Alla inlägg den 26 januari 2008

Av Miss Iskalla - 26 januari 2008 19:26

En polisman hade hittat ett perfekt gömställe för att ta fortkörare. En dag höll sig dock alla bilister under den tillåtna hastigheten, så polismannen blev misstänksam och beslutade sig för att undersöka saken.
Han hittade orsaken - en tioårig pojke stod vid sidan av vägen med en stor handmålad skylt som det stod "Radarkontroll längre fram" på.
Lite mer undersökning ledde polismannen till pojkens medbrottsling, en annan pojke, som stod hundra meter efter radarkontrollen med en annan skylt som det stod "Pengar" på. Vid hans fötter hade han en hink full av växel.

Av Miss Iskalla - 26 januari 2008 19:25

Domaren till en äldre dam som blivit påkörd:
- Hur hände det hela?
- Jo, först gick jag till vänster, men då var han där. Sedan gick jag till höger, men då var han där också. Så veva han ner rutan och skrek:
"Stå still kärring", och då gjorde jag det och då körde han på mej.

Av Miss Iskalla - 26 januari 2008 19:24

Domaren:
- Nu får ni förklara varför ni sköt er man med pilbåge.
- Jag ville inte väcka barnen.

Av Miss Iskalla - 26 januari 2008 19:22

I Fjällsjö fanns det en duktig fjärdingsman som brukade fuska lite i veterinäryrket. Han lyckades tämligen bra och hade allmänhetens förtroende.
En natt ringde hans telefon.
- Är ni hemma? hördes en röst.
- Som ni hör, svarade polismannen. Är det som polis eller djurläkare ni behöver min hjälp?
- Bådadera. Det är nämligen så att vi kan inte få vår stora bulldog att öppna gapet, och i gapet sitter det en tjuv!

Av Miss Iskalla - 26 januari 2008 19:21

Förmögna Olssons fick två operabiljetter i ett brev på posten med underskrift "Gissa från vem?".
Förmögna Olssons kunde inte gissa, hur mycket de än försökte. Men det var klart att de var tacksamma och på operan gick de.
När de kom hem var villan plundrad från källaren upp till vinden. På köksbordet låg en lapp där det stod:
"Nu vet ni vem"

Av Miss Iskalla - 26 januari 2008 19:17

En bil stod felparkerad utanför rådhuset. På vindrutan satt en lapp:
"Advokat. Gör min plikt inne i rådhuset"
När advokaten kom ut satt ytterligare en lapp på rutan:
"Polis gör min plikt utanför rådhuset"

Av Miss Iskalla - 26 januari 2008 19:17

Advokaten till den kvinnliga klienten:
- Det är tredje gången jag läser testamentet iför er. Er man testamenterade sin Förmögenhet till medicinska högskolan och sin hjärna till er!

Av Miss Iskalla - 26 januari 2008 19:16

Anita och Harry ska skiljas, men båda vill ha vårdnaden om deras enda barn. Domaren anser att modern har största rätten till barnet, men mannen bestrider detta med följande motivering:
- Om domaren lägger en krona i en automat och får en chokladkaka, vems är då denna? Domarens eller automatens?

Presentation

Komentera gärna en historia när du hittar någon du gillar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Omröstning

Tycker du att det är kul att läsa historierna som jag lägger ut nästan varje dag?
 Älskar dom
 Ja det gör jag
 Lite granna
 Nja
 Si-så-där
 Hatar dom
 Vet inte
 Har inte läst någon

Besöksstatistik

Miss Iskalla's gästbok

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards