Alla inlägg den 4 maj 2008

Av Miss Iskalla - 4 maj 2008 17:50

Arvids kompis ombedes stiga in i Arvids nya lägenhet.
- Ja, jag vet inte, säger han, jag är så smutsig om fötterna.
- Äsch, det är inte så noga, du har ju skor på dig.

Av Miss Iskalla - 4 maj 2008 17:49

Det var en gång en raggare som träffade en datanörd: Raggaren sa:
- Brudar, Bärs, Bilar är vad som gör livet värt att leva.
Datanörden:
- BredBandsBolaget är vad som gör livet värt att leva!

Av Miss Iskalla - 4 maj 2008 17:48

En dag kom lilla Elin hem från skolan helt överlycklig.
- varför är du så glad? frågade pappan.
- Jo, för att fröken ställde en fråga och det var bara jag som kunde svaret.
- Jaha, vad var det för fråga?
- Vem det var som hade slagit sönder fönsterrutan.

Av Miss Iskalla - 4 maj 2008 17:44

Ludvig till mamma:
- Mamma? Om ett eltåg åker åt höger och blåsten åt vänster, vilket håll åker då röken åt?
- Åt vänster såklart! Åt det hållet som blåsten åker mot!
- Nej mamma, ett ELTÅG blåser inte ut rök! Så dum du är!

Av Miss Iskalla - 4 maj 2008 17:41

På ett av Göteborgsvarven hade Kal fått en tia för mycket i avlöning, men det tyckte han bara var välkommet så han sa inget.
Veckan därpå var det en tia för litet och då gick han till kassakontoret och klagade. En kontroll visade att Kal hade rätt men samtidigt framkom det att han fått en tia för mycket veckan innan.
- Då passade det inte att komma, muttrade kassören.
- Naj ja töckte att en gång kunne la va fölåtlitt att ni räkna fel, men nu när de öpprepas har en la rätt att ble forrbannad!

Av Miss Iskalla - 4 maj 2008 17:41

- Min man och jag har kommit överens om att aldrig gå och lägga oss osams, sa fru Karlsson till sin väninna.
- Håller ni fast vid regeln?
- Jadå, ibland går vi inte och lägger oss på flera veckor...

Av Miss Iskalla - 4 maj 2008 17:40

Tre killar blev kallde till rektorn. Rektorn frågade den ena killen:
- Vad har du gjort?
Killen svarade:
- Jag har kastat sten i vattnet.
Det tyckte inte rektorn var så farligt. Han frågade den andra killen:
- Vad har du gjort, då?
Han svarade:
- Jag har också kastat sten i vattnet.
Sedan frågade rektorn den tredje killen:
- Och vad har du gjort då?
Han svarade:
- Jag är ny här på skolan och heter Sten...

Presentation

Komentera gärna en historia när du hittar någon du gillar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Omröstning

Tycker du att det är kul att läsa historierna som jag lägger ut nästan varje dag?
 Älskar dom
 Ja det gör jag
 Lite granna
 Nja
 Si-så-där
 Hatar dom
 Vet inte
 Har inte läst någon

Besöksstatistik

Miss Iskalla's gästbok

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards