Alla inlägg den 6 januari 2008

Av Miss Iskalla - 6 januari 2008 18:21

- Det är på tiden att du gifter dig. Sa fadern till sin 30-årige son.
- Jag skall gifta mig om två veckor. Svarade sonen.
- Och vem är den tilltänkta?
- Grannens son Peter.
- Men vad i he..te menar du, det går ju inte, han är ju moderat.

Av Miss Iskalla - 6 januari 2008 18:16

Micke dog och hamnade i helvetet. Så han gick omkring där och surade, men då kom Fan förbi och frågade varför han såg så grinig ut:
- Ja, det är väl inte så kul att hamna i helvetet när man dör, sa Micke.
- Hur länge har du varit här?
- Jag kom idag, svarade Micke.
- Men helvetet är inte så dumt ändå, sa Fan. Få se nu. Röker du?
- Jo, det är väl en delorsak till att jag är här kanske.
- Perfekt, sa Fan, på måndagarna sitter vi och röker hela dagen. Pipor, cigaretter och stora, tjocka cigarrer. Precis vad du än vill ha. Och eftersom du redan är död så kan de ju inte ta död på dig heller.
- Tja, det låter ju inte så illa. Men det är ändå helvetet vi pratar om.
- Hur är det med spriten då? Dricker du?
- Jo, det gör jag. En hel del faktiskt.
- Ännu bättre för på tisdagarna super vi hela dagarna: Brännvin, whiskey, gin, konjak, ja till och med äkta norrländskt hemkört, om du föredrar det. Vad säger du om det vad?
- Hmm. Det kanske är rätt bra, men...
- Hur är det med droger då? undrade Fan.
- Jag dog av en överdos, sa Micke.
- På onsdagar knarkar vi hela dagen: Kokain, heroin, LSD och amfetamin. Vad du vill!
- Jaha, men då kanske inte helvetet är så dumt ändå?
- Nej, det är ju det jag säger, sa Fan. En sista fråga bara: Vad tycker du om bögar?
- Inte alls!
- Aj då. Då kommer du att hata torsdagar...

Av Miss Iskalla - 6 januari 2008 18:14

Micke var hos frisören.
Plötsligt lutade sig hans frisör ner mot honom och viskade i hans öra:
- Du vill du höra en hemlighet. Det finns en bög härinne...
- Det tror jag inte, sa Micke med ett nervöst skratt. han tittade sig runt omkring i lokalen och han tyckte att han bara kunde se bekanta ansikten.
- Tro mig, det är faktiskt sant, fortsatte frisören med ett brett flin. Ge mig en kyss i arslet ska jag tala om för dig vem det är...

Presentation

Komentera gärna en historia när du hittar någon du gillar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Omröstning

Tycker du att det är kul att läsa historierna som jag lägger ut nästan varje dag?
 Älskar dom
 Ja det gör jag
 Lite granna
 Nja
 Si-så-där
 Hatar dom
 Vet inte
 Har inte läst någon

Besöksstatistik

Miss Iskalla's gästbok

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards