Alla inlägg den 7 januari 2008

Av Miss Iskalla - 7 januari 2008 10:47

Mjölnardrängen levererar det nymalda mjölet, men kärringen kunde inte betala.
- Då får det ske i det natura, säger drängen, först tar jag din dotter, sedan dig.
Efter en tid går kärringen med på det. drängen tar in hennes 16-åriga dotter till sängkammaren. Efter en timme kommer mjölnardrängen ut, han är nöjd och säger så här:
- Jag efterskänker resten!
Men då, utbryter kärringen:
- Oh, neej sagt är sagt!

Av Miss Iskalla - 7 januari 2008 10:45

En vandrare kommer en kväll till en gård. Han frågar om han kan få lite kvällsmat, och tak över huvudet, för natten. När han åt, frågar de honom om han ville sova med geten, eller på höloftet? Han väljer höloftet, och somnar.
På morgonen, när han vaknar, går han till baljan vid brunnen, för att tvätta sig.
Där står en underbart vacker ung kvinna, hon tvättar sig också.
Vandraren går fram till henne, och säger:
- Gösta heter jag, dig såg jag inte igår kväll!
- Neej, svarar den vackra kvinnan, igår kväll var jag inte här, Karin heter jag förresten, fast folket här kallar mig bara för Geten!

Presentation

Komentera gärna en historia när du hittar någon du gillar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Omröstning

Tycker du att det är kul att läsa historierna som jag lägger ut nästan varje dag?
 Älskar dom
 Ja det gör jag
 Lite granna
 Nja
 Si-så-där
 Hatar dom
 Vet inte
 Har inte läst någon

Besöksstatistik

Miss Iskalla's gästbok

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards