Alla inlägg under mars 2008

Av Miss Iskalla - 30 mars 2008 20:15

Framför en korvkiosk (Kioskenkorva) i Helsingfors står en gubbe.
Nästan tandlös – sånär på en gadd i bottenvåningen. Han har köpt en korv och har mäkta besvär med att bita däri. Ett par tonårsflickor står och fnissar åt detta. Gubben blir stött, säger åt dem att de borde gå hem och lägga sig och:
Såna småjäntor som ni borde inte vara ute och ränna. Ni har väl inte fått hår på Tant Mård än.
-Jodå, svara ena flickan. Nog har vi så pass att det räcker till en tandborste åt farbror.

Av Miss Iskalla - 30 mars 2008 20:14

- Jag är väldigt noga med hygien!
- Jaså.
- Jo, för om en kvinna vill ta den i mun, så måste hon först borsta tänderna, för jag vill absolut inte ha dålig andedräkt på den.

Av Miss Iskalla - 30 mars 2008 20:13

Fröken hjälpte Rolf att kissa på skolutflykten.
- Fröken, vet du att min pappa har två snoppar? Sade Rolf
- Nej det tror jag inte, sade fröken. Hur menar du?
- Jodå, en vanlig som han kissar med och en stor som han jagar mamma med

Av Miss Iskalla - 30 mars 2008 20:12

Ung dam ängsligt till läkaren:
- Det är väl inte äggvita, doktorn?
- Jo, det kan man kalla det. Och till sommaren kommer ni att få dra gulan i vagnen.

Av Miss Iskalla - 30 mars 2008 20:07

Jag behöver råd gällande ett beslut som kan komma att förändra min framtid... Det började med att jag under en längre tid misstänkt att min tjej är otrogen. Flera tecken, mobilen ringer och hon lägger på, någon ringer ofta och lägger på luren etc. Hon är ute med "tjejerna" ofta och när jag frågar vilka så är det alltid någon från jobbet som jag inte har kontakt med. Jag försöker alltid kolla efter hennes taxi när hon kommer hem men hon går alltid sista biten och jag hör att en bil åker iväg. Det kanske inte är en taxi? För ett par dagar sen plockade jag upp hennes mobil bara för att se vad klockan var och då blev hon helt tokig. Hon skrek att jag skulle ge fan i hennes mobil och att jag snokade. Hursomhelst så har jag inte konfronterat henne än. Jag tror att innerst inne så vill jag inte veta sanningen. Men igår kväll så bestämde jag mig för att kolla upp henne. Jag bestämde mig för att gömma mig bakom min bil för att få en blick över hela gatan och se vilken bil hon kom ut ur. Det var medans jag hukade mig bakom bilen som jag såg att jag hade rost i hela bakre hjulhuset. Tycker ni att jag ska lämna in bilen på en verkstad eller köpa lite prylar på mekonomen och fixa det själv?

Av Miss Iskalla - 30 mars 2008 20:06

Studeranden Hans, en lång drasut på nära två meter, hyrde i somras en vindskupa på landet. Rummet var så litet att han bara kunde ligga och dessutom måste ha fötterna utanför fönstret. Familjen, som han hyrde av, kunde lätt konstatera om Hans var hemma. För då stack hans stora klappträn ut från fönstergluggen. Så en dag kom hans fästmö från stan och hälsade på. Hon frågade familjen om Hans var inne.
-Jag ska se efter, sa bonden och gick och tittade upp mot gavelväggen. Jo, nog är Hans inne, men han har främmande ser jag.
-Hur ser ni det? Undrade den stackars tösen.
-Han ligger med tårna neråt.

Av Miss Iskalla - 30 mars 2008 20:05

Blodprov togs på en mycket attraktiv ung dam. Eftersom det blödde länge efteråt misstänkte doktorn svårartade koagulationsbesvär.
- Det är väl rätt mycket som ni förlorar under mensperioden, när det blöder så här mycket från ett litet stick?
- Ja doktorn, det stämmer. Jag förlorar mellan fyra och fem tusen kronor.

Av Miss Iskalla - 29 mars 2008 23:41

Två sjömän och en getabock led skeppsbrott, men räddade sig upp på en flotte, där det också fanns en tunna. För att "avreagera" sig gjorde männen varsitt hål i tunnan, och även ett åt getabocken. Så småningom var tunnan full, och de pluggade igen hålen och kastade den i havet. Efter en tid flöt tunnan i land vid ett nunnekloster. "Heligt vatten, heligt vatten" skrek nunnorna när de öppnade tunnan, och för att få del av "vattnets" kraft badade de och tvättade sig i det. Så blev tre av de yngre nunnorna med barn, och födde varsin son. När pojkarna lärt sig prata frågade abbedissan dem:
- Och vad heter ni, små pojkar?
- Jag heter Anders, svarade den förste.
- Jag heter Kalle, svarade den andre.
- Och jag heter Bäääärtil, svarade den tredje.

Presentation

Komentera gärna en historia när du hittar någon du gillar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Omröstning

Tycker du att det är kul att läsa historierna som jag lägger ut nästan varje dag?
 Älskar dom
 Ja det gör jag
 Lite granna
 Nja
 Si-så-där
 Hatar dom
 Vet inte
 Har inte läst någon

Besöksstatistik

Miss Iskalla's gästbok

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards