Alla inlägg under januari 2008

Av Miss Iskalla - 9 januari 2008 17:40

Det var bystämma och Lars Persson gormade om att han var den ende som hade förståndet kvar. Då sa gamle Jakob saktmodigt:
- Jaa, men du har väl aldrig använt det.

Av Miss Iskalla - 9 januari 2008 17:39

Bonden har blivit invald i barnavårdsnämnden och kommer till sitt första sammanträde - direkt från åkern, smutsig och med stövlar på.
En kvinnlig ledamot i nämnden rynkar på näsan och säger:
- När man ser ut så där borde man inte få yttra sig i barnavårdsnämnden!
Lantbrukaren tittar lugnt tillbaka och replikerar:
- Om alla fruntimmer såg ut som du, så skulle det inte behövas några barnavårdsnämnder.

Av Miss Iskalla - 8 januari 2008 22:36

Bondsonen Oskar var giftasvuxen och ville ha ett råd av sin far.
- Jag har tänkt fria till Olga i Katthult.
- Nej, se det går inte, jag är liksom far till henne, sa fadern.
Efter ett par veckor återkommer sonen och säger:
- Nu har jag bestämt mig för Anna i torp.
- Jag är ledsen, jag är far till henne också, säger fadern.
Men då blandar sig mor i samtalet.
- Gift dig med vem du vill. Dig är han i alla fall inte far till.

Av Miss Iskalla - 8 januari 2008 22:31

Det var en zebra som var på besök på en bondgård. När hon gick där så mötte hon grisen, hon frågade vad grisens uppgift var på gården.

Grisen svarar: jag äter och växer sen säljer dom mig som kött och får pengar för det.

Va bra sa zebran och gick vidare. Hon mötten hönsen och frågade vad deras uppgift var: vi lägger ägg som bonden kan sälja och få pengar.

Va bra sa zebran och fortsatte

Sen träffa hon hingsten i en hage och frågade vad hans uppguft var på gården.

Hingsten svara: om du tar va dig din pyjamas så ska jag visa dig.

Av Miss Iskalla - 8 januari 2008 22:25

En filmproducent är på landet, och ser en bonde göra en baklängesvolt.
Producenten:
- Du kan få filmkontrakt!
Bonden:
- Du kan inte betala mig tillräckligt mycket, för att jag ska slå mig en gång till med hackskaftet på tasken!

Av Miss Iskalla - 8 januari 2008 22:23

En tolv-årig Stockholmsgrabb skulle vara på en bondgård på sommarlovet. Första dagen han var där så tog bonden med honom på en rundtur för att berätta lite om djuren.
- Här har vi en ko, den ger oss mjölk, ost och biff.
- Och här är grisen, den ger oss fläskkotletter och skinka, sa bonden.
Lite senare ser de en stork, och bonden säger:
- Jaha, där har vi storken, den ger oss små barn.
- Vad fan! Får ni inte fitta härute? sa pojken.

Av Miss Iskalla - 8 januari 2008 22:20

På den här bondgården så var det tradition att man hade kalas när man hade slaktat färdigt. Och det hade man gjort nu. På festen blev drängen Johan så inni helvete "snorfull" så han ankrade totalt. De andra festprissarna tänkte att nu skulle det skojas med Johan. Så de bar hem honom till drängkammar'n och la honom där. Sen slängde de ner inälvorna efter en gris i handfatet innan de gick därifrån.
På morgonen efter så kom Johan ner till frukost. Mycket blek om snoken.
- Hur är det med dig Johan? Mår du inte bra, undrade bonden. Du ser lite blek ut tycker jag.
- Åh, fy fan, sa Johan. Jag har mått så dåligt i natt så jag har spytt tarmarna ur kroppen.
- Nä, fy vad hemskt, sa bonden och hade svårt att hålla sig för skratt. Liksom de andra runt bordet.
- Jo då, sa Johan och fortsatte: Men med Guds hjälp och en pinne så fick jag allt ner dem på plats igen.

Av Miss Iskalla - 8 januari 2008 22:19

Efter sitt första besök i staden berättade den stolte drängen för pigan:
- Dom kallade mig för bonnjävel, trots att jag bara är dräng...

Presentation

Komentera gärna en historia när du hittar någon du gillar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Omröstning

Tycker du att det är kul att läsa historierna som jag lägger ut nästan varje dag?
 Älskar dom
 Ja det gör jag
 Lite granna
 Nja
 Si-så-där
 Hatar dom
 Vet inte
 Har inte läst någon

Besöksstatistik

Miss Iskalla's gästbok

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards