Alla inlägg den 4 januari 2008

Av Miss Iskalla - 4 januari 2008 17:04

- Hur många dagar är det på ett år? frågar läraren.
- Sju, svarar Olle.
- Tänk nu efter riktigt noga, Olle. Jag sa ett år, inte en vecka. Kan du nu säga mig hur många dagar det är?
- Sju, envisas Olle.
- Nej, min käre vän, nu får du skärpa dig!
Då blir Olle lite ilsken och ryter till:
- Måndag, tisdag, onsdag, torsdag, fredag, lördag och söndag. Det bli väl sju! Några andra dagar känner jag i alla fall inte till.

Av Miss Iskalla - 4 januari 2008 17:02

Den kvinnliga eleven blev chockad när professorn frågade:
- Vad är det för del av människokroppen, som förstoras tio gånger, då den blir upphetsad?
- Jag vägrar att svara på den frågan, stammade den kvinnliga eleven.
- Det är pupillen i ögat, svarade en annan elev.
- Det är rätt, sa professorn. Sedan vill jag säga till lilla fröken som vägrade att svara på frågan tre saker:
FÖR DET FÖRSTA: Du hade inte läst på läxan till idag.
FÖR DET ANDRA: Du har en snuskig fantasi.
OCH FÖR DET TREDJE: Så kommer din bröllopsnatt att bli en fruktansvärd besvikelse.

Av Miss Iskalla - 4 januari 2008 16:58

Stina kommer hem från sin första mattelektion:
- Mamma, du kan inte tro så barnslig vår fröken är!
- Hurså?
- Jo, hon tror att sex är en siffra!

Av Miss Iskalla - 4 januari 2008 16:56

Modermålsläraren inpräntar vikten av att barnen skaffar sig ett ordentligt ordförråd.
- Ta ett ord, säger han, upprepa det tio gånger och det blir ert för resten av livet.
Lisa, 14 år, sluter ögonen och säger tio gånger:
- Klas-Göran, Klas-Göran, Klas-Göran ...

Presentation

Komentera gärna en historia när du hittar någon du gillar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Omröstning

Tycker du att det är kul att läsa historierna som jag lägger ut nästan varje dag?
 Älskar dom
 Ja det gör jag
 Lite granna
 Nja
 Si-så-där
 Hatar dom
 Vet inte
 Har inte läst någon

Besöksstatistik

Miss Iskalla's gästbok

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards