Alla inlägg den 20 maj 2008

Av Miss Iskalla - 20 maj 2008 23:09

Verklig radiokonversation, företagen mellan överbefälhavaren vid amerikanska marinen och kanadensiska myndigheter utanför Newfoundlands kust 95-10-10 (Tvivlar på att det är sant...)

- Var god och ändra er kurs 15 grader mot norr för att undvika en kollision.
- Rekommenderar att NI ändrar er kurs 15 grader syd för att undvika kollision.
- Detta är kaptenen på ett US Navy skepp. Jag upprepar, ändra ER kurs.
- Nej, jag upprepar, ni får ändra ER kurs.
- Detta är hangerfartyget Enterprise, vi är ett stort krigsskepp från den Amerikanska Flottan. Ändra er kurs nu!!!
- Detta är en fyr. Ditt drag.

Av Miss Iskalla - 20 maj 2008 23:07

En man intervjuades i radion efter att ha vunnit en miljon på tipset.
- Vad ska du ta dig till med alla de här pengarna? Frågade intervjuaren.
- Jag kommer att spendera de första 25 0000 på öl och whisky, sa vinnaren glatt, och de andra 25 0000 kronorna ska jag spela på hästar och hundar för.
- Jag förstår. sa intervjuaren en aning tagen.
- Och sedan, fortsatte vinnaren, ska jag spendera 25 0000 kronor på kvinnor och ha riktigt skojigt.
- Jaha, sa intervjuaren och tillade snabbt:
- Och vad hade du tänkt att du skulle göra med de resterade 25 0000 kronorna?
- Tja. Jag antar att dem kommer jag förmodligen att slösa bort.

Av Miss Iskalla - 20 maj 2008 23:07

Greven, som att i baksätet på sin Rolls Royce, knackade sin chaufför på axeln och sa:
- Kör över stupet, Jean. Jag önskar begå självmord

Av Miss Iskalla - 20 maj 2008 23:06

Invandraren på arbetsförmedlingen:
- Har ni jobb till mig?
- Javisst, du får bli chef på Volvo! Fri bil, hög lön och mycket mer!!
- Du skojar?!
- Ja, men de va du som började!

Av Miss Iskalla - 20 maj 2008 23:04

Fyra vänner var ute på en golfrunda en solig söndag. Den förste kunde inte hålla inne med hur svårt han hade det att komma loss.
- Jag fick lova att jag ska måla entren när jag kom hem, sa han.
Nummer två fann inte det så storslaget, han blev tvungen att sätta av hela nästa weekend, till att beskära fruktträden för sin svärmor. Nummer tre stod och svingade med överkroppen, när han sa att han fick lova att servera för hustrun, när hon ska hålla dammiddag, iförd endast t-shirt och förkläde, en helt vanlig tisdagskväll. Nu vände de 3 vännerna sig mot nummer fyra som nu log ett skevt leende.
- Vad står du och ler åt? Får vi höra vad du fick lov att göra för att komma loss?
- Ingenting, svarade han, ni är en samling amatörer. Jag ställde klocka på kvart över fem i morse. Hoppade ur sängen drog upp rullgardinen och brölade:
- Nå min skatt, var ska jag svinga klubban? Här eller på golfbanan?
- Hälsa grabbarna, mumlade hon från kudden.

Av Miss Iskalla - 20 maj 2008 23:03

Det var en gång en pojke som hette Pelle. En dag snubblade han på gatan och slog sig riktigt illa. En dam kom fram och frågade var han fick ont.
- I ändan, grät Pelle.
- Det heter inte ända, det heter stjärt! Jag ska följa dig hem, var bor du? undrade damen.
- I andra stjärten av stan, sa Pelle.

Av Miss Iskalla - 20 maj 2008 23:02

Advokaten sa till sin klient:
- Det här ser inte bra ut!
Klienten:
- Vadå va trodde du jag hade förväntat mig?
Advokaten:
- Med tanke på din ålder så kan du ju i alla fall tänka positivt. Du behöver ju i all fall inte låta släktingarna fixa plats på ålderdomshemmet!

Av Miss Iskalla - 20 maj 2008 22:59

Advokaten:
- Doktorn, innan ni gjorde obduktionen, letade ni efter någon puls?
Obducenten:
- Nej.
Advokaten: - Kollade ni blodtrycket?
Obducenten:
- Nej.
Advokaten:
- Kollade ni om patienten andades?
Obducenten:
- Nej.
Advokaten:
- Så ni menar att patienten kunde ha levt då ni påbörjade obduktionen?
Obducenten:
- Nej.
Advokaten:
- Hur kan ni vara så säker på det?
Obducenten:
- För att hans hjärna fanns i en glasburk som stod på mitt skrivbord.
Advokaten:
- Men kunde patienten fortfarande varit vid liv?
Obducenten:
- Det är möjligt att han kunde leva och arbeta som advokat någonstans, ja.

Presentation

Komentera gärna en historia när du hittar någon du gillar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Omröstning

Tycker du att det är kul att läsa historierna som jag lägger ut nästan varje dag?
 Älskar dom
 Ja det gör jag
 Lite granna
 Nja
 Si-så-där
 Hatar dom
 Vet inte
 Har inte läst någon

Besöksstatistik

Miss Iskalla's gästbok

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards