Alla inlägg under januari 2008

Av Miss Iskalla - 25 januari 2008 19:08

Svante kom in på polisstationen och sa:
- Min fru är försvunnen sedan tre veckor.
- Hur är hennes signalement?
- Omkring 1.60 lång, 59 år, väger 108 kilo, röd peruk, löständer, hjulbent, skelar på vänster öga och har rynkor i ansiktet.
- Ni har tur, sa vakthavande polisman. Någon som motsvarar den beskrivningen har vi inte tagit hand om!

Av Miss Iskalla - 25 januari 2008 19:07

Han kom ut från domstolen och träffade kompisen.
- Vad har du gjort där inne? undrade polaren.
- Jo, det var ett skilsmässofall, sa han, mitt eget. Det var lite komplicerat för det var en kostnadsfråga inblandad.
- Jaså du, sa kamraten. Hur gick det då?
- Jo, jag fick vårdnaden om hembiträdet.

Av Miss Iskalla - 25 januari 2008 19:06

Det hände i Ångermanland, där bröderna Dahlgren var instämda till tinget för att ha stulit två järnspett från ett vägbygge. Båda nekade till stölden. De berättade att de funnit dem ner vid sjöstranden.
- Och hur kom de dit? undrade åklagaren.
- Tja ... di ha fäll flöte i lann, sa en av bröderna.

Av Miss Iskalla - 25 januari 2008 19:05

- Hur länge skall du sitta inne? frågade fången sin nya cellkamrat.
- 75 år, blev svaret.
- Då får du ta sängen närmast dörren, du skall ju ut först!

Av Miss Iskalla - 25 januari 2008 19:04

Dagen för avrättningen kom fängelsedirektören, en präst och två vakter till den dödsdömdes cell.
- Har ni någon sista önskan, undrade direktören.
- Ja, sa fången. Jag skulle vilja sjunga en sång!
- Gör det då!
Varpå fången började sjunga: "Det står hundra miljader flaskor öl uppå hyllan ..."

Av Miss Iskalla - 25 januari 2008 19:04

- Att upptäcka narkotika i tullen har blivit mycket lättare nu sen vi fick knarkhundar.
- Men nu har vi problem med smuggelspriten.
- Ja, men just nu håller hundskolan i Sollefteå på att utbilda fyllhundar!

Av Miss Iskalla - 25 januari 2008 18:57

En man var instämd till tinget för att ha kallat en landsfiskal för åsna.
- Så, domaren, får man inte kalla en landsfiskal för åsna då?
- Det tycker jag ni borde förstå, svarade domaren kort.
- Får man kalla en åsna för landsfiskal då?
- Om det kan roa er så gärna för mig.
Mannen vände sig mot landsfiskalen och sade:
- Ja, adjö då, landsfiskalen.

Av Miss Iskalla - 24 januari 2008 10:56

- Det är på grund av en dundertabbe som jag sitter här, sa den ene Kumlainternen till den andre. Jag skulle göra inbrott i en bank. Där satt en gammal nattvakt på en stol. Jag slog honom i huvudet med en batong.
- Aj fan. Dog han?
- Nej då. Han vaknade.

Presentation

Komentera gärna en historia när du hittar någon du gillar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Omröstning

Tycker du att det är kul att läsa historierna som jag lägger ut nästan varje dag?
 Älskar dom
 Ja det gör jag
 Lite granna
 Nja
 Si-så-där
 Hatar dom
 Vet inte
 Har inte läst någon

Besöksstatistik

Miss Iskalla's gästbok

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards