Alla inlägg under januari 2008

Av Miss Iskalla - 26 januari 2008 19:17

En bil stod felparkerad utanför rådhuset. På vindrutan satt en lapp:
"Advokat. Gör min plikt inne i rådhuset"
När advokaten kom ut satt ytterligare en lapp på rutan:
"Polis gör min plikt utanför rådhuset"

Av Miss Iskalla - 26 januari 2008 19:17

Advokaten till den kvinnliga klienten:
- Det är tredje gången jag läser testamentet iför er. Er man testamenterade sin Förmögenhet till medicinska högskolan och sin hjärna till er!

Av Miss Iskalla - 26 januari 2008 19:16

Anita och Harry ska skiljas, men båda vill ha vårdnaden om deras enda barn. Domaren anser att modern har största rätten till barnet, men mannen bestrider detta med följande motivering:
- Om domaren lägger en krona i en automat och får en chokladkaka, vems är då denna? Domarens eller automatens?

Av Miss Iskalla - 26 januari 2008 19:14

Makarna Karlsson har svårt att dra jämnt och vid ett av deras lägenhetsbråk måste polis tillkallas. Denne försöker medla och säger med en blick på makarnas två barn:
- Men ni har väl varit sams åtminstone två gånger?
- Ha, dom är tvillingar, säger Karlsson dystert.

Av Miss Iskalla - 26 januari 2008 19:13

Den dödsdömde fången fick välja sin sista måltid efter eget önskemål.
- Jag skulle vilja ha smultron med vispgrädde.
- Men det finns väl inga smultron på vintern.
- Jag har ingen brådska, jag väntar gärna tills dom blir mogna.

Av Miss Iskalla - 25 januari 2008 19:13

Domaren till den anklagade:
- Ni är åtalad för inbrott. Vill ni berätta hur det gick till?
- Nej, det vill jag inte. Jag ser så många kolleger här i rättssalen och måste av konkurrensskäl behålla mina affärshemligheter för mig själv.

Av Miss Iskalla - 25 januari 2008 19:12

Fängelseprästen talar med en av de intagna fångarna.
- Hur långt straff har du?
- Tolv år.
- Det var ett långt straff. Hur mycket har du tjänat av?
- Två dagar.
- Se där. Tiden går, tiden går.

Av Miss Iskalla - 25 januari 2008 19:10

Häromdagen när jag körde hem så körde jag av gammal vana lite för fort. Och, ganska snart, hade jag en polisbil bakom mig med blåljusen på.
-Äh, vad fanken, tänkte jag. Honom kan jag köra ifrån.
Jag gasade på, och det blev 130, 150 och till slut var vi uppe i 170. Vid 200-strecket var polisen fortfarande efter mig, och jag körde ut på vägrenen och stannade.
Det var ingen idé.
Polismannen kliver ut ur bilen, går fram till min nedvevade ruta och säger:
-Jag har haft en jäkligt dålig dag. Det enda jag vill är att åka hem. Ge mig en ursäkt och du får åka hem. Det måste vara en jäkligt bra ursäkt, för du körde i 200.
Jag funderade ett tag.
-För ett tag sedan övergav min flickvän mig för en polis. När jag såg din bil i backspegeln trodde jag att det var han som försökte köra ikapp mig och ge henne tillbaks.

Presentation

Komentera gärna en historia när du hittar någon du gillar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Omröstning

Tycker du att det är kul att läsa historierna som jag lägger ut nästan varje dag?
 Älskar dom
 Ja det gör jag
 Lite granna
 Nja
 Si-så-där
 Hatar dom
 Vet inte
 Har inte läst någon

Besöksstatistik

Miss Iskalla's gästbok

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards