Alla inlägg den 1 september 2007

Av Miss Iskalla - 1 september 2007 18:36

Stämningen i hönsgården var uppåt värre. Alla hönsen kacklade av förtjusning för det skulle komma en ung, viril tupp och ersätta den gamle, utslitne kraken. Den gamle gick omkring lite smådeppad och filosoferade över livets allmänna jävlighet. Men han var inte slut än, så lätt skulle han inte knuffas åt sidan. Så när bonden öppnade dörren till hönsgården och släppte in den nye tuppen, trängde sig veteranen fram mellan de fnittrande pullorna och satte första delen av sin plan i verket:

- Välkommen, käre kollega. Det skall bli skönt för mig som är lite till åren kommen att få lägga av med de ansträngande plikterna. Det finns många små rara höns här och jag är säker på att du kommer att trivas. Lycka till och ha det så bra!

Och den nye, unge tuppen hade det verkligen bra. Hönsen stod i kö för att låta honom göra dom sin kur och alla vinglade dom på ostadiga ben tillbaka till sina reden skrockande när de provat vad han förmådde. Men efter några dagar tog den gamle sin efterträdare avsides och sa:

- Hönsen retar mig för att jag gav upp min ställning som hönsgårdens herre så lätt. Så bara för syns skull vill jag att du besegrar mig i en kamp. Sen kan du med all rätt betrakta dig som kung här och jag kan dra mig tillbaka i lugn och ro. Är du med på att springa tjugo varv runt hönshuset?

- Kör i vind, sa den unge tuppen. Det ska bli en lätt match. Men till hans stora förtvivlan kom han på efterkälken redan under första varvet och efter tre varv hade den gamle tuppen dragit ifrån ytterligare. Den unge tuppen bjöd verkligen till, han sprang allt vad han förmådde och svetten lackade från både kam och sporrar, men det hjälpte inte. Den gamle tuppen behöll försprånget. Så small plötsligt ett gevärsskott och den unge tuppen föll stendöd till marken i ett moln av damm.

- Jädrar i snuset, sa bonden till bondmoran, om jag köper någon mer tupp av Lundberg. Det här är den tredje på en månad som är homofil och bara intresserar sig för min gamla tupp..!

Av Miss Iskalla - 1 september 2007 18:34

Det var tre möss som var ute och gick. Efter ett tag kom dom fram till ett dike som dom var tvungna att ta sig över. Det fanns ingen bro dom kunde gå över. Det fanns ej heller någon trädstam eller dylikt som dom kunde använda som bro. Dom var helt enkelt tvungna att hoppa över för att komma över till andra sidan. Det fanns en upphöjning vid kanten till diket, som de kunde använda som ramp.
Den första musen backade tillbaka en bit, tog sats och sprang för allt den förmådde. När den kom upp på upphöjningen hoppade den ut över diket, men den kom bara en bit på vägen och hamnade därför med ett plask i vattnet. Nu var det så att kanten upp mot land på andra sidan var för brant för att musen skulle kunna ta sig upp där, så därför var musen tvungen att simma tillbaka och ta sig upp på samma sida den kom ifrån och där de andra bägge mössen väntade. När den kom tillbaka upp på land så var musen följaktligen lite blöt.
Nu var det den andra musens tur att försöka komma över. Den backade ännu längre bak än vad den första musen hade gjort, den tog en ännu större sats och sprang iväg för glatta livet. När den kom upp på upphöjningen hoppade den ut över diket, den kom en ännu längre bit på vägen men nådde inte heller fram och hamnade därför med ett ljudligt plask i vattnet. Även denna mus var tvungen att simma tillbaka och eftersom den hade hamnat längre ut i vattnet, så hade den en längre väg att simma. När den kom upp på land var den följaktligen ännu blötare än den första musen var. Så var det den tredje musens tur att försöka komma över. Den backade ännu längre bak än vad den andra musen hade gjort, den tog en sjuhelvetes sats och sprang iväg så att svetten lackade. När den kom upp på upphöjningen hoppade den ut över diket, den kom nästan ända fram, men hamnade med ett jätteplask i vattnet. Även denna mus var tvungen att simma tillbaka och eftersom den hade hamnat ännu längre ut i vattnet, så hade den en ännu längre väg att simma. När den kom upp på land var den totalt sjöblöt.
- Vad kan man dra för slutsats av detta?
- ???
- Jo, ju större sats desto blötare mus!

Av Miss Iskalla - 1 september 2007 18:34

Hussein drog omkring ute i Rinkeby och hade tråkigt. Han sparkade till en gammal flaska som låg och skräpade och sade mest på skoj:

- Store ande, visa dig!

Vips kröp det ut en massa rök ur flaskan och en jättelik ande uppenbarade sig. Anden sade med mullrande basröst:

- Ditt ord är min lag och du har tre önskningar jag kommer att uppfylla!

- Då skulle jag vilja komma till ett harem i ett varmare land, sade Hussein.

Vips var han nere i Orienten och satt i ett stort harem med en massa vackra kvinnor omkring sig.

- Och så vill jag ha alla mina kompisar med mig här nere i haremet så vi kan ställa till med ett riktigt knullparty, sade Hussein.

Vips var ett tjugotal kompisar på plats och blev genast serverade vin av de vackra kvinnorna som började smeka och kela med grabbarna. Härligt med ett riktigt knullparty tyckte allihop och skålade för Hussein, vilken bra kompis han var som tog med dom på detta härliga party.

Anden visade sig igen och sade med sin djupa basröst:

- Nu har du endast en önskan kvar, så tänk nu efter ordentligt vad din sista önskan skall vara så utför jag den. Hussein grunnade en bra stund.

- Jag vill vara ekonomiskt oberoende i hela mitt liv, sade han.

Vips var han tillbaka i Rinkeby!

Av Miss Iskalla - 1 september 2007 18:31

I ett av landets värsta köldhål hade SMHI engagerat en ny temperatur rapportör. Hans uppgift var att fyra gånger per dygn ringa och meddela temperaturen. Det var en väldig köldvåg i trakten och temperaturer på mellan 35 och 40 minusgrader rapporterades. Men den nye mannen meddelade varje gång:

- Minus 13 grader!

SMHI tyckte det var konstigt och frågade om han verkligen läst rätt på termometern för från trakten omkring hade man fått rapport om ända ned till 40 grader kallt.

- Ja, utomhus ja! Svarade rapportören glatt.

Av Miss Iskalla - 1 september 2007 18:30

Två par satt och spelade kort. Leif råkade av misstag tappa några kort på golvet. När han böjde sig ner under bordet för att plocka upp dem noterade han att Anders fru, Eva, inte hade några underkläder på sig!

Lite chockad av detta råkade han slå i huvudet under bordet och rodna kraftigt. Senare när Leif gick till köket för att hämta lite förfriskningar, följde Eva honom dit och frågade: - Såg du någonting under bordet som du gillade? Leif erkände:
- Hmm, ja det gjorde jag.

Hon sa:
- Du kan få det, men det kostar dig 1,000:-. Efter en minut eller två, indikerade Leif att han var intresserad. Hon berättar för honom att eftersom Anders jobbar på fredagseftermiddagar och Leif inte gjorde det, så skulle han komma hem till henne runt två-tiden på fredagseftermiddag.

Fredag kom och Leif åkte till hennes hus vid 14- tiden. Efter att ha betalat henne 1,000:-, gick de till sovrummet och hade sex ett par timmar, sen gick Leif.

Anders kom hem vid 6-tiden på eftermiddagen och frågade sin fru:
- Kom Leif förbi under eftermiddagen?

Helt överraskad av frågan svarade Eva:
- Ja, han kom förbi i ett par minuter.

Nästa fråga Anders ställde var:
- Gav Leif dig 1,000:-?

Eva trodde nu att Anders visste om allt, så hon svarade:
- Ja, han gav mig 1,000:-.

- Bra, säger Anders, Leif kom förbi kontoret i morse och lånade 1,000:- av mig och han sa att han skulle åka förbi vårt hus i eftermiddag och betala tillbaks pengarna till mig. Det är skönt att ha vänner man kan lita på.

Av Miss Iskalla - 1 september 2007 18:29

Kvinnoläkaren hade en jäktig morgon. Fullt med damer i väntrummet och det blev snabba undersökningar. Men så kom en ung snygg tjej in och klädde av sig och då hon låg på undersökningsbordet så upptäckte doktorn att hon hade ett stort W på magen. Tjejen fnittrade nervöst:

- Det är William, han har ett W tatuerat på sitt bröst och det färgar av sig. En ny patient, åter en ung snygg tjej. Och det underliga var att hon också hade ett stort W på magen. Doktorn sa:

- Ni känner visst William, och flickan nickade rodnande.

Det otroliga hände att några patienter senare kom ytterligare en ung och söt tjej in och då hon klädde av sig fanns det där W:et på hennes mage. Doktorn började bli imponerad av en viss ung man.

- Den där William är tydligen en energisk gosse, sa doktorn och pekade på W:et. Flickan stirrade på doktorn och sa:

- Jag vet inte vad doktorn menar, men jag kan tala om att jag är förlovad. Min fästman är fransman. Hans namn är Maurice..!

Presentation

Komentera gärna en historia när du hittar någon du gillar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Omröstning

Tycker du att det är kul att läsa historierna som jag lägger ut nästan varje dag?
 Älskar dom
 Ja det gör jag
 Lite granna
 Nja
 Si-så-där
 Hatar dom
 Vet inte
 Har inte läst någon

Besöksstatistik

Miss Iskalla's gästbok

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards