Alla inlägg den 23 juli 2007

Av Miss Iskalla - 23 juli 2007 11:06

Tillbringar du mer och mer tid framför datorn och Internet?

Har dina kinder fått den där härligt vita nyansen som monitorn frambringar då man suttit för länge framför den?För att veta om du är beroende av Internet kan du göra testet här nedan, svara ärligt på frågorna och sedan se om det är dags att vara orolig eller inte.


1. Vad tycker du är bra namn på barn?

  • Karl och Jenny.
  • Bill Gates IV.
  • Mozilla och Dotcom.

2. Vad är en telefon?

  • En grunka med en rund sak som du snurrar på och sedan kan du prata med andra personer.
  • En kommunikationsapparat med 12 knappar.
  • Något som du ansluter till ditt modem.

3. Vilken interpunktion är mest korrekt?

  • Jag har haft en underbar dag!
  • Jag har haft en **underbar** dag!!!
  • Jag har haft en underbar dag :-)

4. Du vaknar upp klockan fyra på morgonen och bestämmer dig för att

  • Besöka toaletten.
  • Fixa något att äta.
  • Kolla om du fått någon e-post.

5. Vad är RAM och ROM?

  • Något man sätter runt målningar och en stad i Italien.
  • Hulkiga snubbar på TV4:s Gladiatorerna.
  • Jag behöver mer av det första och ska snart uppgradera den senare.

6. För att undvika virus så bör du

  • Akta mig för folk som hostar och nyser.
  • Inte läsa e-post som heter "Good times".
  • Låta virusprogrammen scanna samtliga hårddiskar varje gång datorn startar.

7. Då du vill köpa något annorlunda som är svårt att få tag på, så

  • Frågar du dina vänner om de vet var man kan få tag på saken.
  • Kollar du i Gula Sidorna.
  • Kollar du Yahoo!

8. Då du har köpt en ny elektrisk sak som du inte vet hur man ska använda så

  • Ringer du stället där du köpte saken.
  • Ringer du tillverkarens 020-nummer.
  • Kollar du tillverkarens hemsida på nätet och letar upp sidan med FAQ.

9. Då du vill träffa lite nya, snygga tjejer så

  • Går du ut på stan och letar upp en bra klubb.
  • Slår du på teven och letar upp en kanal med Baywatch.
  • kollar du alt.binary nyhetsgrupperna.

10. Du presenterar du dig själv på fester?

  • Hej, jag heter Jenny.
  • Hej, jag är Fisk.
  • Hej, jag är en het blondin, med stora bröst.

11. Då du är intresserad av någon på en fest så säger du

  • Berätta mer om dig själv.
  • Vilket stjärntecken är du född i?
  • Vad är din Profil?

12. Om du verkligen gillar den personen säger du

  • Skulle jag kunna få ditt telefonnummer?
  • Vad har du för epost-adress?
  • Ska vi chatta på en privat kanal?

13. Du jag säger "spam" så tänker du

  • Spämm? Heter du inte spann?
  • Icke önskvärd reklampost.
  • Jag postbombar alla spammare!!

14. Då du får ännu en CD-skiva från AOL så säger du

  • Suck, jag behöver inte ett muggunderlägg till.
  • Toppen! En frisbee till!
  • Suveränt! Jag använder en falsk identitet och använder alla femtio timmarna!

15. Då du behöver fakta om något så

  • Öppnar du Bra Böckers lexion som står i bokhyllan.
  • Sätter du i Nationalencyklopedin i din CD-ROMspelare.
  • Går du till www.altavista.digital.com.

16. Då du skriver brev så

  • Placerar du en penna mot en bit papper och skriver.
  • Öppnar du Eudora.
  • Frågar du: Vad är ett brev? Är det som e-post?

17. Enligt vilket exempel skulle du skriva ditt namn?

  • Adam Gustafsson
  • Adam Gustafsson :-)
  • _-''MaNgLeR''-_

18. Du rättar till stavfel med

  • Ett suddigummi.
  • Tipp-Ex.
  • Backspace eller delete.

19. Du skriver under brev med


20. För att ta en kopia på ett brev så

  • Använder du karbonpapper och lägger en blank papperssida under.
  • Lägger det i kopieringmaskinen.
  • Kollar du katalogen för skickade e-post-meddelanden.

Resultat

Ge dig själv noll poäng för varje "a" svar, fem för varje "b" svar och tio för varje "c" svar.


Om du fick 150 poäng eller mer är det dags att sälja datorn och logga in dig i något som kallas verkligheten.


Om du fick mellan 50 och 145 poäng så lever du ett liv i harmoni mellan verkligheten och Internet.


Om du fick 50 poäng eller mindre läste du antagligen inte så här långt.

Av Miss Iskalla - 23 juli 2007 10:59

  • Det kan vara uppe eller nere. Det är roligare då det är uppe, men det är svårt att verkligen få något riktigt jobb gjort.

  • För länge sedan var dess enda uppgift att överföra information som var vital för mänsklighetens överlevnad. En del tycker fortfarande att det är det enda det borde användas till, men de flesta använder det endast för nöjes skull.

  • Det har inget samvete och inget minne. Utlämnad till sina egna uppgifter kommer det att göra samma dumma sak som för en liten stund sedan.

  • Det medför ett sätt att påverka andra människor. En del tar denna påverkan väldigt seriöst, andra menar att det är ett skämt. Ibland är det svårt att säga vad det är för sorts människor du har att göra med innan det är för sent.

  • Om du inte har bra skydd så kan det sprida virus.

  • Det har ingen egen hjärna. I stället använder det din. Om du använder det för mycket kan du märka att det är blivit svårare och svårare att tänka sammanhängande.

  • Om du inte är försiktig vad du gör med det, kan du hamna i stora besvär.

  • Det har sin egen kalender. Hur goda dina syften än är, så kommer det att ändra ditt beteende. Senare kommer du att fråga dig själv: "Varför gjorde jag det?"

  • En del har det, andra inte.

  • De som har det skulle bryta ihop om de skulle förlora det. De tror att de som inte har det är underlägsna. De tror att det ger dem makt. De har fel.

  • De som inte har det kan kanske gå med på att det är en kul grej, men tror samtidigt att det inte är värt det ståhej som de som har det gör över det. Dock, många av de som inte har det skulle vilja pröva på det.

  • Då du har börjat leka med det, är det svårt att sluta. Vissa människor skulle leka hela dagen om de inte hade något arbete att göra.

Av Miss Iskalla - 23 juli 2007 10:57

  • 89% av de tillfrågade personerna är tämligen förolämpade av att vara med i en mailinglista. Inom två veckor efter att de fått det första mailet från listan, har 90% av dessa 89% startat egna mailinglistor.

  • 75% av nätmissbrukarna medger att deras missbruk är ohälsosamt eftersom det ger mindre tid över för TV-tittande.

  • 98% av de tillfrågade skulle hellre ta emot oönskad reklam i sin mailbox än mormors filosoferande om "varför kärleken är som en blomma".

  • 100% av de intervjuade tyckte att de ansvariga för webbsidor som inte laddas in på minst 30 sekunder, borde vara skyldiga att skicka besökarna varsin gratis pizza.

  • 50% av personerna på Internets anslagstavlor tycker att någon annan på anslagstavlan är en komplett idiot. 50% tycker att de andra 50 procenten är ännu större idioter.

  • Två procent av Internetpopulationen tror att ".net" är den helt klart största och bästa av alla Top Level Domains. De återstående 98 procenten av Internetpopulationen förstod inte frågan.

  • 78% av människor som köper saker över nätet känner sig tryggare över lämnar ut sin kreditkortsinformation till ett etablerat företag som "Nationella Horhuset" än till ett mindre känt företag som "Miguels flickor".

  • 94% av nätanvändarna klagar över att det är svårt att hitta häftiga sajter på Internet. 43% av dessa användare tycker att deras webbläsare är värdelös eftersom den inte automatiskt lägger in bokmärken till de häftiga sajterna.

  • I jämförelse med bara 19% förra året, så sade sig i år 89% av emailanvändarna inte våga öppna bifogade filer av rädsla för datavirus. 56% av dessa 89% hävdade att de vidtagit nödvändiga åtgärder. 3% har laddat hem antivirusprogram och 53% har köpt sig munskydd som skyddar mot bakterier.

  • Chansen är 99,9% att stammisen på chatten, "Stor30cmDonJuan", inte alls har 30 centimeter och inte alls är döpt till Don Juan.

Av Miss Iskalla - 23 juli 2007 10:54

  • De enda gångerna du vistas utomhus är när du ska gå och köpa öl.
  • Dina grannar har börjat slå din gräsmatta med lie.
  • Dina bästa vänner har glömt vem du är.
  • Du aldrig har sett dina nya bästa vänner i verkligheten.
  • Din kaffebryggare är påslagen klockan 03:00.
  • Enda gången du svarar dina barn är om de använder ditt smeknamn från chatten.
  • Du har slut på tomma videoband att spela in dina favoritprogram på.
  • Dina hyllor är fulla av videoband du förmodligen aldrig kommer att titta på.
  • Du ringer runt till alla du känner för att försäkra dig om att inte bli avbruten innan du kopplar upp dig på nätet.
  • Du tittar på någon och inte kan komma ihåg hans namn eftersom det inte står skrivet ovanför hans huvud.
  • Du säger "BRB" varje gång du går på toaletten.
  • Det känns jobbigt att behöva avbryta chatten för att gå på toa.
  • Du är ledsen för att du tog en treårsprenumeration på dagstidningarna.

Av Miss Iskalla - 23 juli 2007 10:49

Internetsurfare kan ibland engagera sig i vad som i folkmun går under namnet "cybersex". Ofta blir de fantasier som utbytes över nätet väldigt oanständiga. Men sedan finns det de som inte riktigt förstår vad cybersex går ut på, och som du kan läsa i utskiften nedan så finns det de som absolut inte har en susning om vad det går ut på. Fast å andra sidan kanske han har fattat galoppen från början...


< Välhängd > Hejsan Sötnos, hur ser du ut?


< Sötnos > Jag har en röd silkesblus och skor med höga klackar på mig. Jag tränar varenda dag och är i perfekt skick. Mina mått är 98-65-98. Hur ser du ut?


< Välhängd > Jag är en och åttio lång och väger ungefär 135 kilo. Jag har glasögon och har på mig ett par jeans som jag köpte på UFF i dag. En T-shirt har jag också, fast den ser inte så bra ut, den har några fläckar från middagen jag åt förut... också luktar den lite konstigt.


< Sötnos > Jag vill ha dig. Vill du leka lite med mig?


< Välhängd > Okej.


< Sötnos > Vi är i mitt sovrum. Ljuv och lugn musik kommer från stereon, och det brinner levande ljus på min artonhundratalsbyrå och på mitt nattduksbord. Jag ser in i ditt ögon och ler. Min hand letar sig ner mot ditt skrev och börjar smeka bulan på dina byxor.


< Välhängd > Jag sväljer ljudligt och börjar svettas ymnigt.


< Sötnos > Jag drar upp din t-shirt och kysser ditt bröst.


< Välhängd > Jag knäpper upp din blus. Mina händer skakar.


< Sötnos > Jag stönar tyst.


< Välhängd > Jag tar din blus och drar av dig den sakta.


< Sötnos > Jag kastar mitt huvud bakåt av välbehag. Det svala silket glider av min varma kropp. Jag smeker din byxbula snabbare och hårdare.


< Välhängd > Min hand rycker spasmiskt till och river upp ett hål i din blus. Jag är ledsen för det, det var inte meningen.


< Sötnos > Det är okej, den var inte så dyr.


< Välhängd > Jag kan betala för den.


< Sötnos > Bry dig inte om det. Jag har en svart spetsbehå. Mina mjuka bröst höjer och sänker sig fortare och fortare, ju mer upphetsad jag blir.


< Välhängd > Jag fumlar med spännet på din behå. Jag tror den sitter fast. Har du en sax i närheten?


< Sötnos > Jag tar din hand och kysser den mjukt. Med min andra hand knäpper jag upp min behå. Den glider av min kropp. Den ljuva luften smeker min kropp.


< Välhängd > Hur gjorde du det där egentligen? Jag tar upp behån och undersöker spännet.


< Sötnos > Jag kröker min rygg. Oh min älskling, jag vill känna dig kyssa min kropp.


< Välhängd > Jag släpper behån. Nu kysser jag din, du vet, bröst. De är fina!


< Sötnos > Jag kör mina fingrar genom ditt hår. Nu biter jag lätt i ditt öra.


< Välhängd > Plötsligt nyser jag. Dina bröst är täckta av ett lager spott och slem.


< Sötnos > Va?


< Välhängd > Jag ber om ursäkt. Verkligen.


< Sötnos > Jag torkar av mina bröst med vad som finns kvar av min blus.


< Välhängd > Jag tar blusen från dig och släpper ner den på golvet med en ljudlig plopp.


< Sötnos > Okej. Jag drar ner dina jeans och smeker ditt hårda verktyg.


< Välhängd > Jag skriker som en stucken gris. Dina händer är iskalla. Hjälp!


< Sötnos > Jag drar upp min minikjol. Ta av mina trosor!


< Välhängd > Jag drar av dina trosor. Min tunga är överallt, inne och ute och .. vänta lite.


< Sötnos > Vad är det?


< Välhängd > Jag har fått ett hår i halsen. Jag håller på att kvävas.


< Sötnos > Är du okej?


< Välhängd > Jag har en hostattack.


< Sötnos > Kan jag hjälpa till?


< Välhängd > Jag springer till köket och letar snabbt igenom dina skåp. Var har du dina glas?


< Sötnos > I skåpet över diskbänken.


< Välhängd > Jag dricker ett glas vatten. Så, det var bättre.


< Sötnos > Kom tillbaka till mig, min älskling.


< Välhängd > Jag håller på och diskar glaset nu.


< Sötnos > Jag väntar på dig i sängen.


< Välhängd > Jag torkar glaset. Nu ställer jag tillbaka det i skåpet. Nu kommer jag tillbaka till sovrummet. Vänta lite... det är mörkt. Jag är vilse. Var ligger sovrummet någonstans?


< Sötnos > Sista dörren till vänster längst ner i hallen.


< Välhängd > Jag har hittat den.


< Sötnos > Jag drar av dig dina jeans. Jag stönar. Jag vill ha dig. Nu!


< Välhängd > Jag med.


< Sötnos > Jeansen är av. Jag kysser dig passionerat. Våra nakna kroppar pressas mot varandra.


< Välhängd > Ditt ansikte trycker in mina glasögon in i mitt ansikte. Det gör ont.


< Sötnos > Varför tar du inte av dig dina glasögon?


< Välhängd > Hmm... jag kan inte se så bra utan dem. Men okej. Jag lägger mina glasögon på ditt nattduksbord.


< Sötnos > Jag böjer mig fram över sängen. Kom in i mig, älskling!


< Välhängd > Jag måste pinka. Jag fumlar mig fram genom rummet, halvblind, och hittar till slut badrummet.


< Sötnos > Skynda dig tillbaka.


< Välhängd > Jag hittar badrummet. Det är mörkt. Jag känner mig fram till toaletten. Jag lyfter locket.


< Sötnos > Jag väntar ivrigt på att du ska komma tillbaka.


< Välhängd > Jag är färdig. Jag försöker spola, men... Oj då!


< Sötnos > Vad är det nu då?


< Välhängd > Jag har upptäckt att jag har pinkat i din tvättkorg. Jag är hemskt ledsen. Jag är på väg tillbaka till sovrummet nu, fumlar mig fram igen.


< Sötnos > Mmm, ja, kom nu.


< Välhängd > Okej, nu ska stoppa in min... du vet …sak … i din …. du vet... kvinnosak.


< Sötnos > Ja! Gör det! Kom igen!


< Välhängd > Jag smeker din stjärt. Den känns så skön. Jag kysser dig i nacken. Hmm, jag har lite problem här.


< Sötnos > Jag rör min bak fram och tillbaka, och stönar ljudligt. Jag står inte ut längre! Kom in i mig! Sätt på mig!


< Välhängd > Jag kan inte.


< Sötnos > Va?!


< Välhängd > Jag är tillfälligt impotent! Jag kan inte få till en erektion!


< Sötnos > Jag ställer mig upp och vänder mig om. Jag är väldigt skeptisk.


< Välhängd > Jag rycker på axlarna och ser ledsen ut. Jag ska leta upp mina glasögon för att se vad det är som är som inte stämmer här.


< Sötnos > Gör dig inte besväret, du. Jag håller på och klär på mig. Nu sätter jag på mig mina trosor, och nu tar jag på mig min våta, trasiga blus.


< Välhängd > Nej, vänta! Jag kisar och försöker hitta ditt nattduksbord. Jag känner mig fram längs byrån, och vräker omkull parfymflaskor, fotoramar och dina ljus.


< Sötnos > Jag knäpper min blus. Nu sätter jag på mig mina skor.


< Välhängd > Jag har hittat mina glasögon. Nu sätter jag på mig dem. Oh herregud! Ett utav dina ljus har trillat ner på gardinen. Din gardin står i ljusan låga! Jag står och pekar på den, och vet inte riktigt vad jag ska ta mig till...


< Sötnos > Dra åt helvete. Nu loggar jag av, din djäkla förlorare!


< Välhängd > Nu brinner mattan också! Ojojojoj...


< Sötnos >  …...........

Av Miss Iskalla - 23 juli 2007 10:46

Till min kära make.


Jag skickar detta brev via Internet, så att jag kan vara säker på att du kommer att läsa det. Jag ber om ursäkt för metoden, men jag tänkte bara berätta vad som hänt här hemma sedan din dator gjorde intåg i våra liv för två år sedan.


Barnen mår bra, Erik är sju år gammal nu och är en begåvad och vacker pojke. Han har börjat intressera sig för konst. Han gjorde en familjetavla i skolan och alla personer blev mycket bra, han lyckades också med ditt bakhuvud. Du kan vara väldigt stolt över honom.


Lilla Anna fyllde tre år i september. Hon är väldigt lik dig när du var i den åldern. Hon är söt och också väldigt smart. Hon minns fortfarande att du umgicks med oss hela hennes födelsedag. Det var en fin dag för henne, trots att det blåste och vi hade strömavbrott.


Jag mår bra. Jag blonderade håret för ungefär ett år sedan, och upptäckte att det faktiskt är mycket roligare. Hans... …jag menar herr Olsson, avdelningschefen, har visat ett stort intresse för min karriär och har blivit en god vän till familjen.


Jag har upptäckt att städningen har blivit mycket enklare sedan jag insåg att du inte stördes av att bli dammsugaren, men att damningen gjorde att du nös. Huset är också fint. Vi målade om vardagsrummet förra året, jag är säker på att du märkt det. Jag såg till att skära hål i skyddsplasten så att du inte skulle störas.


Ja, min kära, jag måste tyvärr sluta nu. Hans, eh, herr Olsson har bjudit oss på skidresa och jag måste packa. Jag har anställt en husa som kommer att ha hand om huset medan vi är borta. Hon kommer att städa, fylla på din kaffekopp och servera dina måltider vid skrivbordet, precis som du vill ha det.


Jag hoppas att du och datorn kommer att ha det bra medan vi är borta. Jag, Erik och Anna kommer att sakna dig. Tänk på oss medan datorn startar om.


Kram, Karin.

Presentation

Komentera gärna en historia när du hittar någon du gillar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Omröstning

Tycker du att det är kul att läsa historierna som jag lägger ut nästan varje dag?
 Älskar dom
 Ja det gör jag
 Lite granna
 Nja
 Si-så-där
 Hatar dom
 Vet inte
 Har inte läst någon

Besöksstatistik

Miss Iskalla's gästbok

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards