Alla inlägg under januari 2008

Av Miss Iskalla - 24 januari 2008 10:46

Domaren:
- För femte gången, vem var din medhjälpare under inbrottet?
- Det säger jag inte, för du tror väl inte att jag är så dum att jag förråder min egen bror?

Av Miss Iskalla - 23 januari 2008 23:15

En man stod inför rätta för kanske tionde gången, och domaren blev irriterad på hans undanflykter och börjar nästan skrika.
Mannen avbryter honom och säger:
- Men så talar man väl inte till sin arbetsgivare.

Av Miss Iskalla - 23 januari 2008 23:09

Gud bestämde sig för att dra Satan inför rätta för att göra slut på alla deras meningsskiljaktigheter en gång för alla. När Satan hörde detta skrattade han gott och sa sedan:
- Och var hade du tänkt dig att hitta en advokat?

Av Miss Iskalla - 23 januari 2008 23:09

- Kan ni peka ut mannen som våldtagit er!
- Ja, säger Karin och pekar på den åtalade!
- Han tvingade mig in i kyrkogården, tvingade ner mig på en gravsten.
- Var han väldigt hårdhänt mot er?
- Ja två, dagar efter kunde man fortfarande läsa gravstenskripten på min bak:
"Vila i frid".

Av Miss Iskalla - 23 januari 2008 17:56

En kvinna vägrade sitta i juryn eftersom hon var motståndare till dödsstraffet.
Domaren lugnade henne med:
- Det här fallet gäller bara en otrogen äkta man som förskingrat 7000 kr från sin fru. Pengar som hon sparat till en ny päls.
- Jaha, i så fall ställer jag väl upp. Sa kvinnan.
- Och när jag tänker efter är det kanske inte så dumt med dödsstraff i alla fall.

Av Miss Iskalla - 23 januari 2008 17:53

Den kände advokaten Johnny Cochran var nyligen i Montana och jagade änder. När han var på väg att klättra över ett staket för att komma åt en skjuten and stoppades han av en bonde som undrade vad tusan det var frågan om:
- Jag har skjutit en and som landade på andra sidan och nu tänkte jag hämta den, förklarade Johnny.
- Jaha du. Men om den landat på min sida staketet är den min, svarade bonden.
- Vet du vem du talar med?
- Nej och jag bryr mig inte heller.
- Jag är Johnny Cochran. Advokaten som fick O.J Simpson frikänd. Utan mig så hade han suttit inne idag. Och om inte jag får hämta min and så kommer jag att stämma dig på varenda penny du äger. Du kommer att få gå från gård och hem och sluta som en utslagen uteliggare när jag är klar med dig. Vad säger du om det?
- Jaha du, sa bonden, måttligt imponerad. Här i Montana lever vi efter 3-sparks-rättvisan.
- Har jag aldrig hört talas om...
- Jo det går till så här: sa bonden. Jag sparkar dig tre gånger och om du kan ta dig upp och sparka mig tre gånger så är anden din. OK?
Advokaten funderade ett tag. Han hade ju vuxit upp i ett tufft område och så värst stor var ju inte bonden. Det här skulle han nog klara av.
- OK, jag går med på det.
Så bonden gav honom en rejäl spark i veka livet. När advokaten vek sig som en fällkniv fick han en likadan spark i ansiktet för att få en tredje spark mot revbenen när han låg utslagen på marken. Till slut har han återfått nog av förmågan för att kunna resa sig upp. På ostadiga ben närmar han sig bonden och stönar:
- Nu är det min tur.
- Äsch, glöm det, sa bonden, du kan ta anden.

Av Miss Iskalla - 23 januari 2008 17:52

Ett äkta par vädrade sina äktenskapsproblem inför rätta.
- Vi var mycket lyckliga i två år, snyftade hustrun. Men så kom Baby.
- Mm, sa domaren deltagande. Pojke eller flicka?
- Flicka naturligtvis, fräste hustrun. Hon flyttade in i huset bredvid.

Av Miss Iskalla - 23 januari 2008 17:51

- Herr domare... försvarsadvokaten pläderade för sin klient. Inte kan väl en hel kropp dömas för det en arm har gjort. Armen stacks in och öppnade dörren genom det krossade glaset. Det var armen som tog juvelerna ur butiksmontrarna och avlägsnade dem från butiken. Inte kan väl en hel kropp dömas...
- Ja, ja, jaa, sa domaren. Då dömer jag ARMEN till fyra och ett halvt års fängelse ovillkorligt... och vill kroppen följa med är det okej för mig!

Presentation

Komentera gärna en historia när du hittar någon du gillar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Omröstning

Tycker du att det är kul att läsa historierna som jag lägger ut nästan varje dag?
 Älskar dom
 Ja det gör jag
 Lite granna
 Nja
 Si-så-där
 Hatar dom
 Vet inte
 Har inte läst någon

Besöksstatistik

Miss Iskalla's gästbok

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards