Alla inlägg den 2 september 2007

Av Miss Iskalla - 2 september 2007 10:46

Män behöver både värme och ömhet, däng dom i elementet så blir dom både varma och ömma.

Av Miss Iskalla - 2 september 2007 10:29

Vad är det för likhet mellan jehovas vittne och två pungkulor? Jo, båda bankar på dörren men ingen kommer in i värmen.

Av Miss Iskalla - 2 september 2007 10:28

Det var en gång en man som hade varit med i kriget. Han hade tyvärr förlorat en arm och han var jätteledsen över det. Så efter ca 1 månad så sa han till sig själv att han inte orkade leva med bara en arm längre. Så han går upp på ett tak för att hoppa ner så att han slipper sorgen. Men så helt plötsligt ser han en annan man som inte ha några armar alls!

Han står längre bort och håller på skuttar runt och det ser ut som att han har jätte kul. Då tänker mannen med en arm om och går fram och frågar varför han har så kul utan armar.

- Hur kan du hoppa runt och ha så roligt utan armar?
- Jag har inte kul, det kliar bara i röven.

Av Miss Iskalla - 2 september 2007 10:23

Nerskriven logg på förekommet samtal idag med Telias Bredbandssupport, på teknisk felanmälan.

Ringer dit och sitter o väntar i telefonkö ett tag.Efter ett tag svarar en mogen kvinna, troligen i 40-årsåldern med glad röst.

Jag presenterar mig och säger - Era dns-uppslag fungerar inte, finns det någon känd driftstörning i området?

Tanten drar en suck och säger: - Vad har du för operativsystem?
Jag: Mitt operativsystem fungerar perfekt, jag vill bara veta om ni har driftstörningar på dns-uppslag i mitt område.

Tanten: Men vad har du för operativsystem ?
Jag: Windows 2003
Tanten: 2003?
Jag: Ja!
Tanten: Det finns inte !!!
Jag: Jo, jag kör det just nu och det har funnits ett bra tag.
Tanten: Nej, 2003 finns inte, har du Windows XP eller 2000?
Jag: 2003
Tanten: Men snälla du, 2003 finns det inget som heter.
Jag: Jo, jag har Windows 2003, men jag vill fortfarande veta om det är
driftstörningar i mitt område!
Tanten: Öppna internetalternativ och gå till startsida, vad har du där?
Jag: (jag vet hur dom fungerar så jag svarar snällt) Login1.telia.com
Tanten: Bra, har du någon proxyserver?
Jag: Nej
Tanten: Har du någon brandvägg?
Jag: Nej, jag har ingen brandvägg.
Tanten: Gå till nätverksanslutningar och klicka på egenskaper för tcp-ip, klicka sedan i automatik på erhåll dns.
Jag: Det är inga problem med mina inställningar, jag vill fortfarande bara veta om det är driftstörning i området.
Tanten: Du måste svara på mina frågor om jag skall kunna hjälpa dig!!! (säger hon mycket argt)
Jag: Okej, jag har mottagning av ip och dns per auto, inga proxyservrar eller brandväggar, kör windows 2003 och mina nätverkskablar är nyss bytta.
Tanten: Lyser lampan på ditt modem?
Jag: (här tog mitt tålamod slut), Nej
Tanten: Kan du testa slå på ditt modem!
Jag: Jag har inget modem
Tanten: Men då är det väl inte så konstigt det inte fungerar
Jag: Har er ProLanetjänst och ansluter via fiber, kan du inte bara kolla
om det är problem i området på dns-uppslag?
Tanten: Men om du inte har något modem så kan vi inte hjälpa dig, du får beställa ett modem av mig eller i någon av våra butiker.
Jag: Kan jag få prata med den ansvarige supportchefen?
Tanten: Har du kontrollerat dina nätverkskort att dom inte är trasiga?
Jag: Mina prylar är det inget fel på, jag kan surfa på raka ip-adresser men ert dns-uppslag ger mig inte någon resolv.
Tanten: Det kan vara så att nätverkskortet blivit skadat, testa byta ut det.
Jag: Vill gärna prata med någon på supportavdelningen som har koll på driftstörningar
Tanten: Ja, du verkar ju inte kunna något, så jag kopplar väl dig till en som kan förklara lite mer ingående.
Jag: Jatack (gissa vem som ligger halvt över skrivbordet och gapskrattar)
Ny person presenterar sig som Malin och frågar vad som pågår.
Jag: Jag har suttit och pratat med den okunnigaste personen någonsin och försökt få reda på om det är driftstörningar i mitt område.
Malin: Vad har du för kundnummer
Jag: B0000xxxxxx
Malin: Mellan den 24;e och 27;e utförs utbyggnad av stamnätet i ert område och bandbredden kommer höjas, under denna period kan störningar förekomma.

Nästan 13 minuter senare och 52:- fattigare i telefonkostnad så fick jag till slut fram att dom byter routrar i området och ger oss lite mer kräm i snöret.

Vad säger man, Telia i ett nötskal?

Av Miss Iskalla - 2 september 2007 10:22

Det var två bönder som stod och samtalade då den ena sade:

- Jag har 2 hästar som jag inte kan skilja på. Hur ska jag göra?

- Enkelt. Märk den ena i örat.

Då gjorde bonden det men den andra hästen fastnade i ett träd och fick ett exakt likadant märke.

- Vad gör jag nu?

- Enkelt. Klipp svansen på den ena. Då gjorde bonden det. så gick den andra hästen och fastnade i en rävsax och de fick klippa svansen exakt likadant som den andra.

- Vad gör jag nu? frågade bonden.

- Enkelt. mät hästarna.

- Ok

Nästa dag när de samtalade undrade han som gett råden hur det hade gått med mätningen.

- Jadå, jag har upptäckt att den vita är 10 cm. högre än den svarta.

Av Miss Iskalla - 2 september 2007 10:20

En advokat som försvarade en man anklagad för inbrott prövade följande försvar:
- Min klient stack enbart in armen genom fönstret och avlägsnade några oväsentliga varor. Hans arm är inte han själv, och jag kan inte förstå hur ni kan straffa hela individen för ett brott som endast hans arm har gjort sig skyldig till.

Domaren svarade:
- Det var bra formulerat, och om jag använder er logik så dömer jag den anklagades arm till ett år i fängelse. Den anklagade kan göra den sällskap, eller så kan han välja att inte göra det. Det är upp till honom.

Den anklagade log och med sin advokats hjälp lossade han sin protes, la den på bordet och lämnade rättssalen.

Presentation

Komentera gärna en historia när du hittar någon du gillar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Omröstning

Tycker du att det är kul att läsa historierna som jag lägger ut nästan varje dag?
 Älskar dom
 Ja det gör jag
 Lite granna
 Nja
 Si-så-där
 Hatar dom
 Vet inte
 Har inte läst någon

Besöksstatistik

Miss Iskalla's gästbok

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards