Alla inlägg den 24 januari 2008

Av Miss Iskalla - 24 januari 2008 10:56

- Det är på grund av en dundertabbe som jag sitter här, sa den ene Kumlainternen till den andre. Jag skulle göra inbrott i en bank. Där satt en gammal nattvakt på en stol. Jag slog honom i huvudet med en batong.
- Aj fan. Dog han?
- Nej då. Han vaknade.

Av Miss Iskalla - 24 januari 2008 10:55

Landets skickligaste manlige ficktjuv gifte sig med landets skickligaste kvinnliga ficktjuv. Ganska snart fick de en liten son. Till föräldrarnas stora sorg var den lille krabatens högra hand så hårt hopknuten att den inte gick att öppna. En läkare tillkallades. Han tog sin guldklocka och dinglade med den framför gossen ansikte. Då flinade lillkillen upp sig och sträckte ut handen efter klockan. Ur handen föll barnmorskans vigselring!

Av Miss Iskalla - 24 januari 2008 10:54

Domaren:
- Nå, hur gjorde ni brännvinet?
- Jag hade socker och vatten.
- Hade ni ingen jäst?
- Oh nä, jag drack ensam.

Av Miss Iskalla - 24 januari 2008 10:53

En bil har kolliderat med en hästskjuts. Polisen ger den svårt skadade ett nådaskott. Sen vänder han sig till kusken:
- Är ni också skadad?
Kusken, som darrar i hela kroppen, stönar:
- Nej, nej. Jag har aldrig mått bättre i hela mitt liv!

Av Miss Iskalla - 24 januari 2008 10:52

I en tingsal med många mål på listan satt domaren och nickade till i sommarvärmen mitt i ett mål om tjuvfiske. Under tiden avverkas tjuvfisket och ett faderskapsmål kommer upp.
Domaren tillfrågas om sin åsikt i fallet:
- Jag anser att han bör förlora redskapen.

Av Miss Iskalla - 24 januari 2008 10:51

Karlsson:
- Hur gick det egentligen för Johansson, han som var så lat i skolan?
Andersson:
- Illa. När han försökte sig på ett bankrån var han för lat för att bära med sig pengarna. Han sa åt kassörskan att sätta in dem på sitt konto.

Av Miss Iskalla - 24 januari 2008 10:49

- Jag vill ha tio tusen kronor i skadestånd för att ni körde över min fot.
- Tror ni att jag är miljonär?
- Nej, men tror ni kanske att jag är tusenfoting?

Av Miss Iskalla - 24 januari 2008 10:49

Domarn tittar strängt på den anklagade och säger:
- Ni är åtalad för att ha sålt piller som garanterar evigt liv. Har ni blivit straffad tidigare?
- Ja, herr domare, 4 gånger! 1792, 1821, 1896 och 1952!

Presentation

Komentera gärna en historia när du hittar någon du gillar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Omröstning

Tycker du att det är kul att läsa historierna som jag lägger ut nästan varje dag?
 Älskar dom
 Ja det gör jag
 Lite granna
 Nja
 Si-så-där
 Hatar dom
 Vet inte
 Har inte läst någon

Besöksstatistik

Miss Iskalla's gästbok

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards