Alla inlägg den 26 oktober 2007

Av Miss Iskalla - 26 oktober 2007 11:01

Det var en gång en kille som läste till veterinär. Slutprovet närmade sig och han kunde knappt någonting. Det gick dåligt på skrivningen och nu var det muntliga provet kvar. Läraren förhörde honom och blev irriterad att killen kunde så lite. Till slut sa han:
- Det är din sista chans, om du svarar rätt nu så blir du godkänd, men om inte får du gå om hela året. Min fråga är, kan man göra abort på en ko?
Det kunde inte killen svara på, och så klart blev han inte godkänd.
Ledsen gick han ut på gatan och såg en pub. Då gick han in på puben, satt sig vid bardisken, och började dricka. Bartendern såg att killen var bekymrad och ville hjälpa honom. Bartendern frågade:
- Vad är det som är fel? Berätta för mig!
Killen svarar:
- Vet du kanske om man kan göra abort på en ko?
- Oj! Utbrister bartendern, det har jag ingen aning om, men nog ligger du risigt till...

Av Miss Iskalla - 26 oktober 2007 10:55

Drängen på gården hade blivit getingstucken i snoppen, ute på ängen. Husbonden gav honom rådet att sticka ner den i kall filmjölk. Pigan gick förbi, stannade upp med förvåning i ansiktet.
Drängen:
- Har du aldrig sett en snopp förut?
Pigan:
- Jo, många gånger, men jag har aldrig sett någon fylla på den...

Av Miss Iskalla - 26 oktober 2007 10:48

Den unga flickan uppsökte regementets överste.
- Jag har blivit gravid, jag vet inte vad han heter, men han finns här på regementet.
Översten lät mannarna ställa upp sig och flickan gick led upp och led ner. Så pekade hon ut en soldat i andra ledet och en i femte.
- Jaha, sa översten. Det är alltså två stycken?
- Nej, sa flickan, jag menar att de två kan vi utesluta.

Av Miss Iskalla - 26 oktober 2007 10:45

Det var en gång tre myror som var bjudna på barndop. Tidigt på morgonen steg de upp, tvättade sig och kammade antennerna och fyllde på färsk myrsyra i tankarna. Så gav de sig iväg. Men fast de gick hela dagen, hann de inte fram innan det blev mörkt. De vek av från stigen för att leta reda på något lämpligt ställe att övernatta.
Under en tät gran låg en hovdam och sov.
Det här var på den tiden som damerna inte hade några underbyxor, så den första myran hittade lätt ett litet hål att krypa in i. Den andra myran kröp lite högre upp, där hittade han ett lämpligt avlångt hål att övernatta i. Den tredje myran klättrade ännu lite högre upp och hittade ett litet, litet hål, där han kröp in och lade sig att sova.
På morgonen kom de tre myrorna ut ur sina hål och tittade på varandra. Den första myran hade blivit alldeles svart, den andra hade blivit röd och den tredje var helt gul.
När de berättade för varandra hur natten hade varit sade den röda myran:
- Där jag skulle sova var det fullt av röd fruktsaft. Men det värsta var att mitt i natten kom där in en flintskallig herreman och började jaga runt väggarna i huset. När han inte fick tag i mig blev han så arg att han spottade på mig.
Den svarta myran berättade:
- Där jag sov var det mörkt och svart och luktade skit. Men nån herreman såg jag inte till. Däremot stod det en tiggare och dunkade med en säck mot min dörr halva natten.
Då sa den gula myran:
- Där jag låg var det väldigt trångt, men jag sov gott hela natten utan besök. Fast på morgonen förstod jag att jag hade lagt mig i duschen för då spolades jag ut fortare än kvickt!
Sedan den dagen finns det rödmyror, svartmyror och pissmyror.

Av Miss Iskalla - 26 oktober 2007 10:44

Tjejen till killen:
- Har du hört den om snoppen?
- Nää!
- Dra ner gylfen så ska jag dra den.

Av Miss Iskalla - 26 oktober 2007 10:43

Polismannen stoppade en röd sportbil och gick fram till den för att be föraren om körkort och registreringsbevis. Wow det var en riktigt läcker liten blondin det där!, tänkte han.
- Har du körkort och registreringsbevis?
- Vad är det för något?
- Jo körkort är en plast sak som man brukar ha i plånboken. Hon plockar fram körkortet och undrar vad registreringsbevis är för något.
- Registreringsbeviset visar vem som är ägare av bilen och det brukar finnas i handskfacket. Hon plockar fram det och polisen går tillbaka till sin bil för att ringa och kontrollera det. Hans chef undrar om det rör sig om en ur läcker blondin i en röd sportbil, jo visst det stämmer.
- Då går du och lämnar tillbaka sakerna och drar ner byxorna!
- Va?!
- Lämna tillbaka sakerna och dra ner byxorna!
- Men det kan jag ju inte göra, jag är i tjänst!
- Gör nu som jag säger! Polisen tänkte att det var väl bäst att lyda chefen, så han går tillbaka till blondinen, lämnar tillbaka sakerna och drar ner byxorna.
- Oh nej, inte en alkotest till! utbrister blondinen.

Av Miss Iskalla - 26 oktober 2007 10:40

Det är en helt vanlig veckodag. En tjej är ensam hemma och hennes man är på jobbet. Det ringer på dörren och hon går för att öppna. Ute i trappuppgången står en man. Han säger inget så hon öppnar med ett:
- Ja...?
Han harklar sig och säger:
- Jo, jag kommer nu att ställa en fråga som kan verka väldigt konstig! Innan jag ställer den vill jag bara berätta att jag inte är ute efter att skada dig eller på något sätt vara dum. Det är en helt vanlig fråga! Jag tänker ställa den och sedan gå... Du behöver inte svara på den nu. Om du inte gör det nu så återkommer jag exakt klockan 17:00 i eftermiddag och ställer samma fråga igen. Då kommer jag att kräva ett svar.
Hon skruvar lite på sig och känner en stark olustkänsla men han ser verkligen inte hotfull ut.
- Öhhum... Okej!?!
- Här kommer frågan! Har du en fitta?
Hon börjar flacka med blicken och ser då väldigt rädd ut, vilket mannen uppmärksammar. Han säger:
- Jag ser att du är blev rädd och orolig. Det vill jag verkligen inte att du ska vara! Jag ber så mycket om ursäkt! Jag kommer dock tillbaka klockan 17:00 och ställer frågan igen, sade han och gick sin väg.
Hon smäller igen dörren och skyndar sig till telefonen. Hon ringer sin man och berättar allt som hänt och naturligtvis att pervot ska komma tillbaka klockan 17. Mannen, som är av den litet tuffare skolan, lovar att skynda sig hem, och till och med ta med en vän som även han är stor och stark. Klockan blir så 17:00 och dörrklockan ljuder. Maken och makens vän tränger sig nu in för att gömma sig bakom dörren och överrumpla det "perversa psykfallet" som terroriserat hans stackars värnlösa fru. Hon känner sig stärkt och trygg att ha en så stabil uppbackning, och öppnar dörren. Där ute i trapphuset står mannen.
- Hej! Minns du mig? Jag var förbi tidigare idag.
- Jo, jag kommer ihåg, säger hon. Skulle du inte fråga något?
- Exakt! Nu kräver jag dock ett svar... Har du en fitta?
Hon svarar självsäkert:
- Jajamensan!!!
Den äkta mannen är nu så arg att hans knogar vitnar och är beredd att hoppa fram för att ta hand om puckot. Han kommer dock av sig av den okände mannens svar:
- Så bra! Använd då den så att din man inte behöver sätta på min fru fler gånger!

Av Miss Iskalla - 26 oktober 2007 10:40

Det var en kvinna som hette Lina som skulle börja på sitt första jobb. Hon hade fått jobb på ett analysföretag, men det visade sig att hon skulle analysera gödselprover. Eftersom Lina var väldigt bortskämd och fåfäng så ville hon slippa detta "skitjobbet", så hon gick till sin chef, Nisse, och frågade om hon fick göra något annat.
- Vad kan du tänka dig att göra för andra arbetsuppgifter? frågade Nisse.
Lina tänkte efter och det enda hon var bra på är att rida hästar så hon tänkte för sig själv, jag kan ju rida honom och sen ge honom en avsugning som grädde på moset. Så hon säger till honom:
- Jag är en jätteduktig ryttare, jag har en häst som jag rider några dagar i veckan så jag hade tänkt rida dig som den hingst du är och sen suga av dig, jag har inte lika stor erfarenhet av det men jag håller på och lär mig.
Nisse som hade undrat vad hon ville göra istället för att analysera gödsel blev lite chockad, men Nisse som började bli lite till åren kommen tänkte att en sådan här chans kommer inte igen, så han sa okej. Han gick och låste dörren och klädde av sig och la sig på soffan. Hon klädde också av sig och hoppade sen på och började rida honom. Efter ett tag kliver hon av och börjar suga av honom. Hon suger och suger ända tills han kommer. Efter att ha svalt det, säger hon:
- Var det allt? Min häst ger mycket mer.

Presentation

Komentera gärna en historia när du hittar någon du gillar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Omröstning

Tycker du att det är kul att läsa historierna som jag lägger ut nästan varje dag?
 Älskar dom
 Ja det gör jag
 Lite granna
 Nja
 Si-så-där
 Hatar dom
 Vet inte
 Har inte läst någon

Besöksstatistik

Miss Iskalla's gästbok

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards