Alla inlägg den 3 mars 2008

Av Miss Iskalla - 3 mars 2008 10:54

Fröken Moberg hade åkt buss mellan Värnamo och Jönköping många gånger och visste att det låg en sulfitfabrik efter vägen. Därför hade hon tagit med sig en flaska parfym för att hålla under näsan när bussen åkte förbi.
Det visste inte herrn som satt bredvid henne. När de närmade sig fabriken skruvade fröken Moberg av korken på flaskan och höll den under näsan.
Stanken från fabriken blev värre och värre. Till slut stod mannen bredvid inte ut längre.
- Men för guds skull, sätt på korken, människa!

Av Miss Iskalla - 3 mars 2008 10:53

Den nye radhusägaren Blom tänkte tapetsera om i hallen och frågade därför sin granne hur många rullar han trodde att det skulle behövas.
- Jag köpte tio rullar när jag tapetserade om, sa grannen.
Efter ett par dagar kom Blom och klagade och sa att det hade blivit sju rullar över.
-Det fick jag också, kommenterade grannen.

Av Miss Iskalla - 3 mars 2008 10:52

En dag när Nilsson skulle åka hem från jobbet fick han se att någon hade kört på hans bil. Hela framflygeln var intryckt. Men så fick han se att det satt en lapp på framrutan. Skönt att det finns ärliga människor, som ger sig till känna i alla fall, tänkte Nilsson och gick fram och läste på lappen:
"Flera personer såg när jag körde på er bil och de tror nu att jag skriver mitt namn och min adress på den här lappen... men det gör jag inte."

Av Miss Iskalla - 3 mars 2008 10:43

I dag ser du ut som ett russin i ansiktet. Vad har hänt?
Jag är bekymrad. Fiskarkompisen har inte varit sig lik sen han blev sjukskriven.
- Berätta!
- Jo i går var vi ute på isen och pimplade för omväxlings skull. Då fick vi en lake, som vägrade att dö. Hur vi än bankade och slog låg han där på isen och flinade åt oss.
- Jaha, men vad har det med fiskarkompisens mentala hälsa att göra?
- Jo, när jag vände ryggen till, såg jag hur han stoppade ner fisken i pimpelhålet och mumlade:
- Jag ska dränka den djäveln. Jag ska dränka den djäveln... Och på den vägen är det.

Av Miss Iskalla - 3 mars 2008 10:39

Telefonen ringer:
- Får jag tala med Lars.
- Här finns ingen Lars.
- Då borde ni skaffa er en då.
- Det var ju det vi höll på med när ni avbröt oss...

Av Miss Iskalla - 3 mars 2008 10:38

Vackra Rosita steg på bussen i värsta trängseln. Samtidigt som hon försökte klämma sig fram reste sig en herre upp.
Hon tryckte honom vänligt på axeln och sa att hon föredrog att stå. Mannen upprepade manövern och den blonda lade än en gång sin välformade hand påhans axel och tryckte ned honom.
- Låt bli det där, fräste mannen ilsket. Jag skulle gått av för två hållplatsen sen!

Av Miss Iskalla - 3 mars 2008 10:37

- Vi ska flytta, så vi kommer att bo i en mycket trevligare omgivning, sa fru Karlsson sötsurt till grannfrun.
- Det kommer vi också att göra, sa grannfrun.
- Jaså? Vart ska ni flytta då?
- Vi ska inte flytta, vi ska bo kvar.

Presentation

Komentera gärna en historia när du hittar någon du gillar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Omröstning

Tycker du att det är kul att läsa historierna som jag lägger ut nästan varje dag?
 Älskar dom
 Ja det gör jag
 Lite granna
 Nja
 Si-så-där
 Hatar dom
 Vet inte
 Har inte läst någon

Besöksstatistik

Miss Iskalla's gästbok

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards