Alla inlägg den 18 januari 2008

Av Miss Iskalla - 18 januari 2008 17:00

Den här historien tilldrog sig i en liten by med smedja, skomakare, bageri, slaktare och naturligtvis en kyrka. De flesta var med i kyrkoförsamlingen men slaktaren hade undvikit detta.
Till slut hade även han blivit religiös och första Söndagen efter detta talade prästen om den glada nyheten för församlingen. Slaktaren ville gärna säga några ord så han gick upp i predikstolen med prästens tillåtelse.Han började sitt tal så här:
- Kära församling , jag har slaktat oxar jag har slaktat grisar kor och svin och nu har jag slaktat självaste djävulen.
Då reste sig en liten gumma i kyrkobänken och sa:
- Det kunde jag tro för korven smakar illa som faen.

Av Miss Iskalla - 18 januari 2008 16:58

En ung man hade precis fått sitt körkort. Han frågade sin pappa, som var präst, om han kunde få låna bilen ibland. Pappan svarade:
- Okej, om du höjer dina betyg, läser lite i Bibeln och klipper av dig det där långa håret.
En månad senare frågar den unga mannen sin pappa igen om han kan få låna bilen ibland. Pappan svarar:
- Min son, jag är stolt över dig. Du har höjt dina betyg och läst i Bibeln. Men du har inte klippt håret!
- Nej, men pappa, I Bibeln står det att Simson hade långt hår, Moses hade också långt hår och Noak och Jesus också.
Pappan svarade:
- Ja, du har rätt. Men så fick de gå om de skulle någonstans!

Av Miss Iskalla - 18 januari 2008 16:56

Efter en lång tids sjukdom dog en kvinna och kom till porten till himlen. När hon väntade på Sankte Pär tjuvtittade hon igenom porten. Hon såg ett underbart dukat bord. Runt bordet satt hennes föräldrar och andra människor som hon kände sedan tidigare. Alla hälsade glatt.
När Sankte Pär kom frågade kvinnan hur hon skulle komma in.
Sankte Pär svarade:
- Det är lätt. Du behöver bara kunna stava ett ord.
- Vilket ord?, frågade kvinnan.
- Kärlek, svarade Sankte Pär.
Kvinnan stavade naturligtvis rätt och fick komma in i himmelriket.

Ett år senare kom Sankte Pär till kvinnan och bad henne vakta portarna till himmelen under dagen. Just den dagen dog kvinnans man och kom till portarna.
- Hej! Hur har du det?, frågade hon.
- Jodå, jättebra!, svarade mannen. Jag gifte mig med en ung, vacker tjej och jag har vunnit på lotteri. Jag sålde huset och jag och min nya fru har rest jorden runt flera gånger. Vi åkte vattenskidor idag, då jag föll och slog i skallen. Så här är jag nu...
- För att komma in måste du stava ett ord rätt, svarade den nu ganska svartsjuka frun.
- Vilket ord?
- Vi tar ett engelskt: Czechoslovakia.

Presentation

Komentera gärna en historia när du hittar någon du gillar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Omröstning

Tycker du att det är kul att läsa historierna som jag lägger ut nästan varje dag?
 Älskar dom
 Ja det gör jag
 Lite granna
 Nja
 Si-så-där
 Hatar dom
 Vet inte
 Har inte läst någon

Besöksstatistik

Miss Iskalla's gästbok

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards