Alla inlägg den 9 maj 2008

Av Miss Iskalla - 9 maj 2008 22:01

Hon tillbringade första dagen med att packa sina tillhörigheter i kartonger och väskor.
Andra dagen kom flyttfirman och hämtade sakerna.
Tredje dagen satte hon sig för sista gången ned vid deras vackra matsalsbord med levande ljus, satte på lite lugn bakgrundsmusik, och festade på ett halvkilo räkor, en burk kaviar och en flaska Chardonnay. När hon ätit färdigt gick hon runt i varje rum och stoppade in halvätna räkskal doppade i kaviar inuti alla gardinstänger.

Sedan rengjorde hon köket och lämnade huset.
När maken återvände med sin nya, unga flickvän var allt lycka och glädje de första dagarna. Sen började, sakta, huset att lukta. De försökte allt, dammsög, torkade, tvättade golven, vädrade med fönstren vidöppna.

Ventilationskanalerna kollades för att hitta eventuella döda gnagare, mattorna kemtvättades och luftrenare och doftblock hängdes upp överallt. Anticimex kallades in och satte in gasbekämpningsmedel varvid det nu inte så lyckliga paret tvingades flytta ut några dagar. Till slut revs de dyra tapeterna av ull ut och ersattes.

Inget hjälpte. Folk slutade komma på besök.
Hantverkare och reparatörer vägrade arbeta i huset.
Hembiträdet slutade. Slutligen stod de inte ut med stanken längre utan beslöt sig för att flytta. En månad senare hade de inte fått huset sålt, trots att de halverat priset.

Ryktet gick och till sist vägrade de lokala fastighetsmäklarna att svara på deras telefonsamtal. Till slut var de tvungna att ta ett stort banklån för att betala sitt nya hus. Ex-hustrun ringde mannen och frågade hur allt stod till.

Han berättade hela historien om det ruttnande huset.
Hon lyssnade artigt och sa att hon saknade sitt gamla hem förskräckligt mycket och skulle kunna tänka sig att köpa huset.

I tron att hans exfru inte visste hur pass illa huset luktade gick han med på att sälja till henne för tiondelen av marknadspriset, på villkor att hon skrev på samma dag. Det gick hon med på.

En vecka senare stod mannen och hans flickvän leende och såg flyttfirman komma och hämta allt för transport till den nya bostaden ... inklusive gardinstängerna.

Av Miss Iskalla - 9 maj 2008 20:19

Kvinnlig vänskap:
En kvinna kommer inte hem en natt.
Morgonen efter säger hon till sin man att hon sov hos en väninna.
Mannen ringer de 10 bästa väninnorna: Ingen har sett henne under natten.

Manlig vänskap:
En man kommer inte hem en natt.
Morgonen efter säger han till sin fru att han sov hos en vän.
Frun ringer de 10 bästa polarna: 8 stycken bekräftar att hennes man sov hos dem, 2 påstår att han fortfarande är där .

Av Miss Iskalla - 9 maj 2008 20:19

Olle och Karin hade varit till Uppsala och handlat och satt i bilen på väg hem när Karin plötsligt sa att hon ville skiljas.
Olle sa inte ett ord utan svängde upp på motorvägen och ökade farten lite.
- Jag har faktiskt haft i hop det med din chef en tid och jag måste säga att han är bättre än dej på det mesta.
Olle fortsatte lugnt att accelerera
- Jag får så klart vårdnaden om barnen och för att klara det behöver jag bilen och alla kreditkort
Inte ett pip från Olle som tryckte ner gasen lite till
- Huset behåller jag självfallet, men du ska få god tid på dej att flytta ut, sommartorpet har du aldrig trivts i så jag behåller väl det med.
Olle var nu uppe i 140, svängde ut i vänsterfilen och tog sikte på en betongpelare längre fram. Karin började bli lite blek om nosen och pep
-Du säger ju ingenting Olle, du vill väl också ha något.
-Nejdå, jag har precis allt jag behöver.
-Jasså...vaddå??
-Airbag

Av Miss Iskalla - 9 maj 2008 17:22

Unga fru Larsson skulle föda sitt första barn, och den blivande pappan var väldigt nervös. Han går på krogen, äter en god middag och det blir dessutom lite för mycket att dricka.
Klockan två på natten kommer han till BB och frågar hur det gått.
- Er fru har fött er två underbara flickor och här kommer ni halvt berusad först klockan två på natten!
- Blev det tvillingar, sluddrar Larsson, vilken tur att jag kom klockan två och inte klockan fyra!

Av Miss Iskalla - 9 maj 2008 17:22

Det var en ung kille som satt på en bar. Då kom en packad, men glad herre fram och drack upp hans drink. Killen började stortjuta!
- Men hoppsan! Jag ska köpa en ny till dig, sa den fulla mannen.
- Men du förstår inte, sa killen medan tårarna sprutade. I morse kom jag försent till jobbet och fick sparken. Sen när jag kom hem så dumpa min flickvän mig och nu sitter jag här och tänker ta livet av mig, men du har precis druckit upp mitt gift.

Av Miss Iskalla - 9 maj 2008 17:21

Johansson är ensam hemma på gården och grannen kommer på besök:
- Va, är du ensam. Var har du gumman?
- Hon har gått på auktion.
- Åh tusan - vad fick du för henne?

Av Miss Iskalla - 9 maj 2008 17:20

"Okej, Hjärna, nu hänger allt på dig."

"Bara för att jag inte bryr mig behöver inte betyda att jag inte förstår."

"Heh Heh Heh! Lisa! Vampyrer är bara påhittade, precis som älvor, troll och eskimåer."

"Men Marge, jag lovar att jag aldrig tänkte att du skulle få reda på det."

"Marge, det krävs två för att ljuga. En för att ljuga och en för att lyssna"

"Min son, när du deltar i ett sportevenemang handlar det inte om att vinna eller förlora... det handlar om hur full du blir."

"Bart, en kvinna är precis som en öl. De ser bra ut, de luktar gott och du skulle gå över lik för att få en"

"Varför ska vi gå ut? Vi kommer ju att hamna här till slut ändå!"

"Döda min chef?!? Vågar jag verkligen leva ut den amerikanska drömmen?"

Presentation

Komentera gärna en historia när du hittar någon du gillar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Omröstning

Tycker du att det är kul att läsa historierna som jag lägger ut nästan varje dag?
 Älskar dom
 Ja det gör jag
 Lite granna
 Nja
 Si-så-där
 Hatar dom
 Vet inte
 Har inte läst någon

Besöksstatistik

Miss Iskalla's gästbok

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards