Alla inlägg under september 2007

Av Miss Iskalla - 22 september 2007 18:07

- Men så du ser ut! Vad har du gjort?
- Badat.
- Men du har ju rivsår överallt?!
- Ja det var ju klor i vattnet...

Av Miss Iskalla - 22 september 2007 17:54

Olle från djupaste skogarna i Norrland var i sthlm, han gick på krogen där han träffade en tjej som satt o smekte olle över händerna och sa - vilka stora händer du har. - ja sa olle, allting är stort i Norrland. Hon började då tåflörta med olle och sa - vilka stora fötter du har - ja sa olle allting är stort i Norrland. Dom fortsatte sen hem till tjejen där dom klädde av sig, och tjejen började då smeka olle på dom lite ädlare delarna och hon sa: - vilken stor grej du har. - ja sa olle allting är stort i Norrland. Olle lägger sig på tjejen och börjar ett samlag när olle plötsligt säger: - vartifrån Norrland kommer du då?

Av Miss Iskalla - 22 september 2007 17:53

Jag bodde på Köttbullsvägen fläsk, tre trappor upp på nedre botten. Där låg jag i min bottenlösa säng och läste spännande tågtidtabeller. Plötsligt hörde jag ljudlösa steg i trappan. En man kom in med en bladlös kniv utan skaft. Han stack kniven i hjärtat på mig men som tur var hade jag hjärtat i halsgropen och överlevde.
Jag gick ner till hamnen. Båten tutade och bryggan gick. Efter ett tag råkade vi ut för skeppsbrott. Jag flöt iland på en öde ö på en rostig spik där jag såg nakna kannibaler dansa med händerna i byxfickorna. Jag gick fram till en av hyddorna. Sparkade in dörren och hoppade in genom fönstret. Där inne på ett bord låg tre uppätna mackor. Jag åt upp dom och fortsatte sen in i djungeln.
Efter ett tag såg jag två lejon. Jag sköt det ena lejonet med mitt sista skott. Sen lyfte jag bomullstussar tills jag fick ryggskott och med det skottet sköt jag det sista lejonet. Jag fortsatte in i djungeln. Plötsligt ramlade jag ner i en grop med en rasande tiger. Nu hängde mitt liv på en skör tråd och på den tråden klättrade jag upp. Jag sprang ner till stranden och skrek så att det ekade och i den ekan rodde jag hem.

Av Miss Iskalla - 22 september 2007 17:44

Det var en kille som hade en snopp i örat. Då kom en annan kille och frågade:
- Varför har du en snopp i örat??
- Jag lyssnar på kizz...

Av Miss Iskalla - 22 september 2007 17:41

1. Du blev påkörd av en parkerad bil.
2. Du tror att det iskuberna som håller frysen kall.
3. Det tar dej 2 timmar att kolla på en 60 minuters film.
4. När du gick på discot där man skulle vara över 18 tog du me 17 av dina kompisar.
5. Du ville ha en ny munk eftersom d var hål i den förra.
6. Du ringer nummer-upplysningen för att få numret till 112.
7. Du ställer dej på en stol för att höja ditt IQ.
8. Du snubblar över en sladdlös telefon.
9. Du säljer bilen för att få pengar till bensin.
10. Du kastar en sten mot marken o missar.
11. Du försöker dränka en fisk.
12. Du köper en sol-driven ficklampa.
13. Du blev inlåst i en livsmedelsäffär, o svalt ihjäl.
14. Du går baklänges i motvind för att få känslan av att gå i medvind.
15. Du har Mr Bean som största idol, eftersom han har så smarta idéer.
16. Du hoppar bungyjump utan lina eftersom du inte litar på gummiband.
17. Du sparar alla kärnor från frukter du äter och tror att du har världens största kärnvapensamling.
18. Du tror att om storkarna utrotas dör oxå människosläktet ut.
19. Du skolkar på håltimmarna.
20. Du tror att marsvin är ett utomjordiskt vin.
21. Du låser dörren och slänger nyckeln genom brevinkastet för att inte tappa den.
22. Du blinkar så sällan som möjligt för att spara på ögonlocksmusklerna.
23. Du ramlar nerför trappor eftersom det går fortare än att gå...
24. Du häller tvättmedel över tv:n när de visar dokumentärer för du tror du ska få se en dokusåpa.
25. Du bär alltid flytväst när du surfar på internet.
26. Du säger till världens biffigaste dörrvakt att han borde dra ner på steroiderna.
27. Du glömmer bort att andas.
28. Du spelar piano med en gurka i fickan och tror att du spelar squash.
29. Du övar på att nicka med ett bowlingklot.
30. Du räcker upp långfingret istället för tummen när du ska önska folk lycka till.
31. Du orkar läsa igenom en hel puckolista

Av Miss Iskalla - 22 september 2007 17:38

Gösta lär sin papegoja att prata:
- Säg efter mig: Jag kan gå.
Papegojan: - Jag kan gå.
Gösta: - Jag kan prata.
Papegojan: - Jag kan prata.
Gösta: - Jag kan flyga.
Papegojan: - Det skulle jag bra gärna villja se.

Av Miss Iskalla - 22 september 2007 13:01

Ett medelålders par från norra USA längtade en kall vinter till värmen och bestämde sig för att åka ner till Florida och bo på hotellet där de tillbringade bröllopsnatten tjugo år tidigare.
Mannen hade en längre ledighet och åkte därför ner en dag i förväg. När han checkade in upptäckte han att hotellrummet hade en dator och beslutade sig för att skicka ett mejl till hustrun. Han missade dock en bokstav i namnet. Mejlet hamnade hos en prästänka i Houston, som just hade kommit hem från makens begravning och skulle kolla om det kommit e-post med kondoleanser från släkt och vänner.
Sonen fann henne avsvimmad vid datorn och läste på skärmen: Till: Min älskade hustru! Rubrik: Jag har kommit fram! Jag vet att du är förvånad över att höra ifrån mig. De har datorer här numera och man tillåts skicka mejl till sina nära och kära. Jag har just checkat in. Allt är förberett för din ankomst i morgon. Jag ser fram emot att träffa dig då. Hoppas din resa blir lika problemfri som min. PS. Det är verkligen hett här nere! DS.

Av Miss Iskalla - 21 september 2007 12:57

- Va? Säger du att jag sjunger dåligt? Jag kan säga dig att jag har faktiskt jobbat som trubadur på Ölandsfärjan.
- Jaha, då förstår jag varför dom byggde bron...

Presentation

Komentera gärna en historia när du hittar någon du gillar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Omröstning

Tycker du att det är kul att läsa historierna som jag lägger ut nästan varje dag?
 Älskar dom
 Ja det gör jag
 Lite granna
 Nja
 Si-så-där
 Hatar dom
 Vet inte
 Har inte läst någon

Besöksstatistik

Miss Iskalla's gästbok

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards