Alla inlägg den 7 januari 2008

Av Miss Iskalla - 7 januari 2008 10:57

Gårdens dräng Johan hade fått i uppgift att skjutsa bondens vackra dotter in till stan. Det tar ett par timmar. Efter att en timme har gått har de inte sagt ett ord till varandra.
- Jag är så rädd, Johan! Pep plöptsligt bonddottern.
- Vadå för, svarade Johan kaxigt.
- Att du ska kyssa mig och ta mig på brösten, fnittra den vackra flickan.
- Det kan jag väl inte... jag måste ju hålla i tömmarna, sa drängen tjurigt.
- Äsch, sa bonddottern rodnade, tömmarna... dom kan väl jag hålla i.

Av Miss Iskalla - 7 januari 2008 10:54

Bonden och drängen är ute på älgjakt tillsammans. Plötsligt lyfter bonden geväret och slänger iväg ett skott. Otroligt, men det brakar till bakom en jättelik gran.
En bjässe till älg stupar.
- Hurra! Hurra! Vrålade drängen. Vi har skjutit en älg!
- Vadå? Vilka jävla VI! Muttra bonden.
Framkomna till det nedlagda bytet konstaterar bonden:
- Fan... Vi har skjutit grannens häst!
- Jaså? Säger drängen surt... vilka jävla VI?

Av Miss Iskalla - 7 januari 2008 10:53

En blond kvinna är ute och kör med sin nya sport bil. Men plösligt går bilen sönder. Fan tänker kvinnan. Som tur är fans det en bondgård i närheten, som hon gick till. Kvinnan knackade på dörren och bonden öppnar.
- Min bil har gått i sönder, kan jag få stanna här i natt?
- Ja, du kan stanna om du lovar att inte smussla med mina drängar, Karl-Oskar och Alfred.
Hon tittar in genom dörren och ser de två drängarna. Hon uppskattar att de är i 20 års åldern.
- Okey, jag lovar, säger hon.
När alla har gått och lagt sig börjar kvinnan bli kåt.
Hon gick in till de två drängarna och säger:
- Drängar, ska jag visa er vägen till världen?
- Vaa?
- Det ända är att jag inte vill bli gravid så ni måste ha de här gummina på er, sa kvinnan. Hon satte på gummina på drängarna som tittade förvånat på varandra och så satte kvinnan i gång med att visa drängarna vägen till världen.

------40 år senare-------
Karl-Oskar och Alfred sitter i en porsche och diggar till en ny Techno låt.
Karl-Oskar säger:
- Alfred?
- Ja svarar Alfred.
- Kommer du i håg den där kvinnan som kom till oss för 40 år sen och frågade om skulle visa oss vägen till världen, sa Karl-Oskar.
- Ja, sa Alfred. Jag kommer i håg.
- Bryr du dig om hon blir gravid? Frågar Karl-Oskar.
- Nix, det gör jag inte, svara Alfred.
- Inte jag i heller så varför tar vi inte av oss de här.............

Av Miss Iskalla - 7 januari 2008 10:52

Kyrkoherde Jansson hade installerats i det lilla samhället. Gick runt bland gårdarna och bekantade sig. Kom även till lantbrukare Olsson, där han följde med på en rundvandring på åkrar och i ladugården. Blev bjuden på kaffe och det var då han såg en underlig syn genom köksfönstret:
En tupp klädd i skjorta och byxor!
- För att han inte ska bli förkyld, sa bonden.
- Ja, men det ser ju inte klokt ut, sa herden.
- Ha! sa bonden. Då skulle ni se när han försöker sätta på hönsen och håller fast dom med ena foten och försöker kränga av sig brallorna med den andra.

Av Miss Iskalla - 7 januari 2008 10:51

Det var en skolklass som var ute på landsbygden för att studera hur ett lantbuk såg ut. När dom var ute och gick, kom dom fram till en hage, där det fanns ett par getter. Så fick dom se att getabocken höll på och parade sig med en av honorna.
Lilla Anna undrade vad dom höll på med, och fröken svarade:
- Dom... dom... håller på och hoppar bock.
Johan som bodde och var uppvuxen på en bondgård, hade varit med förr och visste givetvis vad det var frågan om, sade:
- Ja, och om han fällde in kuken skulle han nog komma över också!!

Av Miss Iskalla - 7 januari 2008 10:50

Den här historien utspelar sig i de smålänska böndernas hagar. Det var skördetid och på ängarna låg det höbalar. Drängen gick tillsammans med den unga pigan. När de gick förbi en höbal så låg det 2 personer och pippade.
- Vad gör dom? Undrade pigan som inte visste vad dom gjorde.
- Ööö, ja dom steker fläsk.
- Jaså, jaha.
De gick vidare hemåt bondgården då dom fick se ytterligare ett par som låg och pippade.
- Vad gör dom då? Undrade pigan.
- Ja, dom steker fläsk dom med.
- Jaha.
Drängen som var intresserad av pigan, frågade lite försiktigt.
- Du, du skulle inte vilja steka lite fläsk?
- Jo, det skulle jag gärna, jag har inte gjort det förut.
Drängen och pigan började på och pippa, och precis när det gick för drängen så la han av en redig brakskit.
- Vad var det? Undrade pigan förskräckt.
- Jaa,,, det var stekpannan som sprack .
- Jaha det kunde jag ge mig attan på för jag fick hela fittan full av flott !

Av Miss Iskalla - 7 januari 2008 10:48

Så var det bonden som hade en tupp av det ovanliga slaget. Tuppen utövade sin ovanligt stora drift på allt. På hönorna, på änderna nere vid dammen ja allt han kom i närheten av.
En dag hittade bonden tuppen liggande på höskullen med utslagna vingar och med benen i vädret. Ovanför honom svävade ett antal gamar. Bonden var helt övertygad om att nu har tuppen gjort sitt här i livet så han går fram för att bära bort sin driftiga tupp. Precis när han skall till att lyfta upp tuppen far denne upp och skriker:
- Undan gubbe ser du inte att det är knulla i luften!

Av Miss Iskalla - 7 januari 2008 10:48

Drängen Anders hade varit på marknaden i staden. När han ändå var i staden tänkte han att han kunde besöka "glädjehuset". Nu var inte Anders särskilt kunnig inom det sexuella, så han var väldigt ivrig att komma igång när han väl kom in till flickan.
Men flickan tog fram ett gummi och sa åt Anders att det var han tvungen att ha på hela tiden, för annars skulle hon bli med barn. Anders tyckte att det var okej. Så gummit kom på plats och Anders kom på plats och han gjorde det han skulle och reste nöjd och belåten hem till gården igen.
Efter ett par dagar såg bonden hur Anders kom utspringande ur ladugården i full karriär rundade han knuten och runt på baksidan. Bonden tänkte att han måste ha skadat sig, så han rusade efter i full fart.
Precis när han skulle runda knuten hörde han Anders stöna fram:
- Nä, nu jävlar skiter jag i om hon blir med barn, för nu måste jag pissa!!!

Presentation

Komentera gärna en historia när du hittar någon du gillar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Omröstning

Tycker du att det är kul att läsa historierna som jag lägger ut nästan varje dag?
 Älskar dom
 Ja det gör jag
 Lite granna
 Nja
 Si-så-där
 Hatar dom
 Vet inte
 Har inte läst någon

Besöksstatistik

Miss Iskalla's gästbok

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards