Alla inlägg den 13 juli 2007

Av Miss Iskalla - 13 juli 2007 12:10

Jag vill bli ingenjör när jag blir stor, det är ett roligt arbete och lätt.
Därför finns det så många ingenjörer idag, och varje dag blir det fler.
Ingenjörer behöver inte gå så mycket i skola. De måste lära sig programmeringsspråk så att det kan tala med datorer. Jag gissar att de måste kunna läsa också så att de vet vad det är fråga om när allt trasslar till sig.


Ingenjörer måste vara modiga så att de inte blir rädda, när allt trasslar till sig mer än möjligt, eller när de måste tala främmande språk på utländska så att de vet vad de ska göra.


Jag gillar också lönen som de får. De får mer pengar än de hinner använda. Det beror på att alla vet att ingenjörerna har ett svårt arbete utom ingenjörerna som vet hur lätt det är. Det finns inte så mycket som jag inte tycker om, utom att kvinnorna tycker om ingenjörerna och vill gifta sig med dom, så man måste köra bort dom, så dom inte stör.

Jag hoppas att jag inte blir allergisk mot kontorsdamm så att jag inte kan bli ingenjör. Jag blir sjuk av vår hund. Om jag blir allergisk mot kontorsdamm kan jag inte bli ingenjör och då måste jag arbeta.

Av Miss Iskalla - 13 juli 2007 12:09

Ungar säger de mest härliga saker. Många lärare måste hålla med om det, och följande citat kommer från vad eleverna har skrivit i sin uppsatser:


Futurum av "jag ger" är "jag tar".


Beståndsdelarna av talet är lungor och luft.


Invånarna i Moskva kallas Moskiter.


Vi föder inte upp silkesmaskar i USA, för vi får vårt silke från rayon. Han är en mycket större mask och ger mer silke.


En biprodukt av att föda upp nötkreatur är kalvar.


Ordet byxor är en ovanligt substantiv eftersom det är singular högst upp och plural längst ner.


Blodet cirkulerar i kroppen genom att rinna ner i ett ben och upp i det andra.


En person borde ta ett bad på sommaren, men inte så ofta på vintern.

Av Miss Iskalla - 13 juli 2007 12:06

Om du vill ha något dyrt så fråga mormor och morfar.
Matthew, 12 år


Ha alltid på dig en hatt när du matar fiskmåsar.
Rocky, 9 år


Sov med kläderna på så är du redan påklädd på morgonen.
Stephanie, 8 år


Spola aldrig toaletten när din pappa är i duschen.
Lamar, 10 år


Fråga aldrig om något som kostar mer är femtio kronor när dina föräldrar håller på med deklarationen.
Carrol, 9 år


Irritera aldrig en gravid mamma.
Nicholas, 11 år


Var aldrig så mätt att du inte orkar någon efterrätt.
Kelly, 10 år


Svara inte din pappa när han är arg och frågar dig, "Ser jag dum ut?"
Heather, 16 år


Tala aldrig om för mamma att hennes bantning inte fungerar.
Michael, 14 år


Retas inte med din syster när hon håller i ett baseballträ.
Joel, 12 år


När du får ett dåligt betyg i skolan så visa det för din mamma när hon pratar i telefon.
Alyesha, 13 år


Spotta aldrig när du åker berg och dalbana.
Scott, 11 år


Hitta aldrig på något hyss på en polisstation.
Sam, 10 år


Var kritisk mot cafeteriamat när det ser ut som att den rör sig.
Rob, 10 år


Berätta aldrig för din lillebror att du inte tänker göra som mamma säger.
Hank, 12 år


Kom ihåg att du aldrig blir för gammal för att hålla din pappa i handen.
Molly, 11 år


Lyssna på din hjärna. Den har mycket information.
Chelsey, 7 år


Håll dig undan katrinplommon.
Randy, 9 år


Utmana aldrig din lillebror att måla familjens bil.
Phillip, 13 år


Glöm kakan, ät upp strösslet på den.
Cynthia, 8 år

Av Miss Iskalla - 13 juli 2007 12:04

Barn är ett folk med en ofantlig mängd visdom. De kommer på lagar och regler för helt vardagliga händelser som en vuxen person inte skulle ha tänkt på, eller ens tänkt på att ägna lite energi åt. Följande råd och regler kommer från just dessa barn.


"Hur mycket du än försöker så kan du inte döpa katter."

"Då din mor är arg på din far, låt henne inte borsta ditt hår."

"Be aldrig din treåriga lillebror att hålla en tomat."

"Du kan inte tilltro hundar att vakta din mat."

"Att läsa vad folk skriver på parkbänkar kan lära dig mycket."

"Nys inte då någon håller på och klipper ditt hår."

"Valpar har dålig andedräkt även efter de har ätit en ask med halstabletter."

"Håll aldrig en katt då någon sätter på dammsugaren."

"Skolmat fastnar på väggar."

"Du kan inte gömma en bit broccoli i ett glas med mjölk."

"Bär inte polkagrisrandiga trosor och vita shorts. Det spelar ingen roll hur söta trosorna är, gör det inte!"

Av Miss Iskalla - 13 juli 2007 12:01

Kära pastorn, jag vet att Gud älskar alla, men han har aldrig mött min syster.
Arnold, 8 år


Kära pastorn, kan inte du säga i din predikan att Peter Peterson har varit snäll hela veckan. Jag är Peter Peterson.
Peter, 9 år


Kära pastorn, min pappa skulle också kunna vara präst. Varje dag så ger han oss en predikan om något som vi gjort.
Robert Anderson, 11 år


Kära pastorn, tyvärr kunde jag inte lämna några pengar i kollekten för min pappa ville inte höja min veckopeng. Kan inte du ha en predikan om högre veckopeng?
Patty, 10 år


Kära pastorn, min mamma är väldigt religiös. Hon går till kyrkan varje vecka för att spela bingo, även om hon är förkyld.
Annette, 9 år


Kära pastorn, jag skulle vilja komma till himlen någon dag för jag vet att min bror kommer inte att vara där.
Stephen, 8 år


Kära pastorn, jag tror att det skulle komma mycket mer folk till din kyrka om du flyttade den till Disneyland.
Loreen, 9 år


Kära pastorn, jag tyckte om din predikan där du sa att en god hälsa är viktigare än pengar, men jag vill fortfarande ha högre veckopeng.
Eleanor, 12 år


Kära pastorn, kan inte du be en bön för alla piloter. Jag flyger till Kalifornien i morgon.
Laurie, 10 år


Kära pastorn, jag hoppas att jag kan komma till himlen någon dag, men hellre senare än förr.
Ellen, 9 år


Kära pastorn, be en bön för vårt brännbollslag. Vi behöver Guds hjälp eller en ny brännare.
Alexander, 10 år


Kära pastorn, min pappa säger att jag borde lära mig de tio budorden. Men jag tror inte jag vill det för vi har redan en väldig massa regler hemma.
Joshua, 10 år


Kära pastorn, vem ber Gud till? Har Gud en Gud?
Christopher, 9 år


Kära pastorn, finns det några djävlar på jorden? Jag tror nämligen att det finns några i min klass.
Carla, 10 år


Kära pastorn, jag tyckte om din predikan i söndags. Speciellt när den var över.
Ralph, 11 år


Kära pastorn, hur vet Gud vilka som har varit snälla och vilka som varit onda? Talar du om det för honom, eller läser han det i tidningen?
Marie, 9 år

Av Miss Iskalla - 13 juli 2007 11:57

Dom kommer i ett ägg och sen åker dom ut ur pappans snopp och in i mammans mage. Sen växer dom och kommer ut. Det tar kanske 14 dagar. Dom kommer ut genom rumpan. Jag har sett det på TV.
Robin, 5 år


De bajsas ut av mamman. Innan var det ett ägg. Det hoppade in i mamman från pappan.
Martin, 4 år


De kommer från mammans mage. De kommer ut från mufflan. Vet inte hur de kommer in.
John, 4,5 år


Ja, det är frön i pappans, ja här (pekar). Då kommer de genom slidan till mamman. Det frö som kommer först, ja det får bli bebisen. Om två kommer så blir det tvillingar. Sen måste bebisen stanna inne i mamman tills den känner att magen är tillräckligt tjock. Sen får man åka till, vad heter det, BVC. Sen får man ta ut bebisen. Jag vet inte riktigt hur, men man får ta i.
Viktor, 6 år


Först är man i pappas mage. Sen är man i mammas mage. Sen kommer man ut. Man får åka till sjukhuset.
Marcus, 4 år


Jag har sett det på TV. Först är det massor av frön. Sen flyter de in i mammans mage.
Jenny, 6 år


Först är det ett litet frö som växer och växer och mammans mage blir tjockare och tjockare. Sen när den är tillräckligt stor kommer den ut.
Christopher, 4 år


Först är det ett litet frö. Sen kommer det massa såna här som ser ut som små saker. Sen simmar dom in i en liten grej. Sen växer och växer och växer dom i ett par dagar. Den ligger inne i en liten rund grej i magen på mamman.
Ida, 5 år


Först så har pappa frön i snoppen, så kommer det till mamma. Då har hon ägg i magen. Det blir kapplöpning. Den som vinner blir bebisen.
Malin, 6 år


Först är det en mamma och en pappa, sen *viskar* knullar dom, sen blir det ägg i mammans mage och sen så kommer frön från pappans snopp. Det som kommer först fram till ägget blir ett barn.
Sofia, 6 år


Först är de frön i pappan. Sen blir de större och större och större. Sen blir de bebisar.
Marcus, 5 år


Här bak, genom baken på mamman. Om man blir tjock så kommer det en bebis. Den bara var där hela tiden, liksom.
John, 4,5 år

Presentation

Komentera gärna en historia när du hittar någon du gillar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Omröstning

Tycker du att det är kul att läsa historierna som jag lägger ut nästan varje dag?
 Älskar dom
 Ja det gör jag
 Lite granna
 Nja
 Si-så-där
 Hatar dom
 Vet inte
 Har inte läst någon

Besöksstatistik

Miss Iskalla's gästbok

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards