Alla inlägg den 26 maj 2008

Av Miss Iskalla - 26 maj 2008 14:03

Ett gift par från Huston i Texas skulle på sin semester fira sin 25-åriga bröllopsdag på ett hotell i Florida, där de en gång hade gift sig. Mannens semester började en dag tidigare än fruns, så han åkte iväg för att se till att allt var i sin ordning till firandet.

Sände ett E-mail men råkade skriva fel i adressen så mailet hamnade hos en nybliven prästänka som just kommit hem från sin mans begravning. Hon öppnade datorn för att se om det hade kommit några kondoleansmeddelanden. En stund senare kom sonen hem och fann sin mor avsvimmad på golvet. Han läste följande E-mail på hennes dator:
"Till min älskade hustru. Jag har kommit fram nu. Resan gick utan problem. Jag förstår att Du är förvånad att höra från mig. Jag har precis checkat in. Dom har dator här numera och man tillåts att skicka mail till sina nära och kära. Allt är ordnat för Din ankomst i morgon.

P.S Det är fruktansvärt hett här nere."

Av Miss Iskalla - 26 maj 2008 14:02

Det var tre killar som satt på en bar. Helt plötsligt dök en god fe upp. Hon sa att dom skulle få tre önskningar, då en kille sträckte på sig och sa:
- Jag vill bli vacker, framgångsrik och intelligent
Och vips så blev han det.


Men den andra killen sa:
- Jag vill bli dubbelt så vacker, dubbelt så framgångsrik och dubbelt så intelligent
Och vips så blev han det.


Och varpå den tredje killen funderade en stund, men till slut så sa han:
- Jag vill bli tre gånger så vacker och tre gånger så framgångsrik och tre gånger så intelligent
Och vips så blev han en kvinna!

Av Miss Iskalla - 26 maj 2008 13:49

Mannen till sin hustru:
- Jag ser att du har skaffat en likadan basker som jag, fast jag använder min till cykelsadel.
Hustrun:
- Ja, det är riktigt, mössan ska sitta där man har förståndet!

Av Miss Iskalla - 26 maj 2008 13:48

- Hur många dagar är det på ett år?
- Sju dagar svarar Per.
- Men tänk efter riktigt noga. Ja sa på ETT ÅR, inte på en vecka
- Sju, envisades Per
- Nu får du tänka efter riktigt noga.
Då blir Per ilsken och säger:
- Måndag, tisdag, onsdag, torsdag, fredag, lördag och söndag. Några andra dagar känner jag inte till!

Av Miss Iskalla - 26 maj 2008 13:48

Det var på den gamla goda tiden då blivande fästman ansökte hos flickans föräldrar om hennes "hand". Fabian uppsökte grosshandlare Lagerberg:
- Jag undrar om jag skulle få gifta mej med er dotter?
- Tja, ni borde nog fråga min fru först.
- Men oss emellan så är det nog så att jag ju föredrar er dotter!

Av Miss Iskalla - 26 maj 2008 13:47

Hört på lunchresturangen:
Lunchgästen:
- Ska detta vara en biffstek? Det är ju så att man skrattar åt det!
Servitrisen:
- Vilken tur det! De flesta brukar bli förbannade...

Av Miss Iskalla - 26 maj 2008 13:46

En bög som fick besked att han var HIV positiv blev knäckt.
Doktorn sa:
- Ät ärtsoppa och bruna bönor i 2 veckor.
- Blir jag frisk då?
- Nej, men du får veta vad man egentligen har arslet till.

Presentation

Komentera gärna en historia när du hittar någon du gillar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Omröstning

Tycker du att det är kul att läsa historierna som jag lägger ut nästan varje dag?
 Älskar dom
 Ja det gör jag
 Lite granna
 Nja
 Si-så-där
 Hatar dom
 Vet inte
 Har inte läst någon

Besöksstatistik

Miss Iskalla's gästbok

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards