Alla inlägg under januari 2008

Av Miss Iskalla - 8 januari 2008 22:18

Det var en bonde som kom från Skåne. För första gången skulle han åka till Stockholm. Han hade lärt sig att kasta vatten betydde kissa på Stockholmska. Men nu skulle han åka tunnelbana och blev plötsligt bajsnödig. Då frågade han en tant vart man kunde "kasta skit" nånstans. Tanten pekade på en papperskorg och sa:
- Där går det bra.
Jaha, det var inte mycket att göra. Bonden drog av sig brallorna och satte sig till rätta på papperskorgen. Det blev en stor folksamling runt bonden. Alla viskade och pekade. till slut utbrast bonden:
- Det var en jävla tur man var först!!!!

Av Miss Iskalla - 8 januari 2008 22:17

Bonden gick bakom sin hustru i potatislandet.
- Du börjar bli bred om baken, sa han, lika bred som ett tröskverk.
På kvällen när han kom till henne i sängen för en kärleksstund fick han till svar:
- Inte tycker du väl att det är någon mening att starta ett tröskverk för ett enda halmstrå ?

Av Miss Iskalla - 8 januari 2008 22:15

Han var född i stan och hade ingen som helst koll på lantbruk, men han fick ärva en del pengar och en gård. Det fanns tio kor på gården men ingen tjur så han ringde till grannen för att hyra hans tjur. Och så stängde han in tjuren och korna i ladan över natten. Nästa morgon ringde han till grannen och klagade.
- Vad är det frågan om, sa grannen. Är du så dum att du väntat dig en massa kalvar i ladan i morse.
- Nej inte precis, men jag hade åtminstone väntat mig att några av korna skulle se lyckligare ut.

Av Miss Iskalla - 8 januari 2008 22:13

En luffare var ute och gick och kom till slut till en ladugård. Där fick han lov att bo över natten om han bara jobbade lite på dagen. Så det gjorde han - senare på kvällen satt hela familjen och luffaren till bords. Luffaren kände sig trött, och eftersom det var kallt ute frågade han om han fick låna en filt, som han kunde vira in sig i när han sov i ladugården.
Bonnen tittade på honom, släppte en brakskit och sa sen:
- Du kan ta den här och värma dig med!
Luffaren brydde sig inte mer om det utan gick ut för att sova, utan filt. Dagen därpå vaknade han av att bonnen var ute och mjölkade korna, så han passade på att springa in i köket och lägga en sån jätte bajshög på bordet. På väg bort från huset mötte han bonden.
- Vart är du på väg?, frågade bonden...
- Jag sticker nu, och du...jag vek ihop filten och lade den på bordet!

Av Miss Iskalla - 7 januari 2008 10:57

Gårdens dräng Johan hade fått i uppgift att skjutsa bondens vackra dotter in till stan. Det tar ett par timmar. Efter att en timme har gått har de inte sagt ett ord till varandra.
- Jag är så rädd, Johan! Pep plöptsligt bonddottern.
- Vadå för, svarade Johan kaxigt.
- Att du ska kyssa mig och ta mig på brösten, fnittra den vackra flickan.
- Det kan jag väl inte... jag måste ju hålla i tömmarna, sa drängen tjurigt.
- Äsch, sa bonddottern rodnade, tömmarna... dom kan väl jag hålla i.

Av Miss Iskalla - 7 januari 2008 10:54

Bonden och drängen är ute på älgjakt tillsammans. Plötsligt lyfter bonden geväret och slänger iväg ett skott. Otroligt, men det brakar till bakom en jättelik gran.
En bjässe till älg stupar.
- Hurra! Hurra! Vrålade drängen. Vi har skjutit en älg!
- Vadå? Vilka jävla VI! Muttra bonden.
Framkomna till det nedlagda bytet konstaterar bonden:
- Fan... Vi har skjutit grannens häst!
- Jaså? Säger drängen surt... vilka jävla VI?

Av Miss Iskalla - 7 januari 2008 10:53

En blond kvinna är ute och kör med sin nya sport bil. Men plösligt går bilen sönder. Fan tänker kvinnan. Som tur är fans det en bondgård i närheten, som hon gick till. Kvinnan knackade på dörren och bonden öppnar.
- Min bil har gått i sönder, kan jag få stanna här i natt?
- Ja, du kan stanna om du lovar att inte smussla med mina drängar, Karl-Oskar och Alfred.
Hon tittar in genom dörren och ser de två drängarna. Hon uppskattar att de är i 20 års åldern.
- Okey, jag lovar, säger hon.
När alla har gått och lagt sig börjar kvinnan bli kåt.
Hon gick in till de två drängarna och säger:
- Drängar, ska jag visa er vägen till världen?
- Vaa?
- Det ända är att jag inte vill bli gravid så ni måste ha de här gummina på er, sa kvinnan. Hon satte på gummina på drängarna som tittade förvånat på varandra och så satte kvinnan i gång med att visa drängarna vägen till världen.

------40 år senare-------
Karl-Oskar och Alfred sitter i en porsche och diggar till en ny Techno låt.
Karl-Oskar säger:
- Alfred?
- Ja svarar Alfred.
- Kommer du i håg den där kvinnan som kom till oss för 40 år sen och frågade om skulle visa oss vägen till världen, sa Karl-Oskar.
- Ja, sa Alfred. Jag kommer i håg.
- Bryr du dig om hon blir gravid? Frågar Karl-Oskar.
- Nix, det gör jag inte, svara Alfred.
- Inte jag i heller så varför tar vi inte av oss de här.............

Av Miss Iskalla - 7 januari 2008 10:52

Kyrkoherde Jansson hade installerats i det lilla samhället. Gick runt bland gårdarna och bekantade sig. Kom även till lantbrukare Olsson, där han följde med på en rundvandring på åkrar och i ladugården. Blev bjuden på kaffe och det var då han såg en underlig syn genom köksfönstret:
En tupp klädd i skjorta och byxor!
- För att han inte ska bli förkyld, sa bonden.
- Ja, men det ser ju inte klokt ut, sa herden.
- Ha! sa bonden. Då skulle ni se när han försöker sätta på hönsen och håller fast dom med ena foten och försöker kränga av sig brallorna med den andra.

Presentation

Komentera gärna en historia när du hittar någon du gillar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Omröstning

Tycker du att det är kul att läsa historierna som jag lägger ut nästan varje dag?
 Älskar dom
 Ja det gör jag
 Lite granna
 Nja
 Si-så-där
 Hatar dom
 Vet inte
 Har inte läst någon

Besöksstatistik

Miss Iskalla's gästbok

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards