Alla inlägg under mars 2008

Av Miss Iskalla - 20 mars 2008 10:57

Det var en gång en bonde som skulle åka in till staden för att hyra ett torgstånd och sälja sina varor. När han åkte hemifrån sa han till familjen att de skulle lägga varorna i en stor packlår och sända den till torget om han fick plats. Bonden fick en plats, och för att spara pengar skickade han följande korta telegram:
- Har fått stånd. Skicka pigan med stora låren.

Av Miss Iskalla - 20 mars 2008 10:56

En värnpliktig fick permission beviljad av kompanichefen eftersom det skulle bli tillökning i familjen.
- Blev det en pojke eller flicka? frågade kompanichefen när den värnpliktige kom tillbaka.
- Jag vet inte, det får vi väl se om nio månader!

Av Miss Iskalla - 20 mars 2008 10:55

En man kommer in till doktorn och säger:
- Lova att inte skratta!
- Naturligtvis, jag har arbetat som läkare i 20 år och har aldrig skrattat åt en patient.
Patienten tar då av sig byxorna och kalsongerna och visar upp det i särklass minsta könsorganet läkaren har sett... Det är inte större än korken till en kulspetspenna. Läkaren kämpar för att inte börja skratta, men kan inte hejda en fnissning som utvecklas till en ordentlig skrattattack. I flera minuter står läkaren dubbelvikt med tårarna rinnande innan han kommer till sans och säger:
- Jag ber om ursäkt, jag vet inte vad som tog åt mig! Jag lovar att det inte kommer att hända igen.. Okej vad hade du för problem? frågade doktorn.
- Den är svullen...

Av Miss Iskalla - 19 mars 2008 19:52

Bagare Karlsson hade ett alldeles speciellt sätt att rulla sina bullar. Han rullade de nämligen mot sitt håriga, nakna bröst. En dag gick fru Jönsson förbi och fick se honom i aktion. När hon sedan träffade bagarens fru berättade hon naturligtvis vad hon hade sett.
- Om fru Jönsson tycker det verkar underligt när han bakar bullar, då skulle hon se när han gör hålkakor.

Av Miss Iskalla - 19 mars 2008 19:43

- Det måste ha varit mycket pinsamt för dig, när du gick fel och kom in i dambadet.
- Nejdå, jag sa bara:
- Ursäkta, har någon av herrarna sett mina glasögon?

Av Miss Iskalla - 19 mars 2008 19:35

Byfånen Christian är över 30 år och har aldrig varit med en tjej i hela sitt liv. Kanske därför att han bor med sin mamma och hon är hans enda tröst. Ikväll är det dans i folkparken och Christian skyndar sig dit för att se om han äntligen ska få napp. Den här kvällen har han tur. En söt tjej bjuder upp honom och han får snällt lära sig att dansa. Tjejen märker att han luktar på hennes hår.
- Varför luktar du på mitt hår? säger hon.
- Det doftar så gott. säger Christian.
De dansar natten igenom och tjejen vill att han följer med henne hem. Sagt och gjort så följer han med henne. I sängkammaren tar hon av sig sin tröja och bh. Christian märker hennes bröst och frågar vad det där är för bullar.
- Det kallas bröst. säger hon.
- Får jag lukta på dom med? säger han.
- Ja det får du. säger hon.
Efter en stund tar hon av sig trosorna och han ser musen på henne.
- Vad är det där för buske? frågar han.
- Det är musen säger hon.
Christian böjer sig fram och luktar på hennes mus. Sen säger han:
- Hur jäkla länge har den musen varit död???

Av Miss Iskalla - 19 mars 2008 19:33

Här kommer en sann historia från Cambridgeuniversitetet i Storbritannien.


Under ett av alla provtillfällen på universitetet kom det en dag in en smart, ung student som innan han satte sig ned för att skriva provet gick fram till skrivvakten och bad att få kakor och öl. Den påföljande diskussionen löd sålunda:


Skrivvakten: Hur sa?

Studenten: Jag ber att få kakor och öl.

Skrivvakten: Jag är ledsen, men "nej".

Studenten: Jag insisterar. Jag ber om och kräver att ni ger mig kakor och öl.


I detta ögonblick tog studenten fram en kopia av de fyrahundra år gamla Cambridgelagarna, skrivna på latin och som fortfarande gällde rent formellt sett. Han slog upp en sida i boken och visade skrivvakten en paragraf som löd: "Herrar som deltar i skrivningar kan kräva och ska därpå få tilldelat sig kakor och öl."


Efter lite diskuterande bestämdes det att den moderna varianten var likvärdigt med hamburgare och Pepsi, varpå studenten blev tilldelat sig detta, och kunde under resten av skrivningen sitta och slurpa på den tilldelade läsken.


Tre veckor senare bötfälldes studenten fem pund för att han inte haft på sig sitt svärd på provskrivningen.

Av Miss Iskalla - 19 mars 2008 19:28

En tentamen i ämnet filosofi innehöll endast en fråga, nämligen:
- Är detta en fråga?


En student gav då det mycket kortfattade svaret:
- Ja, om detta är ett svar.


Studenten fick betyget VG på tentamen.

Presentation

Komentera gärna en historia när du hittar någon du gillar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Omröstning

Tycker du att det är kul att läsa historierna som jag lägger ut nästan varje dag?
 Älskar dom
 Ja det gör jag
 Lite granna
 Nja
 Si-så-där
 Hatar dom
 Vet inte
 Har inte läst någon

Besöksstatistik

Miss Iskalla's gästbok

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards