Alla inlägg den 19 maj 2008

Av Miss Iskalla - 19 maj 2008 22:51

Detta är en exakt kopia av US National Public Radios (NPR) intervju gjord av en kvinnlig reporter som pratar med en amerikansk general, General Reinwald. Generalen lät scouter komma och besöka en av armens baser.

Kvinnlig reporter:
- Så, General Reinwald, vad är det ni kommer att lära scouterna när de kommer för att besöka er bas?
General Reinwald:
- Vi kommer att lära dem att klättra, att paddla kanot, lära dem bågskytte och att skjuta.
Kvinnlig reporter:
- Att skjuta? Är inte det lite oansvarligt?
General Reinwald:
- Det tycker jag inte. De kommer att få ordentliga instruktioner om vapnet.
Kvinnlig reporter:
- Anser du inte att det är väldigt farligt att lära barn sådana farliga aktiviteter?
General Reinwald:
- Nej, det gör jag inte. Vi kommer lära dem riktig vapendisciplin innan de ens rör ett vapen.
Kvinnlig reporter:
- Men ni utrustar dem ju till att bli våldsamma mördare.
General Reinwald:
- Tja, du är ju utrustad för att kunna bli prostituerad. Och det är du väl inte?

Sändningen blev knäpptyst och intervjun avslutades.

Av Miss Iskalla - 19 maj 2008 22:50

En maskerad rånare kommer in på ett bankkontor med en k-pist och säger:
- Lägg er ner på golvet, det här är ett rån!
Alla la sig ner på golvet förutom en äldre man. Då säger rånaren:
- Lägg dig ner på golvet!
Mannen svarar då lugnt:
- Nej, det tänker jag inte göra, för jag är specialagent.
Rånaren riktar vapnet mot honom och säger:
- Lägg dig ner annars skjuter jag!
- Det tänker jag inte göra, för jag är specialagent.
Rånaren går då fram till mannen och sätter mynningen på hakan och skriker:
- LÄGG DIG NER PÅ GOLVET ANNARS SKJUTER JAG SKALLEN AV DIG!
Mannen svarar då lika lugnt som förut:
- Det tänker jag inte göra, för jag är specialagent.
Rånaren blir denna gång väldigt konfunderad och tar det säkra före det osäkra och flyr ut ur banken utan pengar. Precis när rånaren passerat ytterdörren hörs en röst från golvet:
- Bertil, när ska du lära dig? Du är inte specialagent, du är senildement...!

Av Miss Iskalla - 19 maj 2008 22:48

En man i en lyxig sportbil stannar vid en busshållplats och säger till en sexig, ung kvinna:
- Hej, baby. Jag ska söderut.
- Bra, då kan du väl ta med dig några apelsiner när du kommer tillbaka.

Av Miss Iskalla - 19 maj 2008 22:48

Kors i arslet! Sa kärringen när hon satte sig på lien.

Av Miss Iskalla - 19 maj 2008 22:39

Jag säger bara en sak.


Tack gode gud för karlar!


Kvinnor är tråkiga.

Alltid skall de städa, laga mat och ta hand om barnen. Inte kan de sitta stilla i en sekund.

Nej tacka vet jag karlar! De kan det här med avkoppling. De kommer hem från jobbet, kastar sig i soffan och rör inte ett finger förrän sporten på TV börjar.


Kvinnor är trångsynta.

De bryr sig bara om bagateller. Som var man skall bo. I lägenhet eller villa. Hur många barn man skall ha. Vad man skall ha till middag. O. S. V. I all oändlighet.

Tacka vet jag karlar! De engagerar sig i de stora frågorna. Kommer Sverige med i fotbolls VM? Vem vinner Stockholm open? Vem blir Miss Sverige?


Kvinnor är oförståndiga.

De inser inte att man är allvarligt sjuk när man har 39 graders feber. Nej, de skall upp i alla fall. Laga frukost och se till att barnen kommer iväg till dagis och skola.

Tacka vet jag karlar! De hostar en gång, och sedan ligger de däckade i sängen en vecka och blir ompysslade.


Kvinnor är oekonomiska.

De kan inte handskas med pengar. De sätter in dem på banken, köper kläder och mat till familjen, eller nya möbler och gardiner.

Tacka vet jag karlar! De tar pengarna och går ut och roar sig med grabbarna. Eller köper en modelljärnväg. Eller en radiostyrd bil.


Kvinnor inser inte sin begränsning.

Först går de ut och jobbar i åtta timmar. Sedan går de hem och jobbar i åtta timmar till. Sedan skall de leka med barnen innan de lägger dem. Hinna vara vackra och älskvärda mot mannen när han vill göra "det", och kanske hinna sova en stund också.

Tacka vet jag karlar! De vet vad de kan och låter bli saker de inte klarar av. Som att fälla ner toalettringen efter sig. Plocka bort ALLA sakerna på bordet efter middagen, eller torka av bordet. Eller byta kalsonger när det behövs.


Vilken tur att vi kvinnor är så bra på att uppfostra våra söner till KARLAR!

Av Miss Iskalla - 19 maj 2008 22:29

Om du arbetar för mycket, har du aldrig tid för henne.

Om du arbetar för lite, är du en oduglig nolla.


Om hon har ett tråkigt och enformigt jobb så är det exploatering.

Om du har ett tråkigt och enformigt jobb, ska du få arslet ur vagnen och hitta något bättre.


Om du har ett bättre jobb än vad hon har är det favorisering.

Om hon har ett bättre jobb än vad du har är det jämlikhet mellan könen.


Om du säger att hon är snygg, är det sexuellt trakasseri.

Om du inte säger något är det manlig likgiltighet.


Om du gråter är du en mes.

Om du inte gråter är du en okänslig liten !#$%.


Om du slår henne är det hustrumisshandel.

Om hon slår dig är det självförsvar.


Om du fattar ett beslut utan att höra med henne är du en chauvinist.

Om hon fattar ett beslut utan att höra med dig är hon en frigjord kvinna.


Om du ber henne göra något som hon inte tycker om styr du henne.

Om hon ber dig, är det en tjänst.


Om du tycker att en kvinna ska raka sina ben och hålla sig i form är du sexistisk.

Om du inte tycker det är du oromantisk.


Om du försöker hålla dig själv i form är du fåfäng.

Om du inte försöker det är du en luns.


Om du köper blommor till henne är du ute efter något.

Om du inte köper blommor till henne är du inte omtänksam.


Om du är stolt över vad du har åstadkommit är du självcentrerad.

Om du inte är det är du inte ambitiös.


Om hon har huvudvärk är hon trött.

Om du har huvudvärk älskar du inte henne mer.

Av Miss Iskalla - 19 maj 2008 22:17

Känner du igen dig? Så här visar sig symptomen:

Jag bestämde mig för att tvätta bilen. När jag är på väg ut till garaget upptäcker jag posten i hallen. Bäst att kolla posten innan jag tvättar bilen, säger jag till mig själv. Jag lägger bilnycklarna på bordet, kastar reklamen i papperskorgen och märker att den behöver tömmas. Därför lägger jag räkningarna och ett brev med en svarsblankett på bordet och bestämmer mig för att tömma papperskorgen först. Eftersom jag trots allt går förbi en brevlåda när jag ska till pappersinsamlingen kan jag lika gärna posta svarsblanketten. Men då behöver jag en penna. Mina pennor ligger på skrivbordet i arbetsrummet, så jag går in dit och hittar en flaska juice som jag börjat dricka ifrån. Jag ska börja leta efter pennan, men först måste jag flytta juicen så jag inte råkar spilla på skrivbordet. Juicen håller på att bli varm och bör sättas in i kylen. På väg till köket med juicen får jag syn på en blomvas som står på bänken. Blommorna behöver vatten, så jag ställer ifrån mig juicen på bordet. Då ser jag mina glasögon som jag letat efter hela förmiddagen. Det är bäst att jag lägger dem på mitt skrivbord, men först ska jag vattna blommorna. Jag lägger glasögonen på köksbänken och fyller vattenkannan med vatten. Då får jag plötsligt syn på fjärrkontrollen till TV:n. Någon har lagt den på köksbordet. Ikväll när vi ska se på TV kommer vi att få leta efter kontrollen, men ingen kommer att tänka på att den ligger på köksbordet. Jag bör lägga den där den ska vara, men först ska jag vattna blommorna. Jag häller lite vatten i vasen, men det mesta hamnar på golvet. Jag lägger tillbaka kontrollen på bordet och går för att leta en trasa. Så går jag ut i hallen igen för att försöka komma på vad jag hade tänkt göra. Vid dagens slut är bilen fortfarande smutsig, svarsblanketten har inte blivit postad, det står en flaska med varm juice på bänken, blommorna är vissna, jag kan inte hitta någon penna, jag kan inte hitta fjärkontrollen till TV:n, jag kan inte hitta mina glasögon och jag har ingen aning om var jag lagt bilnycklarna. Jag försöker komma på varför det inte blev något gjort idag. Det är förbluffande för jag vet att jag har varit upptagen hela dagen och jag är helt FÄRDIG.

Av Miss Iskalla - 19 maj 2008 22:16

Det var en gång två tefat som skulle tävla, men de var tvunga att avbryta tävlingen för den ena blev diskad.

Presentation

Komentera gärna en historia när du hittar någon du gillar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Omröstning

Tycker du att det är kul att läsa historierna som jag lägger ut nästan varje dag?
 Älskar dom
 Ja det gör jag
 Lite granna
 Nja
 Si-så-där
 Hatar dom
 Vet inte
 Har inte läst någon

Besöksstatistik

Miss Iskalla's gästbok

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards