Alla inlägg den 25 maj 2008

Av Miss Iskalla - 25 maj 2008 13:43

- Pappa, kan jag få låna bilen i kväll?
- Vad tror du egentligen att du har fått fötter till, pojk?
- En till bromsen och en till gasen...

Av Miss Iskalla - 25 maj 2008 13:38

- Hur mycket ska ni ha för att dra ut en tand?
- 250 kr
- Så mycket bara för ett ögonblicks arbete?
- Jag kan hålla på lite längre om ni vill...

Av Miss Iskalla - 25 maj 2008 13:37

Arvid skulle till Stockholm för att fria. Han ville ha en ny kostym uppsydd till resan och skräddaren grubblade:
- Undrar om jag hinner få den färdig till resan, jag som har så mycket att göra.
Arvid lyckades till slut övertala skräddaren och på avresedagen kom skräddarens bud springande till stationen med en fin hopvikt klädpåse. Arvid betalade räkningen, tog klädpåsen över armen och hoppade på tåget.
Så fort tåget började rulla, låste han in sig på toaletten, tog av sig de gamla slitna kläderna och kastade ut dem genom fönstret samtidigt som han ropade:
- Farväl gamla trasor!
Högtidligt öppnade han klädpåsen. Där låg en kavaj och ett meddelande från skräddaren.
- Jag hann bara få kavajen färdig. Byxorna kommer till veckan.

Av Miss Iskalla - 25 maj 2008 13:37

- Nej men feta Hilda! Vad du ser sjuk ut! Vad har du gjort?
- Druckit upp en flaska diskmedel!
- Varför det?
- Det stod ju på flaskan att det tar bort fett

Av Miss Iskalla - 25 maj 2008 13:36

Min man vill inte ha mig längre.

Han tycker jag är lång nog som jag är!

Av Miss Iskalla - 25 maj 2008 13:35

Efter att ett tag studerat aktiemarknaden började jag fundera på ett intressant fenomen och gjorde en liten uträkning.


Om du köpte Ericsson-aktier för 100 000 svenska kronor för ungefär två år sedan så är de värda 4600 kronor idag.


Om du istället tyckte att teleoperatörsaktier var en bättre investering och köpte Sony Networks aktier för 100 000 har du idag 791 kronor kvar.


Om du var klok och för två år sedan gick på bolaget och köpte Åbro Original Starköl för 100 000 kronor, drack ur dem, hade trevligt och idag går och pantar tomflaskorna så får du 6741 kronor.


Frågan är om det är därför grabbarna på torget kallas A-laget?

Av Miss Iskalla - 25 maj 2008 13:34

- Varför har du tandkräm på korven du steker?
- Jo, för den innehåller mindre fett än matolja. Och så slipper man ju att borsta tänderna efter maten.

Presentation

Komentera gärna en historia när du hittar någon du gillar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Omröstning

Tycker du att det är kul att läsa historierna som jag lägger ut nästan varje dag?
 Älskar dom
 Ja det gör jag
 Lite granna
 Nja
 Si-så-där
 Hatar dom
 Vet inte
 Har inte läst någon

Besöksstatistik

Miss Iskalla's gästbok

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards