Alla inlägg den 20 oktober 2009

Av Miss Iskalla - 20 oktober 2009 12:39

Det var en gång en svensk och en norrman som var ute och cyklade på en tandemcykel. De cyklade en stund tills de kom till e brantuppförsbacke.
Backen var väldigt trög och jobbig tyckte svensken men han kämpade på även om han svettade och flåsade som en gris.
Väl uppe sa svensken till norrmannen
"Vad läskigt det där var! Jag trodde vi skulle åka baklänges ner flera gånger!"
Då svarade norrmannen "det trodde jag också! Vilken tur att jag bromsade hela tiden"

Av Miss Iskalla - 20 oktober 2009 12:30

Mitt kära barn!


Jag skriver detta brev väldigt långsamt, för jag vet att du inte kan läsa så fort.


Vi bor inte längre i samma hus som vi gjorde när du lämnade oss. Din pappa läste i tidningen att de flesta olyckor sker i hemmet så vi flyttade. Tyvärr kan jag inte sända dig den nya adressen, eftersom familjen som bodde här före oss tog med sig husnummer och gatuadress. Ja, de tyckte det blev smidigast på detta vis, så slapp de byta.


Det nya stället är jättefint! Vi har till och med tvättmaskin! Fast jag vet inte om den är särskilt bra... Förra veckan la jag i ett lass, tryckte på "flush" och det spolade och skvätte över kanten och jag har inte sett kläderna sen dess.


Vädret här är inte heller så pjåkigt. Det regnade bara två gånger förra veckan. Ena gången regnade det i tre dar och andra gången i fyra.


Du bad mig skicka din jacka. Morbror James sa att frakten skulle bli dyr, eftersom jackan var så tung. Han rekommenderade mig att klippa bort knapparna och visst blev jackan lättare. Jag la knapparna i fickorna.


Vi fick ännu en räkning från begravningsbyrån. De sa att om vi inte betalar mormors gravplats snart så gräver de upp henne.


Häromdagen låste din bror in nycklarna i sin bil. Vi var riktigt oroliga för det tog honom två timmar att få ut mig och kusin Sherry.


Din syster Bertha fick barn i morse! Vi vet ännu inte vilket kön det blev, så jag kan inte säg om du är moster eller morbror. Om det är en tös ska din syster döpa henne efter mig, Mamma.


Jag har sorgliga nyheter angående din farbror Pete. Han drunknade. Vi fann honom i whiskeytunnan i källaren härom kvällen. Vi vet inte hur många dagar han hade legat där. Vi lät kremera honom hemma på gården och han brann likt en fackla i tre dar.


Jag har inte så mycket mer att berätta. Inget speciellt har hänt.


P.S Jag tänkte skicka några slantar, men kuvertet var redan igenklistrat.

Presentation

Komentera gärna en historia när du hittar någon du gillar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Omröstning

Tycker du att det är kul att läsa historierna som jag lägger ut nästan varje dag?
 Älskar dom
 Ja det gör jag
 Lite granna
 Nja
 Si-så-där
 Hatar dom
 Vet inte
 Har inte läst någon

Besöksstatistik

Miss Iskalla's gästbok

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards