Alla inlägg den 12 juli 2007

Av Miss Iskalla - 12 juli 2007 13:52

I stadens park har det stått två statyer, i evigheter verkar det som, mitt emot varandra, en manlig och en kvinnlig.En dag kom en trollkarl fram till dem och sa:"Ni har nu stått här i 200 år, så jag ska vara snäll och förvandla er till levande människor i 30 minuter. Men kom ihåg — det är bara 30 minuter, så använd dem väl.Trollkarlen svängde med sitt trollspö och de två statyerna försvann bakom närmast buske, där det hördes fniss, skratt och lite annat med. Efter femton minuter kom de tillbaka alldeles utsjasade och trollkarlen frågade varför de inte gjorde det en gång till eftersom de fortfarande har femton minuter till godo. Då vände sig den manliga statyn mot den kvinnliga och sa:"Ok, men den här gången håller du duvan också skiter jag på den!"

Av Miss Iskalla - 12 juli 2007 13:41

Två idioter var ute och gick, det var kväll.
Den ena tände sin ficklampa och lyste rakt upp i luften, då sa han:
"Jag slår vad om att du inte kan klättra uppför ljusstrålen!"
Då svarade den andre:
"Jodå, det kan jag visst, men då släcker du bara."

Av Miss Iskalla - 12 juli 2007 11:49

"På min tid hade vi inga katter eller hundar. Allt jag hade var Silverhingsten, min älskade lilla pappersklämma."


"På min tid var inställningen till saker och ting annorlunda. Till exempel så tyckte inte kvinnorna om sex. Ja, det var i alla fall vad de sa åt mig."


"När jag var i din ålder hade vi inte låtsashundbajs. Vi hade bara riktigt hundbajs och ingen tyckte att det var ett dugg roligt."


"På 70-talet hade vi ingen rymdkapsel att vara upphetsade över. Vi fick nöja oss med folk som gick omkring på månen."


"På min tid hade vi inga dagar. Det fanns bara arbetstid, tid för bön, och tid för att sova. Sheriffen brukade gå runt och tala om för alla när det var dags att byta."


"På min tid kunde folk bara drömma om att lifta med en komet."


"På min tid hade vi inte speciella restauranger som serverade hälsomat. Varje dag åt vi mängder av lätt igenkännbara djurdelar, tillsammans med potatis dränkt i fett från samma djur. Och vi är alla starka som AAGGKK-GAAK. Urrk. Duns."


"På min tid hade vi inga miniräknare. Vi fick räkna addition på fingrarna, och när vi skulle räkna subtraktion var vi tvungna att amputera en del av fingrarna."


"På min tid fick vi aldrig höra den där smått utskällande rösten som sa "Dörrarna stängs". Vi gick på tåget, dörrarna stängdes, och om din hand stack ut skrapades den mot tunnelväggen hela vägen till Silver Spring-stationen och var en blodig stump vid ankomsten. Fast tågbiljetten kostade bara en dollar."


"På min tid hade vi inget vatten. Vi var tvungna att själva slå ihop väte- och syreatomer."


"På min tid hade vi inte Astrid Lindgren. Nej, vänta. Jo, det hade vi."


"Barn av idag tror att världen kretsar kring dem. På min tid kretsade solen runt jorden och jorden satt fast på ryggen på en jättesköldpadda."


"På min tid bar vi byxorna uppdragna ända till armhålorna. Vansinnigt obekvämt, men vi såg eleganta ut."


"På min tid var inte "60 minutes" bara en bunt gråhåriga liberala 80-åriga män. Det var en bunt gråhåriga liberala 60-åriga män."


"På min tid hade vi inte virtual reality. Om en enögd barbarisk krigare jagade dig med en yxa var du tvungen att hoppas att du kunde springa ifrån honom."

Av Miss Iskalla - 12 juli 2007 11:48

Att jobba som vakt i en nationalpark måste vara kul, speciellt när man får sådana här frågor:


Grand Canyon National Park
  • Har detta byggts upp av människor?
  • Tänder ni ljusen på natten?
Everglades National Park
  • Är alligatorerna riktiga?
  • Är baby-alligatorerna till salu?
  • Var är alla åkattraktioner?
  • När avgår två-bussen?

Denali National Park (Alaska)
  • När matar ni björnarna?
  • Kan du visa mig var snömannen bor?
  • Hur ofta plöjer ni tundran?
  • Hur mycket väger Mount McKinley?

Mesa Verde National Park
  • Var det människor som byggde detta, eller var det indianerna?
  • Varför byggde de ruinerna så nära vägen?
  • Känner du till några oupptäckta ruiner?
  • Varför bestämde indianerna sig för att bosätta sig i Colorado?

Carlsbad Caverns National Park
  • Vad finns i den outforskade delen av grottan?
  • Regnar det någonsin här inne?
  • Hur många pingisbollar skulle det få plats här inne?
  • Är detta allt? Ett hål i marken?

Yosemite National Park
  • Var har ni djurens burar?
  • När släpper ni på vattnet i Yosemite Falls?

Yellowstone National Park
  • Får Old Faithful utbrott på natten också?
  • Hur sätter ni igång den?
  • När sover killen som sätter igång den?
  • Vi hade inga som helst problem att hitta ingången till parken, men var har ni utgångarna?
Av Miss Iskalla - 12 juli 2007 11:43

New York Grand Opera Company har gett fria föreställningar i Central Park på onsdagkvällarnas friluftsteater, kallad "Sommarscen", i mer än tjugo år.

Teaterchefen Vincent La Selva svarar själv i telefonen i företagets lilla kontor, och i år började han skriva ner några av de frågor om föreställningarna som folk ställde när de ringde:


"Vad har ni tänkt göra åt vädret?"


"Jag skulle vilja gå på gratisföreställningen i Central Park. Vad kostar det?"


"Om det är gratis inträde, får jag då tillbaka mina pengar om det börjar regna?"


"Har ni en speciell rollbesättning om det börjar regna, eller är det samma personer som det står i tidningen?"


"Vilken tid vet ni om det kommer regna under föreställningen eller inte?"


"Om föreställningen startar halv åtta, vid vilken tid kommer då dirigenten in?"

Av Miss Iskalla - 12 juli 2007 11:40

  • ...kassörskor som stänger sin kassa precis när det blir din tur!
  • ...restaurangfolk som är så hängivna sitt yrke att de kommer till arbetet även om de är sjuka!
  • ...pratsamma frisörer med dålig andedräkt!
  • ...folk som finner nöje i andras olycka!
  • ...att hitta läppstiftsmärken på ert glas och det inte är er färg!
  • ...affärer som inte har den sak ni åkt 5 mil för att köpa!
  • ...föräldrar som korsförhör er pojkvän!
  • ...reservdäck som är tommare än det som ni ska byta!
  • ...folk som blir magsjuka i folksamlingar!
  • ...föräldrar som inte ser efter sina dålig uppfostrade busfrön på restauranger!
  • ...fårskallar som signalerar vänstersväng... och sen kör åt höger!
  • ...tandläkare med rejält håriga händer!
  • ...när det du köper ena dagen går på rea dagen efter!
  • ...restaurangbord med färgglatt mönster som totalt kamouflerar utspilld sås och mat!
  • ...tjejen som beskriver de egenskaper hennes idealman ska ha, och ingen av dom stämmer på er!
  • ...att höra hur det krasar under foten när ni letar efter en kontaktlins!
  • ...stora grabbar som röker där det är rökning förbjuden!
  • ...att träffa på chefen när ni meddelat att ni ligger hemma i influensan!
  • ...expediter som inte kan svara på en enda fråga utan att först fråga butikschefen!
  • ...att upptäcka att den person ni har skvallrat sönder under hela middagen satt i båset bredvid hela tiden!
  • ...att plötsligt upptäcka att toalettpappret är slut!
  • ...det kladdiga ämne som plötsligt kommer ut från fel ände av tuben!
  • ...att finna att näsduken är borta efter en verkligt häftig nysning!
  • ...att hitta den där chokladkakan du stoppade i fickan åtta timmar tidigare!
  • ...fårskallar som tutar i samma ögonblick som trafikljuset blir grönt!
  • ...er själv när ni lämnar dricks trots att ni vet att servicen inte var värd det!

Presentation

Komentera gärna en historia när du hittar någon du gillar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Omröstning

Tycker du att det är kul att läsa historierna som jag lägger ut nästan varje dag?
 Älskar dom
 Ja det gör jag
 Lite granna
 Nja
 Si-så-där
 Hatar dom
 Vet inte
 Har inte läst någon

Besöksstatistik

Miss Iskalla's gästbok

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards