Alla inlägg den 24 maj 2008

Av Miss Iskalla - 24 maj 2008 13:30

För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig.

Av Miss Iskalla - 24 maj 2008 13:28

- Jag har köpt en hare.
- Har’u?
- Han heter Göran.
- Gör han?

Av Miss Iskalla - 24 maj 2008 13:28

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker...

Av Miss Iskalla - 24 maj 2008 13:27

När du trillar ner på någon räcker det inte att säga att du inte kunde hjälpa det, när allt kommer omkring kunde han förmodligen inte heller hjälpa att han hamnade under dig.

Av Miss Iskalla - 24 maj 2008 13:26

Frun frågar sin man:
- Om jag dör, skulle du gifta om dig då?
- O nej, min älskade!
- Jaså? Du menar att vårt äktenskap är så dåligt att du inte skulle försöka igen?
- Nej, säger mannen, jag menar inte så.
- Du skulle alltså gifta om dig?
- Ja, kanske om jag skulle träffa den rätta.
- Skulle ni bo kvar i det här huset?
- Ja, jag tror det, eftersom jag trivs här.
- Skulle ni älska i samma säng som vi?
- Vi köpte sängen nyligen, så jag tror inte att jag skulle slänga ut den.
- Skulle hon bära mina kläder också?
- Om de passade henne, varför inte?
- Skulle hon få använda mina golfklubbor?
- Det tror jag inte, hon är vänsterhänt.

Av Miss Iskalla - 24 maj 2008 13:25

Bettan skrev brev till sin man Sune som satt i fängelse:
- Käraste, det är vår och vi skulle ha haft potatisen i jorden nu. Men där sitter du...
Sune svarar:
- Käraste bekymra dig inte. Du klarar ju att gräva upp potatislandet själv. Men gräv inte på sydsidan av huset. Där grävde jag ner vapnen innan jag åkte in.
Sunes post passerar givetvis genom fängelsecensuren. Det dröjer inte länge förrän det kommer ett nytt brev från Bettan:
- Kära Sune, i går kom sex poliser med spadar och grävde upp hela sydsidan av tomten.
- Bra, det var meningen, svarade Sune. Nu kan du sätta potatis där.

Av Miss Iskalla - 24 maj 2008 13:25

Bonden tecknade en ordentlig brandförsäkring för sitt nya uthus och frågade försäkringsmäklaren:
- Vad får jag om uthuset brinner ner i natt?
Försäkringsmäklaren tänkte en stund och svarade:
- Omkring 10 år.

Presentation

Komentera gärna en historia när du hittar någon du gillar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Omröstning

Tycker du att det är kul att läsa historierna som jag lägger ut nästan varje dag?
 Älskar dom
 Ja det gör jag
 Lite granna
 Nja
 Si-så-där
 Hatar dom
 Vet inte
 Har inte läst någon

Besöksstatistik

Miss Iskalla's gästbok

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards