Alla inlägg den 19 november 2007

Av Miss Iskalla - 19 november 2007 22:40

Lilla Per hadde fått ett tåg i födelsedags present och lekte med det, mamma står i köket och hör från rummet.

- Tag plats i tåget. Dom med stora kukar fram o dom med små bak.
- Nä Per sådant språk vill jag inte höra. Nu får du inte leka med tåget på en timme.

Efter en timme hör hon Per säga tag plats i tåget. Dom med stora kukar fram o dom med små bak och pga fittan i köket är vi en timme sena...

Av Miss Iskalla - 19 november 2007 17:24

Skollärare Nilsson gick till affären en måndagsmorgon och släpade hem matkassar. Folket i byn förundrades över den ovanliga synen, men tänkte att hans hushållerska säkert blivit sjuk.
Tisdag morgon piskade Nilsson mattor ute på gården.
På onsdagen hängde han tvätt och på torsdagen bar han tvätten till strykning. Grannen kunde inte hålla sig längre utan frågade:
- Är din hushållerska allvarligt sjuk, eller?
- Nej då, det är hon inte, försäkrade Nilsson. Men jag gifte mig med henne förra söndagen.

Av Miss Iskalla - 19 november 2007 17:21

Askungefyllan:
Du kommer hem och har tappat en sko och kläderna hänger i trasor.

Den fula ankungefyllan:
Du vaknar upp med en äkta hälft, men det är inte din, den här är snyggare.

Rödluvefyllan:
Du vaknar upp med mormor i samma säng.

Kejsarens nya kläder fyllan:
Du vaknar helt naken i rännstenen och upptäcker en pekande folksamling.

Snövitefyllan:
Du vaknar upp med 7 främmande män i sängen.

Törnrosefyllan:
Du vaknar upp efter 100 år av att en okänd man som tagit sig in via trädgården hånglar med dig.

Lilla Sjöjungfruns fyllan:
Dina fötter klibbar ihop och luktar fisk.

Stålmannefyllan:
Din kropp är både röd och blå, och folks viskningar låter som höga skrik.

Fantomenfyllan:
Du har såväl din pyjamas som dina badkläder på dig, och du pysslas om av en liten tjockis i bastkjol.

Microsofts fyllan:
De flesta av dina kroppsfunktioner krånglar, och du vet att du inte hinner fixa till dig innan svärmor kommer, men du vägra erkänna att det är ett problem.

Joakim von Anka fyllan:
Du vaknar och har en stor hög med pengar, men inga byxor.

Musse Pigg fyllan:
Dina öron är svullna, och du har dina vita handskar, men av fracken syns inte ett spår.

Kalle Anka fyllan:
Du vaknar hes och byxlös, och börjar skälla på alla i din omgivning.

Stora Stygga Vargen fyllan:
Du har så dålig andedräkt att du skulle kunna blåsa omkull ett hus.

Hans och Greta fyllan:
Du kan lätt hitta till toaletten, genom att följa spåret av nattens uppkastningar.

Pippi Långstrumps fyllan:
Du vaknar mellan en häst och en apa och finner en väska full med pengar.

Nalle Puh fyllan:
Din buk har svällt till dubbel storlek och din mun är kladdig.

Tarzan fyllan:
Du vaknar halvnaken i skogen och undrar varför du är så hes.

Bambi fyllan:
Dina ben vägrar lyda dig och ditt huvud känns stort som en badboll.

Attila fyllan:
Du lämnar kaos och förödelse där du drar fram.

Av Miss Iskalla - 19 november 2007 17:18

En medelålders arbetslös utgöt sig bittert inför sin handläggare på A-kassan:
Jag har inget emot en gedigen utbildning, tvärtom, men den har sina sidor. När jag gick i grundskolan sa dom att jag måste gå ut gymnasieskolan för att få ett bra jobb. Så jag började i gymnasiet. När jag gick där sa dom att jag måste ha universitetsutbildning om jag skulle ha en chans på arbetsmarknaden. Så därför började jag vid universitetet och när jag hade tagit min fil. kand. sa dom att en fil. kand. inte var mycket att hurra för. Så jag doktorerade, men när jag var klar och sökte jobb sa dom att dom ville ha yngre män.

Av Miss Iskalla - 19 november 2007 17:14

När byskolan fick sin förste manlige lärare tittade alla tredjeklassare på sin nya magister med förundran och tvivel. Efter någon vecka frågade mamman till ett av barnen i klassen:
- Nå, vad tycker du om den nya läraren?
- Jag vet inte, svarade han, för hon skickar sin man till skolan varenda dag.

Av Miss Iskalla - 19 november 2007 17:12

En dag satt Pekka ute i sandlådan och lekte när dom stora barnen kom fram och frågade om han ville ha stryk?
- Jåååå, sa Pekka.
När Pekka kom till doktorn så sa doktorn:
- Pekka, du måste lära dig säga Nej.
- Neeej, sa Pekka.
Nästa dag när Pekka satt i sandlådan och lekte kom dom stora barnen fram och frågade Pekka om han fått nog med stryk.
- Neeeej, sa Pekka.
Så kom Pekka till doktorn igen och doktorn sa till Pekka.
- Pekka, du måste lära dig säga både och.
- Båååde och, sa Pekka.
Och nästa dag när Pekka lekte i sandlådan kom dom stora barnen fram och sa:
- Pekka vill du ha en vänster eller höger?
- Bååååde och.

Av Miss Iskalla - 19 november 2007 17:08

När jag lyssnar på radion.................Är jag radioaktiv då???

Av Miss Iskalla - 19 november 2007 17:04

När en landsortsbo som semestrade i New York återvände till hotellet sent en kväll dök en man upp ur en mörk portgång.
- Hit med plånboken annars blåser jag ut hjärnan på dej, sa han och riktade en revolver mot turisten.
- Skjut du bara, sa rånoffret. Jag har på bara några timmar kommit underfund med att man klarar sig bättre utan hjärna än utan pengar i den här stan.

Presentation

Komentera gärna en historia när du hittar någon du gillar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Omröstning

Tycker du att det är kul att läsa historierna som jag lägger ut nästan varje dag?
 Älskar dom
 Ja det gör jag
 Lite granna
 Nja
 Si-så-där
 Hatar dom
 Vet inte
 Har inte läst någon

Besöksstatistik

Miss Iskalla's gästbok

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards