Direktlänk till inlägg 2 september 2007

Telia kundtjänst

Av Miss Iskalla - 2 september 2007 10:23

Nerskriven logg på förekommet samtal idag med Telias Bredbandssupport, på teknisk felanmälan.

Ringer dit och sitter o väntar i telefonkö ett tag.Efter ett tag svarar en mogen kvinna, troligen i 40-årsåldern med glad röst.

Jag presenterar mig och säger - Era dns-uppslag fungerar inte, finns det någon känd driftstörning i området?

Tanten drar en suck och säger: - Vad har du för operativsystem?
Jag: Mitt operativsystem fungerar perfekt, jag vill bara veta om ni har driftstörningar på dns-uppslag i mitt område.

Tanten: Men vad har du för operativsystem ?
Jag: Windows 2003
Tanten: 2003?
Jag: Ja!
Tanten: Det finns inte !!!
Jag: Jo, jag kör det just nu och det har funnits ett bra tag.
Tanten: Nej, 2003 finns inte, har du Windows XP eller 2000?
Jag: 2003
Tanten: Men snälla du, 2003 finns det inget som heter.
Jag: Jo, jag har Windows 2003, men jag vill fortfarande veta om det är
driftstörningar i mitt område!
Tanten: Öppna internetalternativ och gå till startsida, vad har du där?
Jag: (jag vet hur dom fungerar så jag svarar snällt) Login1.telia.com
Tanten: Bra, har du någon proxyserver?
Jag: Nej
Tanten: Har du någon brandvägg?
Jag: Nej, jag har ingen brandvägg.
Tanten: Gå till nätverksanslutningar och klicka på egenskaper för tcp-ip, klicka sedan i automatik på erhåll dns.
Jag: Det är inga problem med mina inställningar, jag vill fortfarande bara veta om det är driftstörning i området.
Tanten: Du måste svara på mina frågor om jag skall kunna hjälpa dig!!! (säger hon mycket argt)
Jag: Okej, jag har mottagning av ip och dns per auto, inga proxyservrar eller brandväggar, kör windows 2003 och mina nätverkskablar är nyss bytta.
Tanten: Lyser lampan på ditt modem?
Jag: (här tog mitt tålamod slut), Nej
Tanten: Kan du testa slå på ditt modem!
Jag: Jag har inget modem
Tanten: Men då är det väl inte så konstigt det inte fungerar
Jag: Har er ProLanetjänst och ansluter via fiber, kan du inte bara kolla
om det är problem i området på dns-uppslag?
Tanten: Men om du inte har något modem så kan vi inte hjälpa dig, du får beställa ett modem av mig eller i någon av våra butiker.
Jag: Kan jag få prata med den ansvarige supportchefen?
Tanten: Har du kontrollerat dina nätverkskort att dom inte är trasiga?
Jag: Mina prylar är det inget fel på, jag kan surfa på raka ip-adresser men ert dns-uppslag ger mig inte någon resolv.
Tanten: Det kan vara så att nätverkskortet blivit skadat, testa byta ut det.
Jag: Vill gärna prata med någon på supportavdelningen som har koll på driftstörningar
Tanten: Ja, du verkar ju inte kunna något, så jag kopplar väl dig till en som kan förklara lite mer ingående.
Jag: Jatack (gissa vem som ligger halvt över skrivbordet och gapskrattar)
Ny person presenterar sig som Malin och frågar vad som pågår.
Jag: Jag har suttit och pratat med den okunnigaste personen någonsin och försökt få reda på om det är driftstörningar i mitt område.
Malin: Vad har du för kundnummer
Jag: B0000xxxxxx
Malin: Mellan den 24;e och 27;e utförs utbyggnad av stamnätet i ert område och bandbredden kommer höjas, under denna period kan störningar förekomma.

Nästan 13 minuter senare och 52:- fattigare i telefonkostnad så fick jag till slut fram att dom byter routrar i området och ger oss lite mer kräm i snöret.

Vad säger man, Telia i ett nötskal?

 
 
Zkrivaren

Zkrivaren

3 september 2007 10:31

Det är verkligen Telia i ett nötskal!

http://zkrivaren.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Miss Iskalla - 12 augusti 2010 16:15

Två gubbar sitter i en roddbåt och fiskar.Så flyter en flaska med kork förbi och gubbarna lyfter upp den och öppnar korken.En ande uppenbarar sej och säger: Vad önskar ni för belöning för att ni befriade mej ur flaskan? Gubbarna funderar och den ...

Av Miss Iskalla - 11 augusti 2010 16:11

En till synes blind man, beställde in kaffe, på ett cafe' . Då han fick det begärda hällde han kaffe, grädde och socker i koppen utan att spilla en droppe.Tog sitt wienerbröd från fatet som om han såg och drack, tuggade begärligt. En man som satt...

Av Miss Iskalla - 10 augusti 2010 16:15

En miljonär har party i sin trädgård och säger till gästerna att han lovar att ge vad som helst till den som simmar tvärs över poolen.Det är bara ett problem.Swimmingpoolen är full i hajar. Plask!En man landar i vattnet och börjar genast simma som ...

Av Miss Iskalla - 9 augusti 2010 16:15

Två överförfriskade traskar fram på järnvägsspåret. -Usch, alla dessa trappsteg, de tar musten ur mej. Säger den ene. -Är väl inte så farligt med trappstegen! Svarar den andre.Det värsta är att ledstängerna är så förbannat korta. ...

Av Miss Iskalla - 24 juni 2010 10:31

Läraren:-En mullvad äter varje dag lika mycket som den väger.Eleven:- Hur kan mullvaden veta hur mycket den väger? ...

Presentation

Komentera gärna en historia när du hittar någon du gillar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Omröstning

Tycker du att det är kul att läsa historierna som jag lägger ut nästan varje dag?
 Älskar dom
 Ja det gör jag
 Lite granna
 Nja
 Si-så-där
 Hatar dom
 Vet inte
 Har inte läst någon

Besöksstatistik

Miss Iskalla's gästbok

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards