Alla inlägg den 5 januari 2008

Av Miss Iskalla - 5 januari 2008 18:41

Bonden satt på traktorn och plöjde. Grannen upptäckte till sin förvåning att gubben inte hade några byxor på sig. Han frågade om orsaken till detta.
- Tja, sa bonden lite generat. Det är egentligen frugans idé. I går körde jag med bar överkropp och blev så rysligt stel i nacken...

Av Miss Iskalla - 5 januari 2008 18:37

Då storbonden Jönsson reste bort för en period, så lämnade han över gårdens skötsel till drängen Emil. Husbonden fick skjuts med häst och kärra till station och då Jönsson återkom så stod Emil troget där och väntade. Jönsson klev upp i kärran och sa:
- Nå, har det hänt något..?
- Njaa, lite grann, sa Emil. Vi har haft en eldsvåda.
- Herregud... eldsvåda?
- Ja, lagårn brann ner och alla djuren gick åt! Och så var det faktiskt en sak till..!
- Vadå?
- Vi har haft översvämning. Vetet är fördärvat. Jaa ..så fick hönsen pest. Jag har avlivat dom..!
Jönsson sjönk ihop nästan tillintetgjord, men Emil muntrade upp honom.
- Men det finns glada nyheter att berätta också..!
- Jaså... vadå?
- Husbonn brukar ju klaga på att frun har sina menstruationer...
- Jaaa..?
- Dom har upphört nu..?

Av Miss Iskalla - 5 januari 2008 09:42

Så var det storstadsbon som kom till det allra innersta av det karga Finland. En by med bara karlar - inte ett fruntimmer! Han tänkte att här kan inte livet vara för muntert, så han frågade lite nedlåtande:
- Och vad farao syselsätter ni er med här på fritiden?
- Jooo, sa en av gubbarna. Vi jagar mycke och så knullar vi.
- Får ni verkligen tag på nåt att knulla här uppe?
- Jooo, nog får vi så det räcker.
- Får ni något när ni jagar då?
- Jooo, nog får vi så det räcker det med.
- Ja, det måste ju vara viktigt för att ni ska kunna överleva här i ödemarken.
- Jooo, nog är det viktigt.
- Vad är det ni jagar då?
- Dom karlar som inte vill bli knullade!

Av Miss Iskalla - 5 januari 2008 09:38

En man hade tillsammans med sex unga snygga tjejer spolats iland på en öde ö efter ett skeppsbrott. Ganska snart uppstod frågan vem som skulle ligga med honom.
- Så här gör vi, sa han. Jag turas om att göra det med er. Ni får var sin dag i veckan. Måndag till lördag.
Det fungerade bra. Månad efter månad. Men mannen började att känna sig lite sliten och hoppades att det skulle komma ytterligare en man som kunde avlasta honom.
En dag siktade de en mindre båt på väg mot ön. Det verkade finnas en man ombord. Hurra!, tänkte mannen på ön nu kan jag äntligen få hjälp med dom ansträngande plikterna. När båten nästan var framme vid ön, reste sig mannen i båten, satte ena handen vid höften och vinkade avigt med den andra.
- Tjoohooooooooo, pepskrek han.
- Djävlar, sa killen på ön, där rök min LEDIGA DAG!!!

Av Miss Iskalla - 5 januari 2008 09:37

Trots att Roger hade långt hår som räckte ända ner på ryggen fick han lift av en kortsnaggad, grisliknande långtradarchaffis utanför Falun på väg till huvdstaden.
Chaffissen glodde med ett elakt grinande flin mot Roger hela vägen ner mot Stockholm. Några mil innan destinationsorten, frågade Roger försiktigt:
- Ska du inte fråga mig?
- Fråga vadå? Frustade grisnacken.
- Jaaaa, fråga om jag är pojke eller flicka?
- Du, det spelar ingen som helst roll, garva chaffissen. Jag har i alla fall tänkt att sätta på dig...

Av Miss Iskalla - 5 januari 2008 09:36

En maskerad rånare kommer inrusande på en tom bar.
- Upp med händerna!! Skriker han.
- Okej, okej, säger bartendern, skjut inte, jag har hustru och barn.
- Håll käften! säger rånaren, töm kassan!
- Okej, okej, stammar nu bartendern, men snälla skjut inte!
Rånaren tar pengarna, pekar med geväret mot bartenderns huvud och beordrar ner honom på knä:
- Sug av mig! Skriker han.
- Okej, okej, gnäller bartendern, jag gör vad du vill bara du inte skjuter mig!
Bartendern börjar suga, ganska snart tappar rånaren geväret av upphetsning. Bartendern plockar upp det och ger tillbaka det till rånaren.
- För helvete, håll i geväret, folk som känner mig kan ju komma in...

Av Miss Iskalla - 5 januari 2008 09:35

En bög skulle begrava sin vän och frågade prästen.
- Får jag ta med mig urnan med askan hem?
- Ja det går väl bra, sa prästen, ska du sprida den på något särskilt ställe?
- Nä, jag ska äta upp den.
- Äta upp den??
- Ja, jag vill känna honom i röven en sista gång.

Av Miss Iskalla - 5 januari 2008 09:34

Det var två karlar som satt i en bastu. Den ena visste att den andre var en trollkarl så han frågade:
- Nu kan du väl inte trolla när du är helt naken?
- Det kan jag visst. Ställ dig med ryggen mot mig, så ska jag visa dig. Känner du en tumme i röven nu?
- Ja det gör jag.
- Och här ser du två till!

Presentation

Komentera gärna en historia när du hittar någon du gillar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Omröstning

Tycker du att det är kul att läsa historierna som jag lägger ut nästan varje dag?
 Älskar dom
 Ja det gör jag
 Lite granna
 Nja
 Si-så-där
 Hatar dom
 Vet inte
 Har inte läst någon

Besöksstatistik

Miss Iskalla's gästbok

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards