Alla inlägg den 9 september 2007

Av Miss Iskalla - 9 september 2007 12:52

Fru Andersson drog fru Svensson utom hörhåll för fru Svenssons dotter, som satt ute på altanen.

"Jag vet att det inte angår mig," sade fru Andersson, "men har du sett vad din dotter har börjat göra?"

"Nej, vadå, vad menar du?" Fru Andersson lutade sig närmare. "Hon tycks ha börjat att sticka små plagg!"

Fru Svensson sken upp. "Nämen så trevligt! Jag är glad att hon äntligen börjar intressera sig för något annat än pojkar!"

Av Miss Iskalla - 9 september 2007 12:50

Den lokale hallicken på en söderhavsö grabbade tag i en turist som klev av landgången. "Jag har en fin flicka för dig. Tolv år gammal och jungfru."

När turisten avvisade förslaget försökte hallicken igen: "Då har jag en härlig pojke för dig, också tolv år och oskuld."

"Sluta," vrålade turisten, "jag vill inte ha någon tolvårig oskuld, varken flicka eller pojke. Det enda jag vill är att få tag på den svenske konsuln."

"Hmmm," muttrade hallicken, "det blir betydligt svårare och dyrare, men jag skall försöka ordna det."

Av Miss Iskalla - 9 september 2007 12:46

Den unga vackra flicka skall få en tand utdragen, och tandläkaren kör med den vanliga rutinen: "Det här kommer inte alls att göra ont" innan han lutar sig över henne med tången i näven.

Plötsligt rycker han till och försöker dra sig tillbaka. "Fröken," säger han med behärskad stämma, "ni har grabbat tag i mina testiklar!"

"Javisst, jag vet," säger flickan, "och inte kommer vi väl att göra varandra något som gör ont, eller hur?"

Av Miss Iskalla - 9 september 2007 12:44

Doktorn hade just avslutat undersökningen av den fantastiska rödhåriga skönheten. "Unga dam," började läkaren, "det är några råd jag måste ge er. För det första måste ni sluta att ränna runt, för det andra måste ni skära ned på både sprit och rökning, och för det tredje måste ni börja äta förståndigt och gå och lägga er tidigt om kvällarna."

 Och som en plötsligt påkommen eftertanke lade doktorn till: "Varför inte äta middag med mig i kväll? Jag skall se till att ni får rätt mat och att ni ligger i sängen före klockan 9!"

Av Miss Iskalla - 9 september 2007 12:42

Den gamle mannen sade till sin läkare: "Jo, doktorn, när jag var ung så var den stenhård. Men sen när jag blev lite äldre kunde jag böja den en smula. Och nu kan jag faktiskt böja den en hel del. Säg, doktorn, betyder det att jag blivit starkare?"

Av Miss Iskalla - 9 september 2007 12:39

En flicka hade sällskapat med en synnerligen förmögen pojke i några månader när flickan upptäckte att hon var med barn. Hon berättade allt för sin far som omgående sökte upp pojkens fader.

"Såja, ta det bara lugnt," sade miljonären. "Det är klart att det här skall ordnas på bästa sätt. Blir barnet en pojke kommer jag att ge det en miljon kronor och blir det en flicka får hon sjuhudrafemtiotusen."

"Och skulle det bli missfall kan ni väl ge min dotter en chans till," sade flickans far.

Presentation

Komentera gärna en historia när du hittar någon du gillar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Omröstning

Tycker du att det är kul att läsa historierna som jag lägger ut nästan varje dag?
 Älskar dom
 Ja det gör jag
 Lite granna
 Nja
 Si-så-där
 Hatar dom
 Vet inte
 Har inte läst någon

Besöksstatistik

Miss Iskalla's gästbok

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards