Alla inlägg den 15 januari 2008

Av Miss Iskalla - 15 januari 2008 10:40

En präst ringde till renhållningsverket och sa:
- Det här är pastor Jansson. Jag vill bara meddela att det ligger en död gris på gatan här
utanför.
Mannen som svarade försökte vara lite rolig:
- Jaha, men brukar ni i kyrkan inte ta hand om de döda då?
- Jo, svarade pastorn, men vi kontaktar alltid släkten först.

Av Miss Iskalla - 15 januari 2008 10:39

En frälsningssoldat sitter i en tågkupé. Mittemot sitter några ungdomar. En av dem flinar och säger:
- Har du tänkt på hur du skall få skjortan över änglavingarna när du kommer till himlen?
- Bry dig inte om det, svarade frälsningssoldaten, koncentrera dej i stället på hur du ska få ner svansen i byxorna!

Av Miss Iskalla - 15 januari 2008 10:37

Prästen presenterade sin nya husföreståndarinna för kyrkliga syföreningen. Han visade runt i prästgården och kom till sovrummet.
- Ja, här sover vi. Men vi har var sin avdelning med en balk emellan. Skulle någon kliva över balken blir det en krona i böter.
- Men det är väl alldeles för billigt? sa en av besökarna.
- Säg inte det, svarade prästen. I förra veckan kostade det mig sexton kronor.

Av Miss Iskalla - 15 januari 2008 10:35

Kyrkoherden till församlingen efter högmässan:
- Det har klagats över att ni störtar iväg med sådan brådska efter gudstjänsten att det stör kyrkofriden. Så jag vill be er alla att sitta kvar i bänkarna tills kyrkan blivit tom.

Av Miss Iskalla - 15 januari 2008 10:34

Prästen predikade och predikade. Ute stod sommaren i blom. När prästen gjorde en andhämtningspaus hördes en späd pojkröst:
- Mamma är det fortfarande söndag?

Av Miss Iskalla - 15 januari 2008 10:33

En ung pastorsadjunkt satt i kyrkan och lyssnade till kyrkoherdens predikan.
- Den bästa tiden i mitt liv har jag tillbringat tillsammans med en kvinna. Det var inte min hustru och hon hade en annan man, det var min mor.
Det var inte dumt, tänkte adjunkten. Det ska jag komma ihåg.
Så blev det hans tur att predika.
- Den bästa tiden i mitt liv har jag tillbringat tillsammans med en kvinna, började han.
Så stod han tyst en stund.
- Nu har jag glömt vem det var!

Av Miss Iskalla - 15 januari 2008 10:31

Två små pojkar hade olovandes varit i jordgubbslandet. För att få vara i fred med sitt byte smög de sig in i kyrkan och upp i tornet. På vägen upp tappade de två jordgubbar i trappan, men de fick ligga kvar. Väl uppe började de dela på bytet och var så upptagna att de inte hörde att kyrkvaktmästaren var på väg upp. Han stannade i trappan när han fick höra en röst som mässade:
- En till dig och en till mig.
Kyrkvaktmästaren rusade ner till prästen:
- Skynda sig, pastorn, nu sitter Vår herre och Djävulen och delar upp församlingen mellan sig.
Prästen log, men följde med ändå. De smög försiktigt upp för trappan, och när de nästan var framme hörde de en klar röst som mässade.
- En till dig och en till mig. Ja, och så var det de där två jordgubbarna i trappan!

Av Miss Iskalla - 15 januari 2008 10:30

En man hade avlidit och hamnat i nästa tillvaro. Av någon anledning ansågs han inte färdig med jordelivet, utan skickades tillbaks.
Efter en tid träffade han biskop Gärtner i Göteborg, som frågade om mannen träffat Gud.
- Jodå!
- Hade han långt vitt skägg?
- Nä, hon var svart!

Presentation

Komentera gärna en historia när du hittar någon du gillar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Omröstning

Tycker du att det är kul att läsa historierna som jag lägger ut nästan varje dag?
 Älskar dom
 Ja det gör jag
 Lite granna
 Nja
 Si-så-där
 Hatar dom
 Vet inte
 Har inte läst någon

Besöksstatistik

Miss Iskalla's gästbok

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards