Alla inlägg under januari 2008

Av Miss Iskalla - 28 januari 2008 22:25

Under rättegången:
Advokaten:
- Doktorn, innan ni gjorde obduktionen, letade ni efter någon puls?
Obducenten:
- Nej.
Advokaten: - Kollade ni blodtrycket?
Obducenten:
- Nej.
Advokaten:
- Kollade ni om patienten andades?
Obducenten:
- Nej.
Advokaten:
- Så ni menar att patienten kunde ha levt då ni påbörjade obduktionen?
Obducenten:
- Nej.
Advokaten:
- Hur kan ni vara så säker på det?
Obducenten:
- För att hans hjärna fanns i en glasburk som stod på mitt skrivbord.
Advokaten:
- Men kunde patienten fortfarande varit vid liv?
Obducenten:
- Det är möjligt att han kunde leva och arbeta som advokat någonstans, ja.

Av Miss Iskalla - 27 januari 2008 19:43

En förrymd fånge, som suttit i fängelse för mord, hade spenderat 25 år av sitt liv i fängelse.
När han är på rymmen bryter han sig in i ett hus där ett ungt nyförälskat par sover. Han binder mannen vid en stol bredvid sängen och kvinnan binder han fast i sängen. Han böjer sig över kvinnan och det ser ut som han kysser henne på halsen.
Plötsligt reser han sig upp och lämnar rummet. Mannen tar sig fram genom rummet fortfarande fastbunden vid stolen.

Han lutar sig över kvinnan och viskar:
- Älskling, den här killen har inte sett en kvinna på många år. Jag såg att han kysste dig på halsen innan han skyndade sig ut. Det bästa du kan gör är att samarbeta och göra allt han säger till dig. Om han vill ha sex med dig, gör det och låtsas att du njuter av det.Gör inget motstånd och förarga honom inte. Våra liv hänger på dig.
Var stark och kom ihåg att jag älskar dig.
Den halvnakna kvinnan säger:
- Älskling, jag är så lättad att du känner det så. Du har rätt, han har inte sett en kvinna på många år, men han kysste inte min hals......

- Han viskade i mitt öra. Han sa att han tycker att du verkligen är söt och han frågade mig om vi har Vaselin i badrummet.
Var stark och jag älskar dig också.

Av Miss Iskalla - 27 januari 2008 19:42

Mångmiljonären Bertil Von Hawen hade dött och hans arvingar satt förväntansfulla på advokatkontoret.
Advokaten säger:
- Jag läser härmed upp Er far Bertil Von Hawens sista vilja:
"2 miljoner och Herrgården går till Anna-Maria, 5 miljoner och min samling bilar får Lennart och till Sven som hemskt gärna ville bli nämnd i mitt testamente vill jag bara säga":
- "Hej Sven".

Av Miss Iskalla - 27 januari 2008 19:39

Tre skojare hade kommit på ett osvikligt sätt att äta middag gratis på krogen. När det drog ihop sig till betalning försvann två av dem in på muggen och skulle föreställa att älska med varandra. De hade skaffat ett rött mejselskaft som en stoppade i byxorna och den andre sög på.
Under tiden kallade den tredje på kyparen och beklagade sig:
- Så här är det alltid! Så fort vi skall betala försvinner dom där in på muggen och står och suger av varandra och lämnar mej med notan.
- Suger, va? Nej, det kan jag väl aldrig tro? hickade kyparen.
- Dom gör det alltid, sade restauranggästen. Jag skulle nästan kunna slå vad om notan att dom håller på att suga nu också.
- Topp! sade kyparen.
Och så gick dom tillsammans in på muggen och - mycket riktigt! - där stod den ene på knä med den andres grej i munnen.
På det viset åt de tre skojarna sig igenom restaurang efter restaurang.
Efter en lyckad afton sade han som brukade suga:
- Nu får vi skaffa ett nytt mejselskaft. Jag fick munnen full av fernissa idag.
Då sade den andre:
- Jaså, mejseln, den tappade jag i Borås för fjorton dar sen.

Av Miss Iskalla - 27 januari 2008 19:39

En man satt fast i mitten av en enorm bilkö som täckte hela motorvägen. Kön hade inte rört sig på över en halvtimme och mannen började surna till ordentligt.
Plötsligt fick han se en pojke på en sparkcykel som kom åkande mellan bilarna. När pojken kom fram till hans bil stack han ut ansiktet genom fönstret och frågade:
- Du killen, vet du varför kön inte rör sig?
- Jo, det ligger en galen advokat på vägen någon kilometer längre fram. svarade pojken. Han har dränkt in sig i bensin och hotar att tända eld på sig. Vi har startat en insamling åt honom. Vill du vara med?
- Hur mycket har du fått ihop hittills? frågade mannen.
- Tja... svarade pojken, ...ungefär trettio tändsticksaskar och tjugofyra tändare.

Av Miss Iskalla - 27 januari 2008 19:38

- Vad är det för likhet mellan en advokat och en spermie?
- Vet inte.
- Båda har ungefär en chans på miljonen att bli en människa.

Av Miss Iskalla - 27 januari 2008 19:38

Tomten, tandféen, en ärlig advokat och en polis satt vid ett bord som det låg en tusenlapp på.
Plötsligt så gick proppen och när lyset kom tillbaka så var tusenlappen borta. Vem hade tagit den?
- Vet inte.
- Polisen så klart, ty det finns inga tomtar, tandféer och absolut inte några ärliga advokater.

Av Miss Iskalla - 27 januari 2008 19:36

- Vad är det för skillnad mellan en död igelkott mitt på vägen och en advokat i samma situation?
- Vet inte.
- Det är bromsspår framför igelkotten.

Presentation

Komentera gärna en historia när du hittar någon du gillar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Omröstning

Tycker du att det är kul att läsa historierna som jag lägger ut nästan varje dag?
 Älskar dom
 Ja det gör jag
 Lite granna
 Nja
 Si-så-där
 Hatar dom
 Vet inte
 Har inte läst någon

Besöksstatistik

Miss Iskalla's gästbok

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards