Alla inlägg den 6 maj 2008

Av Miss Iskalla - 6 maj 2008 18:10

Jag tvättade öronen i onödan - doktorn tittade inte i dem.
Jag städade mitt rum i onödan - farmor kom aldrig.
Jag läste på glosorna i onödan - magistern glömde förhöra dem.
Men talen som jag inte hann med, disken som jag inte gitte diska, ärendet som jag glömde bort - det var I NÖDAN!

Av Miss Iskalla - 6 maj 2008 18:09

- Varför är kvinnobröst som ett elektriskt tågset på julafton?
- De är båda ämnade för barn, men det är männen som leker med dem.

- Varför har Jultomten inte några barn?
- Därför att han kommer bara en gång om året, och när han gör det gör han det genom skorstenen.

- Varför är julen som en dag på jobbet?
- För att det är du som gör allt jobb, medan det är den feta gubben i kostymen som tar åt sig äran.

- Varför är tomten så röd på kinden?
- Han har fått så många jul-klappar.

- Är du klar med julgodiset?
- Ja, men det tog nästan knäcken på mig!

- Hade du en stressig jul?
- Ja, den tog musten ur mig.

- Var det många som dansade runt granen?
- Nä, inte en kotte.

- Hur går det för Lucia i år?
- Lysande!

- Man hör inte vad tomten säger.
- Nä, han måste prata ur skägget!

- Vad kallas det när tomten springer?
- Julrusch!

- Pratar tomten bättre nu?
- Nä, det är fortfarande för grötigt!

- Det är flera meter snö utanför!
- Ah, du driver med mig!

- Tomten mådde visst inte så bra.
- Nä, han säckade ihop!

Av Miss Iskalla - 6 maj 2008 18:08

George W Bush och Tony Blair står i en bar. En gäst kommer bort och frågar vad de pratat om.
- Ååå, vi lägger planer för 3:de världskriget, säger Bush.
- Å jäklar! säger gästen. Hur tänker ni göra?
- Vi tänker döda 1 400 000 muslimer och en IT-konsult! säger Bush.
Gästen blir bara stående som ett frågetecken.
- En IT-konsult...? säger han. Varför det? Varför i all världen ska ni döda en IT-konsult?
Då klappar George W Bush Tony Blair på axeln och säger:
- Vad var det jag sa? Ingen kommer att fråga om muslimerna.

Av Miss Iskalla - 6 maj 2008 18:07

Det var en gång en ung Afrikan, som under ett år besökte ett land på norra halvklotet. Det var ett väldigt exotiskt land med djur-älskande invånare, började han sin berättelse vid återkomsten till sin hemby.

Några dagar under början av solperioden dyrkade de med stor iver sina fjäderfän. De smyckade sina hem med hönsfjädrar och bilder av kycklingar, de förtärde ägg av olika konsistenser, de klädde ut sina barn, tände eldar och smällde av raketer. Det var någon slags ond gudom de försökte att skrämma bort.

Senare på året. När solen - (som alla också dyrkade) - stod högst på himlen, klädde de en stång med blad och blommor och reste den mot skyn. Sedan dansade de runt och sjöng sitt hemlands vemodiga sånger, jag minns särskilt hur de härmade grodornas rörelser och ljud.

När kvällarna blev mörkare, flockade sig människor kring enkla ljuslågor. Nu hade de vuxna haklappar och små mössor på sig. De djur som de nu hyllade, var små skaldjur. Som de åt tillsammans med de starka drycker som detta folk älskar.

Det hemskaste hände mig när nätterna var som längst.
En natt öppnades min dörr och en mängd kvinnor i vita, fotsida klädnader trängde in. En kvinna hade ljus kring sitt hår och allesammans sjöng om
hästar och talade om katter.

I detta land var det sällan jag hörde någon tala om sin Gud.

Men jag fick vara med och se när de firade den stora grisfesten. De anrättade grisen på många olika sätt och när de på första dagens afton hade ätit - då kom deras Gud. Ja, de sade aldrig att det var så, men jag förstod nog. Han liknade vår gamle medicinman, med mask framför ansiktet och underliga kläder. Han hade dyrbara gåvor med sig till människorna, som då blev glada och lyckliga. Sedan försvann han igen. De sade, att han brukade komma till dem en gång om året.

Det är ett mycket underligt och exotiskt folk höll hela den afrikanska stammen med om.

Av Miss Iskalla - 6 maj 2008 18:02

1. Män vet att PMS är moder naturs sätt att tala om för dig att du ska lämna lägenheten.
2. Män vet att det är dags att springa om hon på minsta sätt liknar din mor.
3. Män vet att det finns tre sidor av en historia: hans, hennes och sanningen.
4. Män vet att man behöver aldrig springa iväg från en diskussion som man vet att man kan vinna.
5. Män vet att katter är onda och opålitliga.
6. Män vet hur man byter toalettpappret, men vet också att om han skulle byta det så skulle världsbalansen rubbas.
7. Män vet att moder naturs bästa njutningsmedel är fortfarande en naken kvinna.
8. Män vet precis hur mycket bensin det finns i tanken och han vet också exakt hur långt den bensinen kommer att föra honom.
9. Män vet att det då och då är livsviktigt att få lägga sin "bästa kompis" till rätta.
10. Män vet att om en dam har tagit på sig en klänning med djup urringning så vill hon att han ska stirra ner i den.
11. Män vet också att damen kommer att ta illa vid sig, men av vilket skäl har de ingen riktigt klar bild över.
12. Män vet att skälet till att män inte gillar katter är att de inte har en susning om hur de ska laga till dem.
13. Män vet att det finns inga säkra kort, om hon inte kallas Villiga Gill.
14. Män vet att det inte är en bra idé att berätta för svärfar hur bra hans dotter är i sängen.
15. Män vet att de kommer härifrån, och att kvinnorna kommer från någonstans långt, långt där borta i horisonten.

Presentation

Komentera gärna en historia när du hittar någon du gillar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Omröstning

Tycker du att det är kul att läsa historierna som jag lägger ut nästan varje dag?
 Älskar dom
 Ja det gör jag
 Lite granna
 Nja
 Si-så-där
 Hatar dom
 Vet inte
 Har inte läst någon

Besöksstatistik

Miss Iskalla's gästbok

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards