Alla inlägg den 9 april 2008

Av Miss Iskalla - 9 april 2008 12:41

En liten försynt herre i femtioårsåldern kommer till ortens präst för att bikta sig:
- Javisst, sa prästen, det går bra. Vad är det som föranleder till ert besök och som kräver Guds förlåtelse?
- Jo, ser ni. Härom dagen när frugan böjde sig ner i frysen så gled hennes kjol upp lite och jag blev så kåt så jag drog upp kjolen helt och brände på henne så in i helvete:
- Ojojoj, det var värst. Men det var er fru sa ni?
- Javisst!
- Jamen då är det ingen synd som ni behöver Guds förlåtelse för.
- Jaså, det var ju skönt att höra. Så pastorn menar att vi är välkomna i kyrkan även i fortsättningen då?
- Ja självklart!
Mannen tackade för sig och gick hem lättad och glad i hågen. Någon dag senare kom en kvinna till samma präst och ville bikta sig:
- Vad föranleder ert besök? frågade prästen.
- Jo, när jag för några dagar sedan böjde mig över frysen for själve fan i gubben min. Han lyfte upp kjolen och brände på mig så in i helvete.
- Ojojoj. Er man var här tidigare och berättade samma sak. Eftersom ni är gifta så är det ni talar om inte någon synd. Ni är så välkomna till kyrkan så.
- Tack, goa pastorn. Men jag kan säga att vi inte är välkomna på KONSUM mer...

Av Miss Iskalla - 9 april 2008 12:36

Det var simmästerskap för svårt handikappade, och man såg människor med en eller två saknade armar eller ben. På bana 8 såg man dock en man med varken armar eller ben. Till allas förvåning drog han på av bara f-n och han ledde de 400 första metrarna med en hel bassänglängd till godo. När han bara hade 50 meter kvar så sjönk han till botten som en sten, och genast kastade sig badvakten i och drog upp honom. När han väl var uppe frågade badvakten:
- Varför slutade du bara simma?
- Jag fick kramp i öronen svarade mannen...

Presentation

Komentera gärna en historia när du hittar någon du gillar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Omröstning

Tycker du att det är kul att läsa historierna som jag lägger ut nästan varje dag?
 Älskar dom
 Ja det gör jag
 Lite granna
 Nja
 Si-så-där
 Hatar dom
 Vet inte
 Har inte läst någon

Besöksstatistik

Miss Iskalla's gästbok

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards