Alla inlägg den 3 januari 2008

Av Miss Iskalla - 3 januari 2008 10:36

Läraren beklagar sig för en kollega:
- Inte nog med att Pelle är klassens värsta busfrö. Han har dessutom färre frånvarotimmar än någon annan i klassen.

Av Miss Iskalla - 3 januari 2008 10:34

Under roliga timmen ställde eleverna gåtor till läraren. Den som sa en gåta som läraren inte kunde svara på skulle få en krona. Men läraren kunde svara på alla gåtor. Då kom Victoria med en gåta:
- Vad har jag och prinsessan Victoria gemensamt?
- Tja, det måste väl vara namnet då, svarade läraren.
- Fel, båda väntar på en krona!

Av Miss Iskalla - 3 januari 2008 10:33

Det var skidtävling i skolan. Åke kom sist, en hel halvtimme efter de andra. Läraren stod och frös vid målet.
- Tycker du inte om att åka skidor? undrar han.
- Det är klart att jag gör. Annars hade jag väl inte hållit på så länge!

Av Miss Iskalla - 3 januari 2008 10:32

Rektorn var upprörd när han talade till skolvaktmästaren.
- Hur sköter ni er uppgift egentligen? Det ligger ju döda flygfän i alla fönsterposterna!
- Jaså, är det min uppgift att hålla liv i flygfäna också?

Av Miss Iskalla - 3 januari 2008 10:31

Läraren: - Har någon av er räddat livet på en annan människa?
- Ja, magistern, sa lille Kjell, min systerson.
- Hur gick det till?
- Jag gömde min systers P-piller.

Av Miss Iskalla - 3 januari 2008 10:29

Lille Pers pappa var kallad till rektorn. Det gällde allvarliga saker. Per fuskade tydligen.
- Omöjligt, sa pappa. Han är ärlig, min son.
- Men, sa rektorn, senast vi hade skrivning satt han bredvid lilla Britta och deras svar var identiska.
- Då är det Britta som fuskar, sa Pers pappa. Min son fuskar inte.
- Men nu råkar det vara så, sa rektorn, att på en fråga så skrev Britta "Jag vet inte". Och på Pers papper stod det "Inte jag heller".

Av Miss Iskalla - 3 januari 2008 10:28

- Du sjunger förfärligt, Fredrik lille! Tänk om Beethoven stod och hörde på hur du misshandlar hans vackraste komposition.
- Det är ingen fara. Han var döv.

Av Miss Iskalla - 3 januari 2008 10:27

Det hände i första klass under en kristendomslektion.
- Nå, Vera, kan du säga mig vem som har skapat dig?
- Ja, det är väl pappa det.
- Nej, lilla vän, det är Vår Herre.
En tid senare var det skolinspektion och då frågade inspekrören lilla Vera vem som skapat henne.
- Mamma säger att det är pappa, men fröken säger att det är en annan herre.

Presentation

Komentera gärna en historia när du hittar någon du gillar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Omröstning

Tycker du att det är kul att läsa historierna som jag lägger ut nästan varje dag?
 Älskar dom
 Ja det gör jag
 Lite granna
 Nja
 Si-så-där
 Hatar dom
 Vet inte
 Har inte läst någon

Besöksstatistik

Miss Iskalla's gästbok

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards