbaka från trädet. Det här är ingen fallskärm. Det är ett tvåmanstält.

Av Miss Iskalla - 1 mars 2008 16:22

En dam steg på bussen och stod länge och trevade i fickorna efter pengar. Till sist tappade chauffören tålamodet och utbrast:
- Nu får ni kvicka på och betala. Klia er får ni göra sen!

Av Miss Iskalla - 1 mars 2008 16:21

Olsson hade flyttat in i en ny lägenhet och höll just på att sätta upp tavlor då grannen ringde på dörren. Olsson som ville förekomma grannen skyndade sig att be om ursäkt för allt spikande.
- Det gör ingenting, sa grannen. Jag skulle bara fråga om jag får hänga upp mina tavlor på andra sidan av era spikar?

Presentation

Komentera gärna en historia när du hittar någon du gillar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Omröstning

Tycker du att det är kul att läsa historierna som jag lägger ut nästan varje dag?
 Älskar dom
 Ja det gör jag
 Lite granna
 Nja
 Si-så-där
 Hatar dom
 Vet inte
 Har inte läst någon

Besöksstatistik

Miss Iskalla's gästbok

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards