Alla inlägg den 14 november 2007

Av Miss Iskalla - 14 november 2007 18:54

Det var en sjuksköterska som skulle göra en undersökning om när äldre personer på ett äldreboende hade sex senast. Så hon gick runt och frågade alla, och dom flesta svarade att det var mycket länge sedan. Nu skulle hon fråga Bertil:
- När hade du sex senast?
- Nitton trettio, säger Bertil.
- Oj, det var länge sedan, säger sjuksköterskan.
- Jasså?? Hur mycket är klockan nu då?

Av Miss Iskalla - 14 november 2007 18:53

Om du glömmer att ta på dig mössan när det är kallt ute blir du förkyld. Då blir du förkyld och då blir du hes, blir du hes så viskar du, viskar du så ljuger du, ljuger du så åker du i fängelse, åker du in i fängelse så börjar du förmodligen att knarka, knarkar du så dör du, så för faan glöm inte mössan!!

Av Miss Iskalla - 14 november 2007 18:47

Jag tycker om bläckfisk och mesost.
I think about inkfish and chicken cheese.

Jag vill gärna ha mer paj.
I want brain have more broken.

Har ni revbensspjäll?
Do you have fox bone ventilation?

Vill ni har påtår?
Do you want on toes?

Slå upp ett glas mjölk och ät kroppskakor!
Beat up a glass of milk and eat body cookies!

Jag är fullständigt bakfull.
I’m drunk-constantly back drunk.

Tack, den här måltiden smakade utsökt!
Thanks, this here goaltime tasted outsearched!

Än sen, då?
Then then, then?

Det var det, det.
That was that, that.

Hör du du du!
Hear you you you!

Hå hå ja ja ja.
Ho ho yes yes yes.

Oj, min tunga slant!
Oops, my heavy coin!

Det killar!
It boys!

Jag har aldrig hört på maken!
I have never heard on the husband!

Jag ska bara slå en sjua!
I just have to strike a seven!

Sköt om dig!
Shot around yourself!

Han tar igen sig.
He takes again himself.

Huvudet på skaft.
The head on shaft.

Vad är du för en, jag känner inte igen dig!
What are you for a one, I don’t feel again you!

Det har gått en propp i köket.
A plug has walked in the kitchen.

Hur mycket är klockan?
How plenty is the bell?

Skicka mot postförskott.
Send against mail-before-shot.

Var god skriv under den förtryckta blanketten.
Please write under the tyrannized blanket.

Gångjärn.
Walking iron.

Den har pajat.
It has pied.

Överdriv inte.
Don’t overdrive.

Gör inte om det!
Do not if it!

Känn dig blåst.
Feel you blown.

Kom hit ögonaböj!
Come here eyesbent!

Du är avskedad.
You are off-spooned.

Nä, du! Den gubben gick inte!
No you! That man didn’t walk!

Varför lämnar du din väska här vind för våg?
How come you leave your bag here wind by wave?

Katten låg och spann.
The cat low and bucket.

Han är bortrövad.
He’s away-assed.

Hur mycket är jag skyldig?
How much am I guilty?

Det råder motvind.
It advises against attic.

Har du bytt om?
Have you changed about?

Höger om.
Right if.

Skenhelig.
Shineholy.

Vid det här laget.
Beside this team.

Av Miss Iskalla - 14 november 2007 18:46

En man kom in på en bar med en liten väska som han öppnade. Ut kom en 30 cm lång pianist som satte sej och började spela på sitt medhavda piano. Bartendern frågade varifrån han hade fått tag på den. Mannen svarade att han hade önskat sig den av en ande och att bartendern också fick önska sej något. Då bad bartendern om 10 000 kronor, men i stället började det regna grodor.
- Vad är det här? frågade bartendern.
- Jo, sa mannen, anden är nästan döv, för inte fan tror du väl att jag önskade mig en 30 cm lång PIANIST!?!?!

Av Miss Iskalla - 14 november 2007 18:43

Verklig radiokonversation, företagen mellan överbefälhavaren vid amerikanska marinen och kanadensiska myndigheter utanför Newfoundlands kust 95-10-10 (Tvivlar på att det är sant...)

- Var god och ändra er kurs 15 grader mot norr för att undvika en kollision.
- Rekommenderar att NI ändrar er kurs 15 grader syd för att undvika kollision.
- Detta är kaptenen på ett US Navy skepp. Jag upprepar, ändra ER kurs.
- Nej, jag upprepar, ni får ändra ER kurs.
- DETTA ÄR HANGARFARTYGET ENTERPRISE, VI ÄR ETT STORT KRIGSSKEPP FRÅN DEN AMERIKANSKA FLOTTAN. ÄNDRA ER KURS NU!!!
- Detta är en fyr. Ditt drag.

Av Miss Iskalla - 14 november 2007 18:41

Fyra vänner var ute på en golfrunda en solig söndag. Den förste kunde inte hålla inne med hur svårt han hade det att komma loss.
- Jag fick lova att jag ska måla entren när jag kom hem, sa han.
Nummer två fann inte det så storslaget, han blev tvungen att sätta av hela nästa weekend, till att beskära fruktträden för sin svärmor. Nummer tre stod och svingade med överkroppen, när han sa att han fick lova att servera för hustrun, när hon ska hålla dammiddag, iförd endast t-shirt och förkläde, en helt vanlig tisdagskväll. Nu vände de 3 vännerna sig mot nummer fyra som nu log ett skevt leende.
- Vad står du och ler åt? Får vi höra vad du fick lov att göra för att komma loss?
- Ingenting, svarade han, ni är en samling amatörer. Jag ställde klocka på kvart över fem i morse. Hoppade ur sängen drog upp rullgardinen och brölade:
- Nå min skatt, var ska jag svinga klubban? Här eller på golfbanan?
- Hälsa grabbarna, mumlade hon från kudden.

Av Miss Iskalla - 14 november 2007 18:41

Det var en gång en pojke som hette Pelle. En dag snubblade han på gatan och slog sig riktigt illa. En dam kom fram och frågade var han fick ont.
- I ändan, grät Pelle.
- Det heter inte ända, det heter stjärt! Jag ska följa dig hem, var bor du? undrade damen.
- I andra stjärten av stan, sa Pelle.

Av Miss Iskalla - 14 november 2007 18:20

I Kalles klass skulle man lära sig tre nya ord i läxa. Han kom hem och frågade sin pappa om hjälp. Pappan tyckte att hela uppgiften var löjlig och sa:
- Vilken jävla fröken!
När han skulle fråga sin mamma var hon upptagen och sa surt:
- Håll käften!
Kalle tittade på sin 1-åriga lillebror som lekte på golvet.
- Superman! sa lillebror och dreglade.
Nästa dag ville fröken veta vad dom hade lärt sej. Kalle fick börja och sa:
- Vilken jävla fröken!
- Uräkta? sa fröken.
- Håll käften! sa Kalle.
- Vem tror du att du är? sa fröken.
- Superman!

Presentation

Komentera gärna en historia när du hittar någon du gillar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Omröstning

Tycker du att det är kul att läsa historierna som jag lägger ut nästan varje dag?
 Älskar dom
 Ja det gör jag
 Lite granna
 Nja
 Si-så-där
 Hatar dom
 Vet inte
 Har inte läst någon

Besöksstatistik

Miss Iskalla's gästbok

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards