Alla inlägg den 29 juni 2008

Av Miss Iskalla - 29 juni 2008 12:33

En man som hörde väldigt dåligt skulle en kall vinterdag åka till prästen med sin motorcykel för att anmäla ankomsten av sitt tolfte barn.
På vägen funderade han på vad prästen först skulle säga.
Det blir nog goddag, tänkte han. Och sedan frågar han säkert; - Hur bar du dig åt för att komma hit idag när det är så kallt?
När mannen så småningom kommer fram utspinner sig följande dialog:
Prästen:
- Goddag!
Mannen:
- Goddag!
Prästen:
- Hur har du burit dig åt för att få så många barn?
Mannen:
- Åh, det är bara att dra ner mössan över öronen och brassa på!

Av Miss Iskalla - 29 juni 2008 12:31

Två nunnor, Systrarna Matematik och Logik, var ute och gick. Då fick Syster Logik syn på en man som såg ut att förfölja dem. Efter noggrant tittande på mannen tyckte Syster Logik att det såg ut som att mannen ville våldta de, så hon sa:
- Jag tror den där mannen vill våldta oss.
- Med det här avståndet hinner han ikapp oss på 15 minuter! sa Syster Matematik.
Så nunnorna snabbade på sina steg, men mannen följde efter. Syster Logik tänkte och sa:
- Om vi delar på oss så kan han inte ta oss båda.
- Vi delar på oss här framme.
När systrarna kom fram till korsningen gick de åt varsitt håll. Mannen följde nu efter Syster Logik. Efter en stund kom Syster Matematik fram till klostret, det tog en stund innan hon fick syn på Syster Logik. När Syster Logik kommer fram frågar Syster Matematik:
- Vad hände när han följde efter dig?
- Det enda logiska! Jag började springa.
- Vad hände sedan då?
- Det enda logiska! Han kom i fatt mig.
- Vad hände då?
- Det enda logiska! Jag stannade.
- Vad hände sedan då?
- Det enda logiska! Jag drar upp kjolen.
- Vad hände sedan då?
- Det enda logiska! Han drar ner byxorna.
- Vad hände sedan då?
- Det enda logiska! Jag börjar att springa, för en nunna springer ju fortare med kjolen uppe än en man med byxorna nere!

Presentation

Komentera gärna en historia när du hittar någon du gillar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Omröstning

Tycker du att det är kul att läsa historierna som jag lägger ut nästan varje dag?
 Älskar dom
 Ja det gör jag
 Lite granna
 Nja
 Si-så-där
 Hatar dom
 Vet inte
 Har inte läst någon

Besöksstatistik

Miss Iskalla's gästbok

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards