Alla inlägg under mars 2008

Av Miss Iskalla - 21 mars 2008 17:12

En bonde var ute och åktepå sin häst och vagn, då han såg en snigel korsa vägen. Bonden stannade och väntade tills snigeln kommit över. I samma ögonblick kom en liten fe fram till honom. Fen sade:
- Det var väldigt snällt gjort av dig och bara för det så ska du få tre önskingar.
Bonden började då tänka efter. Som första önskning ville bonden ha en ny kärra. Poff, så hade han en ny kärra. Som andra önskning ville han ha en kista med pengar. Poff, så hade han en fylld kista med pengar. Nu hade han så en önskning kvar. Han resonerade då högt.
- Jadu, frugan har ju inte varit så nöjd över min penis. Jag vill ha som hästen!
Poff, så kände han hur det ändrades i brallan. När han väl kom hem och mötte frugan vid dörren så visade han den nya vagnen och den fyllda kistan med pengar. Och till sista sa han:
- Nu ska du få se på grejer! och drog ner brallorna.
Fugan svimmade direkt. Mannen förstod inte riktigt så han tittade också ner och utbrast.
- Faaaaan, jag glömde att jag tog stoet idag!

Av Miss Iskalla - 21 mars 2008 17:11

Bosse kommer hem från jobbet lite tidigare än vanligt. Han går upp i sovrummet där han hittar sin fru i sängen med rörmokare. Bosse springer fram till sängen och skriker upprört:
- Vad håller du på med? Vet du att dom där killarna tar flera hundra i timmen!

Av Miss Iskalla - 21 mars 2008 17:11

En man uppsökte en psykiater och sa att han trodde att han häll på att bli besatt av sex. För att undersöka saken visade psykiatern honom en bild av ett får och frågade honom vad det fick honom att tänka på.
- Sex, svarade mannen.
Psykiatern visade honom då ett fotografi av en gummistövel och frågade:
- Vad får det här dig att tänka på?
- Sex, svarade mannen.
Nu visade psykiatern honom en bild av ett vattenfall.
- Och vad får det här dig att tänka på?
- Sex, svarade mannen.
Psykiatern tog fram ett fotografi av en ananas. Och det här?
- Sex, svarade mannen.
Psykiatern la med en suck ifrån sig bunten med fotografier och sa:
- Det verkar onekligen som att du är besatt av sex.
- Är jag? sa mannen. Det är ju du som visar en massa snuskiga bilder!

Av Miss Iskalla - 21 mars 2008 17:10

(Sann berättelse från Uppsala Universitet)

Den avslutande tentamen i filosofi bestod enbart av en fråga. Eleverna satt uppradade i Aulan och på scenen stod en stol. Alla fick varsitt ark med en rad på, raden löd: "Bevisa att stolen finns". Eleverna hade fem timmar på sig. Efter en minut kom en ung dam fram och lämnade in sin uppsats, endast en rad hade tillfogats under lärarens: "Vilken stol". Hon fick en femma i betyg.

Av Miss Iskalla - 20 mars 2008 22:11

Den unga kvinnan var på solsemester i Spanien och upptäckte att det på taket till hotellet där hon bodde fanns en terrass som ingen använde. Hon såg här möjligheten att få en heltäckande solbränna och tog av sig bikinin och la sig på mage på en alldeles slät och blänkande del av taket.
Men när hon låg där och njöt av solen hörde hon plötsligt hur någon kom springande i trappan upp till terrassen. Hon skyndade sig att skyla sig med en handduk som hon drog upp ur väskan. I nästa ögonblick kom hotelldirektören själv ut på terrassen och gick fram till henne.
- Ursäkta mig, sa han. Jag har inget emot att ni solar här, men jag skulle vilja be er att ta på er en bikini eller baddräkt.
- Varför kan jag inte få sola naken? undrade kvinnan. Det är ju ingen som ser mig här uppe.
- Det stämmer inte riktigt, sa hotelldirektären. Ni ligger på glastaket till matsalen...

Av Miss Iskalla - 20 mars 2008 22:11

Diversearbetare Petter Algotsson hade fått i uppdrag att tjära taket på grosshandlare Frödins sommarstuga. När jobbet var klart ville Frödin ha en specificerad faktura på utfört arbete. Skrivning var just inte Algotssons starka sida. Men efter diverse tankemöda plitade han ihop en räkning:
- Hållit på mä din käring i tre timmar, 850 kronor.

Av Miss Iskalla - 20 mars 2008 22:09

Det var en gång en tysk, en rysk och en Bellman som slog vad om vem som hade längst pappa. Tysken sa:
- Min pappa är så lång att han måste ducka när han går in genom en dörr.
- Äsch, det är väl ingenting, sa ryssen, min pappa är så lång att när han sträcker på sig kan han känna på stjärnorna.
- Kan han sa Bellman? Var det varma eller kalla stjärnor? frågade bellman.
- Det var varma, sa ryssen.
Då sa Bellman:
- Då var det min pappas pungkulor!

Av Miss Iskalla - 20 mars 2008 22:09

Kvinnan till expediten i väskaffären:
- Hur i all sin dar kan den här handväskan vara så förskräckligt dyr??!!
- Jo, den är gjord av kukskinn, smeker du den blir det en resväska...

Presentation

Komentera gärna en historia när du hittar någon du gillar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Omröstning

Tycker du att det är kul att läsa historierna som jag lägger ut nästan varje dag?
 Älskar dom
 Ja det gör jag
 Lite granna
 Nja
 Si-så-där
 Hatar dom
 Vet inte
 Har inte läst någon

Besöksstatistik

Miss Iskalla's gästbok

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards