Alla inlägg den 24 oktober 2007

Av Miss Iskalla - 24 oktober 2007 11:42

Den lille killen fick följa med pappan till badhuset och bada bastu. Bredvid dem på bänken satt en man som pojken studerade noga.
- Vilka stora fötter farbror har, sa pojken.
- Ja, lille vän. Det beror på att jag vandrat mycket i mina dar.
- Farbror har väldigt stora händer också.
- Det är inte så konstigt. Jag har arbetat och slitit hårt ända sedan ungdomen. Då får man stora händer.
Pojken satt tyst en stund. Sedan utbrast han:
- Men kissat kan farbror inte ha gjort mycket!

Av Miss Iskalla - 24 oktober 2007 11:40

Lille Emil kommer in i badrummet och ser att mamma har pappas snopp i munnen.
- Vad gör du mamma, frågar emil.
Mamma fann sig snabbt och sa att hon tog ut luft för pappas mage är så stor.
- Men va onödigt, för när du går till arbetet kommer grannfrun och blåser upp den igen!

Av Miss Iskalla - 24 oktober 2007 11:38

Bonden hade hört mycket talas om automatiska mjölkmaskiner. Man skulle ju inte ens behöva dra i spenarna själv. Och efter en tids funderande beslöt han att skaffa sig en mjölkmaskin, han ville ju också tänka på rationaliseringen.

Leverantören monterade in maskinen i ladugården, och allt var klart för mjölkning. Bonden var nyfiken på hur maskinen fungerade, och eftersom det var ett tag innan mjölkningsdags, tänkte han att han kunde pröva den på sig själv. Efter en stund var den första nyfikenheten överstånden och han tyckte att det hela började bli ganska obehagligt, och det värsta var att han inte kunde hitta någon avstängningsknapp. Han ropade på sin bondmora och bad henne ringa till leverantören och fråga hur maskinen stängdes av. Efter en stund ropar hon tillbaka leverantörens besked:
- Låt den bara vara i fred. Den slår av sej automatiskt vid fem liter...

Av Miss Iskalla - 24 oktober 2007 11:37

Gäddmamman var ute och simmade med sina barn, då fick dom synd på en wobbler:
- Mamma vad är det där?
- Det är det där jäkla ludret som är pappa försvann med...

Av Miss Iskalla - 24 oktober 2007 11:36

Det var en gång två män som gick i skogen, efter ett tag fick de syn på tre fåglar. Den ena sa till den andre:
- Du dom där kan jag skjuta.
- Jo men det kan jag med. Sade den andra.
- Jo men jag kan skjuta ner dom med bara ett skott.
- Nej, det går inte. Sade den andre.
Då tog han fram ett gevär och skött ett skott och alla tre fåglarna ramlade ner. Den andre frågade fundersamt hur det gick till. Och han svarade:
- Jo namnet mitt är Bill, Buffalo Bill.
- Jaha, men det förklarar ju allt, sade den andre, och de gick vidare. Snart kom de till en stad där de fick syn på tre brudar. Och då sa den andre till Buffalo:
- Du dom där kan jag sätta på.
- Jo men det kan jag med. Sade Buffalo.
- Jo med jag kan ta alla tre på en gång.
- Nej, det är omöjligt! sade Buffalo.
då drog den andre ner byxorna där det hängde tre könsorgan.
- Va fan! Sade Buffalo. hur gick det till?
- Jo namnet mitt är också Bill "Tjernobyl".

Av Miss Iskalla - 24 oktober 2007 11:34

Tierparen skulle åka in till Östhammar och uträtta en del ärenden. Hans fru hade snart slut på sina underbyxor med lucka. Underbyxor med lucka var bra att ha på vintern då man hade utedass för då behövde damerna ej dra ner underbyxan. Gubben klev på bussen som satte kosan mot Östhammar.
Vid Börstil frågade gubben den griniga busschauffören:
- Hur länge står han i Östhammar?
Busschauffören:
- 10 minuter, så skynda på!
Bussen stannar på torget och gubben rusar upp till Sundbergs där två damer står bakom disken.
Tierpsgubben:
- Har ni underbyxor med lucka, men ni får skynda på för han står i bara 10 minuter!

Av Miss Iskalla - 24 oktober 2007 11:34

Kalle och Ludde spelar minigolf var lördag. Plötsligt slår Kalle bara 1 slag på varje bana. Banrekord!! Ludde blir bekymrad och undrar vad det är som händer.
- Inget konstigt, säger Kalle, jag har skaffat glasögon med superoptimala glas. Lägg ner bollen på utslaget, titta ner och du ser en stor och en liten boll. Titta på banan och du ser ett litet och ett stort hål, också slår du den lilla bollen i det stora hålet. Enkelt eller hur?
Genialt tyckte Ludde och hade skaffat superoptimala glasögon tills nästa lördag på golfbanan.
- Nu du, sa Ludde, men jag måste bara pinka först.
Efter en stund kom han ut från dass, våt på hela framsidan.
- Herregud, vad har hänt, frågade Kalle,
- Förbannade glasögon, svarade Ludde, jag drog ner gylfen och tittade in. Där var en stor och en liten, jag tog ut den store och pinkade i byxorna.

Presentation

Komentera gärna en historia när du hittar någon du gillar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Omröstning

Tycker du att det är kul att läsa historierna som jag lägger ut nästan varje dag?
 Älskar dom
 Ja det gör jag
 Lite granna
 Nja
 Si-så-där
 Hatar dom
 Vet inte
 Har inte läst någon

Besöksstatistik

Miss Iskalla's gästbok

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards