Alla inlägg den 15 maj 2008

Av Miss Iskalla - 15 maj 2008 22:43

- Är du trött på kylan nu?
- Nej, jag har suttit framför en brasa hela vintern, så snarare tvärtom. Jag är ganska trött på värmen...

Av Miss Iskalla - 15 maj 2008 22:43

En riktig snåljåp ska för första gången gå till doktorn. På dörren står det skrivet: Första besök 15 kr, följande besök 5 kr.
Den snåle mannen:
- Goddag doktorn, här har ni mig igen!

Av Miss Iskalla - 15 maj 2008 22:42

Bonden och drängen var ute och jagade. Plötsligt fick de syn på en älg i skogsbrynet. Bonden sköt och träffade.
- Vi fick den, vi fick den, sa drängen.
- Vilka vi? svarade bonden. De gick fram för att titta på bytet och såg till sin förfäran att det var grannens ko.
- Jäklar, vi har skjutit grannens ko, sa bonden.
- Vilka vi? svarade drängen.

Av Miss Iskalla - 15 maj 2008 22:33

Två killar var ute och gjorde bus eller godis på alla hus i kvarteret. I det sista huset öppnade en förklädd dam i dörren. Då sa den ena pojken:
- Du har rynkor som är så djupa att man kan åka till månen med dom.
Damen blev arg och sa:
- Vill ni ha ert godis eller inte?
Samma kille svarade:
- Du, här kommer ägg!
Han kastade ägget på damen och hon stängde dörren med ett skrik.
Den andra killen sa:
- Du, du kommer få problem. Det där var fröken!

Av Miss Iskalla - 15 maj 2008 22:32

- Jag tänkte köpa en bok till Pelle i födelsedagspresent. Vad tror du om det?
- Nja.. Jag vet inte, han har ju redan en bok.

Av Miss Iskalla - 15 maj 2008 22:31

- Vad heter Finlands längste man?
- Enoch Nitti!
- Och vad hette hans fru?
- Sirka Nitti!

Av Miss Iskalla - 15 maj 2008 22:31

- Hur sänker man en finsk ubåt?
- Man dyker ner i vattnet, knackar på dörren och då öppnar de och säger:
- Vi är minsann inte lika dumma som norrmännen.

Av Miss Iskalla - 15 maj 2008 22:30

En dag kom en skotte till tidningens redaktion och sade:
- Om ni inte slutar trycka de här skämten om snåla skottar så slutar jag läsa tidningen hos grannen!

Presentation

Komentera gärna en historia när du hittar någon du gillar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Omröstning

Tycker du att det är kul att läsa historierna som jag lägger ut nästan varje dag?
 Älskar dom
 Ja det gör jag
 Lite granna
 Nja
 Si-så-där
 Hatar dom
 Vet inte
 Har inte läst någon

Besöksstatistik

Miss Iskalla's gästbok

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards