Alla inlägg den 21 januari 2008

Av Miss Iskalla - 21 januari 2008 10:30

Kommunalstämma i Nordingrå. Man diskuterar huruvida det nya pensionatet ska få pilsnerrättigheter.
Två gubbar, som tidigare varit svåra på't men nu blivit omvända och gått med i godtemplarna, talar länge och ivrigt i skift emot att ge tillstånd.
De andra gubbarna tiger och tuggar snus.
Till slut reser sig en och säger:
- Nu kan dä inte vara farligt å ge dom rättigheter, nu när de värsta fyllhundarna har gått i nökterheta.,

Av Miss Iskalla - 21 januari 2008 10:27

På sin tid satt i riksdagen två godsägare från samma landsända. De var inte särskilt goda vänner och munhöggs då och då. En av dem var mycket pratsam i debatterna, medan den andre däremot sällan eller aldrig yttrade sig.
En dag vände sig den talföre till länskollegan och sade spydigt:
- Jag har aldrig märkt att ni öppnat munnen på något sammanträde.
Den andres svar kom snabbt:
- Egendomligt! Har ni inte märkt då att jag gäspat varje gång ni talat?

Presentation

Komentera gärna en historia när du hittar någon du gillar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Omröstning

Tycker du att det är kul att läsa historierna som jag lägger ut nästan varje dag?
 Älskar dom
 Ja det gör jag
 Lite granna
 Nja
 Si-så-där
 Hatar dom
 Vet inte
 Har inte läst någon

Besöksstatistik

Miss Iskalla's gästbok

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards