Alla inlägg den 16 januari 2008

Av Miss Iskalla - 16 januari 2008 10:53

Sherlock Holmes kom till himlen. Genast gick han fram och hälsade på Adam och Eva.
- Hur kunde ni känna igen oss så snabbt? undrade Adam.
- Min gode man, ni är dom enda som inte har navlar.

Av Miss Iskalla - 16 januari 2008 10:51

Inför första gudstjänsten frågar kyrkvaktmästaren:
- Dricker pastorn?
- Nej, det gör jag verkligen inte, svarade prästen.
- Nähä, sa kyrkvaktmästaren. Då behöver jag inte sätta upp något vatten på predikstolen då!

Av Miss Iskalla - 16 januari 2008 10:50

Gubbarna från elverket grävde ner en kabel på en gata. När de kom till ett hus där en präst bodde sa en av dem:
- Ska vi dra in en jordkabel till prästen också?
- Ja, naturligtvis. Han kan inte klara sig med kraften ovanifrån i alla tider..

Av Miss Iskalla - 16 januari 2008 10:48

Den unge prästen skulle predika för internerna på ett fängelse för första gången. Han blickade ut över de församlade fångarna och utbrast:
- Jag är glad att så många har kommit hit!

Av Miss Iskalla - 16 januari 2008 10:47

Persson kommer från staden, dragande på ett lass med tolv vaggor. Möter prosten som frågar:
- Vad ska Persson med så många vaggor till?
- Jo, se vördig prosten, nu har jag varit gift en månad och fått en pojke, så nu har jag tagit hem vaggor för hela året...

Av Miss Iskalla - 16 januari 2008 10:46

Pojkarna stal äpplen i prästens trädgård. Det hände lite för ofta, så prästen tyckte att han skulle vädja till deras samveten. Han satte upp en skylt med texten:
"Gud ser er!"
Dagen därpå hade någon gjort ett tillägg:
"Men han skvallrar inte!"

Av Miss Iskalla - 16 januari 2008 10:45

En äldre man segnade till marken på tunnelbanan i New York. Ambulans tillkallades och han kördes till ett närbeläget katolskt sjukhus. Där fann man att det behövdes ett kirurgiskt ingrepp i hjärtat, så han kördes omgående in på operation.
Allt gick bra och när patienten återfick medvetandet fann han en nunna sittande vid sängen.
- Ni kommer att bli helt bra, mr Smith, sa nunnan och klappade honom på handen, men vi skulle dock gärna vilja veta hur ni tänkte betala för er vistelse här? Har ni någon försäkring?
- Nej, det har jag inte, viskade mannen hest.
- Kan ni betala kontant?
- Jag är rädd för attjag inte kan det.
- Har ni några nära anhöriga då?
- Bara min syster i Minneapolis, svarade han, men hon är nunna och ensamstående.
- Nunnor är inte ensamståentie, mr Smith. De är gifta med gud.
- Ja, ja, log mannen svagt. Då kan ni ju skicka räkningen till min svåger.

Av Miss Iskalla - 16 januari 2008 10:44

Två nunnor var på stadsbesök i klostrets gamla bil. Precis utanför Arbetsförmedlingen sa det pang och nunnorna stod där med en präktig punktering.
De gick förstås in på Arbetsförmedlingen för att be om hjälp.
Men när de steg in hördes en av arbetsförmedlarna säga till sin kollega:
- Nu du, nu börjar det bli hårda tider. Till och med påven friställer folk!

Presentation

Komentera gärna en historia när du hittar någon du gillar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Omröstning

Tycker du att det är kul att läsa historierna som jag lägger ut nästan varje dag?
 Älskar dom
 Ja det gör jag
 Lite granna
 Nja
 Si-så-där
 Hatar dom
 Vet inte
 Har inte läst någon

Besöksstatistik

Miss Iskalla's gästbok

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards