Alla inlägg den 4 januari 2008

Av Miss Iskalla - 4 januari 2008 17:11

En ung, söt universitetsstudent gick ner till sin lärares rum efter en lektion. Hon tittade runt i korridoren, smet snabbt in, stängde dörren och ställde sig på knä framför honom.
- Jag gör vad som helst för att bli godkänd på den här tentan, sa hon.
Därefter lutade hon sig fram och viskade i lärarens öra:
- Jag menar, vad som helst.
Han tittade ner på henne och svarade:
- Du menar att du gör vad som helst?
- Vad som helst.
- Skulle du kunna tänka dig att... studera?

Av Miss Iskalla - 4 januari 2008 17:11

Den gamle botanikprofessorn gav sin unge kollega ett gott råd:
Kom ihåg att du alltid skall gå en bit framför studenterna när ni är ute på exkursion. Då kan du trampa ner alla växter du inte känner igen!

Av Miss Iskalla - 4 januari 2008 17:11

De skulle ha religions undervisning i Olles klass.
- Någon som vet var gud bor? Frågar fröken.
- Han sitter på vårt dass. Säger Olle.
- Nej olle! Säger fröken. Man får inte skämta om Gud.
- Men det är sant! Säger Olle.
- Nu räcker det! Säger fröken strängt.
- Men det är sant! Säger Olle med gråten i halsen.
- Hur vågar du göra narr av Herren? Nästan skriker fröken.
- Det är faktiskt sant! Nästan gråter Olle. Igår när jag satt på dass kom mamma in och sa:
"Nej men Herre Gud sitter du där?"

Av Miss Iskalla - 4 januari 2008 17:10

- Nå, Marcuz, kan du räkna till tio?
- Ja magistern, ett, två, tre, fyra, fem, sju, åtta, nio, tio!
- Nja, det var ju inte riktigt bra. Du glömde ju en siffra!
- Jo, jag vet, men mamma har sagt att jag inte får säga det ordet.

Av Miss Iskalla - 4 januari 2008 17:08

Läraren:
- Har du läst romanen färdigt, Sandra?
Sandra:
- Ja!
Läraren:
- Hur gick det - slutade den lyckligt?
Sandra:
- Vet inte - det stod bara att de fick varandra...

Av Miss Iskalla - 4 januari 2008 17:07

Läraren:
- Här ser ni några veckotidningsbilder. Får se om ni snabbt kan komma på en bra slogan till bilden med julbordet!
Jennifer:
- Köp en lott och vinn en skinka. Köp två och vinn en hel rumpa.

Av Miss Iskalla - 4 januari 2008 17:05

Mr Smith var ute på affärsresa och kom till en plats där hans son gick på college. Han bestämde sig för att hälsa på sin son. Vid skolan ringde han på sovrumsbyggnaden och efter en stund svarade en sömnig röst.
- Vad vill ni?
- Bor Duncan Smith Jr här?
- Ja, lägg honom på mattan bara. Han brukar krypa in själv.

Av Miss Iskalla - 4 januari 2008 17:04

Läraren till skolans latmask:
- Jag kan berätta att när George Washington var lika gammal som du var han skolans bästa elev.
- Jaså? jag kan tala om att när han var lika gammal som magistern var han USA:s president.

Presentation

Komentera gärna en historia när du hittar någon du gillar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Omröstning

Tycker du att det är kul att läsa historierna som jag lägger ut nästan varje dag?
 Älskar dom
 Ja det gör jag
 Lite granna
 Nja
 Si-så-där
 Hatar dom
 Vet inte
 Har inte läst någon

Besöksstatistik

Miss Iskalla's gästbok

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards