Alla inlägg den 4 maj 2008

Av Miss Iskalla - 4 maj 2008 17:39

Direktören går en runda ute på kontoret och får se en ung man sitta på skrivbordskanten med en cigarett i handen.
- Säg mig, unge man, hur mycket tjänar ni i månaden? frågar chefen.
- Arton tusen kronor.
- Det är ni minsann inte värd! Nu skriver jag ut en anvisning, så kan ni hämta pengarna i kassan, sen vill jag inte se er här mer.
När grabben hämtat ut pengarna och lämnat firman säger direktören till kontorschefen:
- Ni skulle nog ha kollat upp den där grabben lite mer noggrant innan ni anställde honom.
- Jamen direktörn, han är inte anställd här. Han var bara här och skulle reparera kopieringsmaskinen.

Av Miss Iskalla - 4 maj 2008 17:37

CREWDRIVER
17 cl Vodka
1 st Apelsinklyfta

Häll vodkan i halsen och titta på apelsinklyftan.

GETING
17 cl Vodka
1 st Geting

Skär getingen i delar, stoppa den i vodkan och rör om.

TEQUILA SUNRISE
1 liter Tequila

Drick tequilan. Slut ögonen. Vakna i sol/trapp-uppgången.

PAJALA SUNRISE
1 glas hembränt med en falukorvsskiva i.

ATOMUBÅT (Norrländskt recept)
1 stort ölglas med hembränd sprit
1 st snapsglas med öl

Häll upp spriten i ölglaset, fyll snapsglaset med öl. Släpp ner snapsglaset i ölglaset. Drick och glid in i dimman.

KAFFEKASK A LA NORRLAND
1 st sockerbit
Kaffe
Hembränt

Släpp ner sockerbiten i den tomma kaffemuggen. Häll i kaffe så du inte ser sockerbiten. Fyll på med hembränt tills du kan se sockerbiten igen. Slappna av och njut.

ASSI DOMÄN
6 cl Vodka
1 st snapsglas
1 ruta toapapper

Fyll snapsglaset till bredden. Ta sedan en ruta toapapper, vik ihop och placera i glaset. Häll sedan alltsammans i munnen, svälj vätskan och sug på papperet. Spotta sedan ut papperet i glaset. Så enkelt - så gott!

GÄLLIVARE SUNRISE
Lika delar hembränt o surströmmingsspad i ett STORT grogglas, kläm fast en skiva rökt korv på kanten.

FINSK SOMMARSOPPA
Man tager en djup tallrik som måste vara blommig, fyller den med hembränt o äter med sked.

KAFFEKASK ALA KALIX
Knyt fast en kaffeböna i en sytråd, doppa snabbt som fan i en 1/2 l hembränt, drick o njuuut!

WHITE CHRISTMAS
Vodka blandas med tippex...
Suddar bort allt minne!!

Av Miss Iskalla - 4 maj 2008 17:36

Det var en gång tre systrar som skulle bli gudinnor. De skulle bestämma vad de ville härska över. Den första sade:
- Jag vill härska över världen.
Då sade den andra:
- Jag vill härska över universum!
Den tredje tänkte efter och sade sedan:
- Jag vill härska över mina systrar!!

Presentation

Komentera gärna en historia när du hittar någon du gillar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Omröstning

Tycker du att det är kul att läsa historierna som jag lägger ut nästan varje dag?
 Älskar dom
 Ja det gör jag
 Lite granna
 Nja
 Si-så-där
 Hatar dom
 Vet inte
 Har inte läst någon

Besöksstatistik

Miss Iskalla's gästbok

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards